Earth 2092 Earth 2092
Forum systemu w klimatach postapokaliptycznych
Earth 2092
FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ProfilProfil  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  GalerieGalerie  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ZalogujZaloguj 

krwotoki

 
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Burza mózgów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lamsen
(>0_o)>



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z piekła rodem
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:46, 21 Cze 2008    Temat postu: krwotoki

dobra pomyslalem chwile co by z tym zrobic.

njapierw ustalmy kilka rzeczy, zeby bylo przejrzyscie

1. wynikaja z ran - czyli powstaja w wyniku kontuzji lub z obrazen. czyli tu ejst OK

2. powoduja oslabienie organizmu, otumanienie, bezbronnosc, omdlenie, kalectwo, smierc.

kalectwo musimy chyba zostawic przy kontuzjach i obrazeniach, zbyt skomplikuje nam to i tak zlozony system.

reszta efektow wraz z zasklepianiem jest zrobiona.

http://www.earth2092.fora.pl/nowe-zasady,2/krwotoki,96.html

3. wiadomo, e powstaja z obrazen lub kontuzji. a co jesli postac juz byla ranna i ma krwotok 4 stopnia? moje rozwiazanie jest nastepujace, jesli postac otrzyma kolejny krwotok (wyszlo o sile 6) - rzucamy K6 i dodajemy do aktualnego. przy czym model bedzie realistyczny w oparciu o mechanike.

4. wykrwawianie. zalozeniem byla: przejrzystosc - w liczeniu i na karcie postaci. dalej - wiadomo, to musi byc w prosty sposob zalezne od kondychy.

propozycja: krwotok 10 stopnia powoduje tymczasowe obnizenie cechy kondycji o 10 na ture. mozna trez zmodyfikowac np 2+k8, etc. ale to komplikuje. wiadomo ze psotac nie wykrwawi sie ze zdartego lokcia. dlatego sadze, ze minimalny krwotok dajacy ponizsze efekty to 4. mozna tez dac inne rozwiazanie - odpornosc na krwotoki wynikajaca z kondychy. Ko/10 - i tyle wytrzymasz krwotoku bez szansy smierci.

teraz, co sie dzieje z opadajaca kondycha.

gry Ko spada o :
1/5 - lekkie otumanienie. Mniej PA o 2.
2\5 - powazne otumanienie, Mniej PA o 3.
3\5 - powazne otumanienie, bezbronnosc ,Mniej PA o 4.
4\5 - omdlenie
5\5 - smierc

5. wynika z tego, ze z efektow krwotokow wywalamy minutowe/rundowe efekty. niemnie jtamowanie jest dobrze zrobione i powinno zostac.

6. teraz opatrunki.

propozycja:

opatrunek zalozony bez umiejki, lub pierwsza pomoc zmniejsza krwotok o k6

opatrunek z umiejki lekkich - k6+2

ciezkich ran - 2k6

dorzucilbym opaske uciskowa - zmniejsza o 2k6+4, ale grozi kalectwem.

dosyc wazne - kara za zakadanie sobie samemu opatrunkow musi byc. proponuje -20 do inta przy tescie

7. jak zdrowiejemy?

wiadomo, musi to byc dlugi proces. nikt kto straci 3/4 krwi nie ma zbyt duzych szans przezycia, ani nie wroci tydzien pozniej do szkoly.

ponizsze stosujemy, gdy opatrunek zadzialal [tzn krwotok zredukowany do zera. poza tym nikt nie mowil ze mozna tylko jeden oaptrunek dac, ale to dyskusyjne]

0-4 - k6 dni
5-7 - 2k6

i tak dalej, to jest do zbalansowania. u get the idea. wydaje mi sie ze w umiejkach jest zmniejszenie czasu rekonwalescencji. wiec tu apsuje idealnie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lamsen dnia Sob 22:47, 21 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:40, 21 Cze 2008    Temat postu:

Cytat:
wiadomo, e powstaja z obrazen lub kontuzji. a co jesli postac juz byla ranna i ma krwotok 4 stopnia? moje rozwiazanie jest nastepujace, jesli postac otrzyma kolejny krwotok (wyszlo o sile 6) - rzucamy K6 i dodajemy do aktualnego.

No nie bardzo... Ktoś ma krwotok 4 stopnia, a my rozcinamy mu tętnice. Rzut kostką i wypada 1. Inna sprawa, że ktoś kto ma Ko 20 ginie po 5 rundach krwotoku 4 stopnia - troche lol.
Nasunąłeś jednak pomysł:
W przypadku trafienia po raz któryś w to samo miejsce, do krwotoku dolicza się tylko połowę stopnia przypadającego za ranę.

Wspomniane straty PA wrzuce chyba na stałe do efektów otumanień.

Wracam jednak do pomysły "graficznego", ale z drobnymi zmianami. Dodać na kartę 5 ramek po 20 kratek. W zależności od stopnia krwotoku, zakreśla się co turę ilość kratek odpowiadającą temu stopniowi. Po zamalowaniu pełnej ramki testuje się Kondycję i sprawdza czy pojawia się efekt lekkiego otumanienia. Po drugiej - otumanienia. Po trzeciej - powaznego otumanienia, po czwartej - omdlenia. Po 5 sie nie rzuca, tylko jest zgon.
W przypadku notorycznie udających się rzutów efekt występuje przymusowo w momencie rzutów na mocniejszy efekt. Czyli gdy rzuca sie już na otumanienie, ofiara przymusowo otrzymuje lekkie otumanienie.


Cytując z krwotoków zrobionych na początku:
Cytat:
Użycie pierwszej pomocy dopuszczalne jest tylko raz na zadaną ranę i zmniejsza na każdej z nich występujący nań krwotok o 1 stopień. Użycie w podobnym celu leczenia lekkich ran zmniejsza krwawienie o 3, zaś leczenie ciężkich ran o 5. Uwaga: dotyczy to leczenia pojedynczych ran. Pojedyncze użycie leczenie ciężkich ran podczas gdy ofiara ma 3 rany o stopniu pierwszym nie zlikwiduje wszystkich na raz, a tylko jedną. Podobnie zwraca się uwagę na proces zasklepiania się krwawień, który odnosi się do pojedynczego krwotoku o danym stopniu. Gojenie się zranień niższego stopnia odbywa się szybciej, jednak szkodliwość upływu krwi jest sumowana. Z tego też powodu wypada zapisać wszystkie pojedyncze krwotoki, które mają w danej chwili miejsce.


Zmiany mogą zależeć od opatrunków, które kupuje się zwyczajnie w sklepie. Zwykła właściwość itemów.

W przypadku leczenie pomyślałbym jeszcze... Bo mogłaby mieć na to wpływ kondycja.

Samoistne gojenie się ran w liczbie tur: 2k10+5 x stopień krwotoku na POJEDYNCZEJ ranie. 4 rany z krwotokiem 1szego stopnia goją się jednocześnie, a jedna rana z krwot. 4tego stopnia - dużo dłużej. Anyway, 14ty stopień krwawienia daje i tak 7 tur i ciut życia...

Aha, proces udzielania pomocy traktuje się jeszcze jako walkę, wtedy PA mają znaczenie [i tury też].


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Burza mózgów Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Arthur Theme
Regulamin