Earth 2092 Earth 2092
Forum systemu w klimatach postapokaliptycznych
Earth 2092
FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ProfilProfil  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  GalerieGalerie  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ZalogujZaloguj 

Krwotoki

 
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Nowe zasady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:08, 26 Paź 2007    Temat postu: Krwotoki

Czym są krwotoki?
Krwawienia są podstawowym, zaraz obok uszkodzeń mechanicznych, sposobem na opuszczenie tego świata. Ich mechanizm jest dosyć prosty, gdyż opiera się na sumowaniu stopnia szkodliwości. Mamy 15 owych stopni, z których 0 oznacza jedynie formalne zadrapanie, 14 zaś fontannę krwi. Przy każdym (a przynajmniej przy większości) efekcie w tabeli trafień krytycznych zapisana jest szkodliwość związanego zeń krwotoku, które same w sobie okazać mogą nie być śmiertelne, jednak po skumulowaniu z kilkoma innymi stają się poważnym problemem. Dla przykładu dwa trafienia, z pozoru niegroźne, wywołujące krwawienie stopnia trzeciego w sumie oznaczają krwotok stopnia szóstego, będącego już pewnym krokiem ku śmierci. Najwyższy możliwy uzyskany stopień krwotoku, także jako efekt sumy ran, wynosi 14.

Mechanika.
Każdy gracz posiada na swojej karcie postaci miejsce odzwierciedlające upływ krwi w jego organizmu za pośrednictwem 200 "kropli" krwi. Są one umieszczone w dziesięciu ramkach po 20 "kropel" w każdej. W zależności od posiadanego stopnia krwotoku, co turę gracz musi skreślić równą co do wartości ilość krwi. Dla przykładu gracz, którego postać otrzymała rany w wyniku których posiada krwotok szóstego stopnia, co turę ma obowiązek skreślić sześć "kropli".

Jeśli krwotok doprowadza do wykrwawienia pierwszych dwudziestu "kropel" krwi, dokonuje się testu Kondycji. W przypadku porażki, postać gracza odczuwa od tego momentu efekt Lekkiego otumanienia. Po wykrwawieniu kolejnych dwudziestu i porażce podczas testu Kondycji odczuwany jest efekt Otumanienia. Po trzeciej - Poważnego otumanienia, zaś po czwartej (osiemdziesiątej) następuje Omdlenie. W przypadku wykrwawienia ostatniej, dwusetnej kropli krwi nie wykonuje się już rzutów i uznaje się śmierć postaci.

W przypadku udanych testów Kondycji, odczuwany efekt zostaje opóźniony i w następnej rundzie dokonuje się testu ponownie. Odwlekać efekt ubytku krwi można do momentu dokonywania na rzutów na mocniejszy efekt. Wówczas słabszy efekt odczuwany jest przymusowo, zaś na mocniejszy dokonuje się rzutów od następnej tury.

Leczenie.
Użycie pierwszej pomocy na ranie zmniejsza występujący nań krwotok o 1 stopień za każdym razem, gdy umiejętność zostaje użyta. Użycie w podobnym celu leczenia lekkich ran zmniejsza krwawienie o 3, zaś leczenie ciężkich ran o 5. Uwaga: dotyczy to leczenia pojedynczych ran. Pojedyncze użycie leczenie ciężkich ran podczas gdy ofiara ma 3 rany o stopniu pierwszym nie zlikwiduje wszystkich na raz, a tylko jedną. Podobnie zwraca się uwagę na proces zasklepiania się krwawień, który odnosi się do pojedynczych zranień. Gojenie się zranień niższego stopnia odbywa się szybciej, jednak szkodliwość upływu krwi jest sumowana. Z tego też powodu wypada zapisać wszystkie pojedyncze krwotoki, które mają w danej chwili miejsce. Samoistne zmniejszanie się krwotoku o 1 stopień następuje po k20+5 turach.

W przypadku wystąpienia krwotoków wewnętrznych ich gojenie może się dokonać na 3 sposoby:
1. Poprzez pierwszą pomoc, opierającą się na chłodzeniu przez pewien czas rannego, zmniejszając krwotok w tempie 1 stopnia na każde 5 tur, o ile opatrujący spędza cały ten czas przy rannym.
2. W przypadku obfitego wylewu potrzebna jest pomoc chirurgiczna, która wymaga dostania się do wnętrza. Rozcięcie (z założenia skalpelem) powoduje zwiększenie stopnia krwotoku o 1, ale umożliwia dalsze udzielanie pomocy.
3. Samoistne zmniejszanie się krwotoku o 1 stopień następuje po k20+5 turach, aż do pełnego zagojenia się.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Yelonek dnia Sob 19:53, 28 Cze 2008, w całości zmieniany 9 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:01, 27 Cze 2008    Temat postu:

Modified.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Nowe zasady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Arthur Theme
Regulamin