|
|
|
|
Wania
Grafoman
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Wto 2:25, 27 Lis 2012 Temat postu: Lista umiejętności |
|
|
Umiejętności
Umiejętności odpowiadają za wyuczone zdolności postaci oraz wiedzę nabytą poprzez ćwiczenia. Wybierając umiejętności decydujesz,czego twój bohater nauczył się w dotychczasowym życiu. Poziom wyćwiczenia umiejętności decyduje o podstawie testu – im lepiej postać opanowała daną umiejętność, tym większa szansa, że poradzi sobie z przeciętnym wyzwaniem.
W Wolsungu umiejętności przyjmują cztery poziomy wyćwiczenia:
- umiejętność nieznana – podstawa testu 0;
- umiejętność znana (lecz niewyćwiczona) – podstawa testu 3;
- umiejętność wyćwiczona – podstawa testu 6;
- specjalizacja – w wybranym zakresie podstawa testu 9.
Ważne: W przypadku specjalizacji ciężki parowy karabin gatlinga w ramach umiejki strzelanie podstawa testu 9 obowiązuje tylko przy strzelaniu z tego karabinu. Dla pozostałych broni strzeleckich obowiązuje podstawa 3 lub 6 (jeśli umiejka jest wyćwiczona)
Masz do wyboru dziewiętnaście umiejętności, z których każda powiązana jest z jednym z Atrybutów:
1. Analiza (Prz): odpowiada za dedukcję, analizowanie faktów i poszlak, przeszukiwanie źródeł.
Przykładowe specjalizacje: badanie śladów, korzystanie z bibliotek,sekcje zwłok, zabytki starożytnego Khemre, grafologia.
2. Blef (Cha): odpowiada za oszukiwanie, ukrywanie emocji, skuteczność w podawaniu fałszywych informacji.
Przykładowe specjalizacje: podszywanie się pod kogoś, podawanie się za eksperta, romantyczne kłamstwa, gra w karty, groźby bez pokrycia.
3. Ekspresja (Cha): odpowiada za umiejętne okazywanie uczuć, wzbudzanie emocji, występy publiczne.
Przykładowe specjalizacje: malarstwo, występy publiczne, uwodzenie,zmiana nastawienia, prowokowanie.
4. Empatia (Prz): odpowiada za dostrzeganie i właściwą interpretację emocji, uczuć oraz motywacji.
Przykładowe specjalizacje: wyczucie kłamstwa, analiza motywacji,strach, mowa ciała, negocjacje biznesowe.
5. Odwaga (Op): odpowiada za zachowywanie zimniej krwi w obliczu zagrożenia.
Przykładowe specjalizacje: strzygi, niebezpieczne lokacje, przytłaczająca przewaga wroga, wysokości, pod okiem dam.
6. Okultyzm (Prz): odpowiada za wszystko, co związane z wiedzą tajemną.
Przykładowe specjalizacje: analiza artefaktów, rozpoznawanie demonów, wyczuwanie magii, iluzje, znajdowanie nexusów.
7. Perswazja (Cha): odpowiada za przekonywanie w oparciu o argumenty i skłanianie rozmówcy do podjęcia konkretnych działań.
Przykładowe specjalizacje: dyskusje naukowe, przemowy w sądzie,zdobywanie sponsorów, negocjacje handlowe, biurokracja.
8. Pojazdy (Zr): odpowiada za prowadzenie wszelkiego typu pojazdów.
Przykładowe specjalizacje: sportowe paromobile, wiwerny, łodzie motorowe, parowe motocykle, sterowce, bicykle.
9. Półświatek (Prz): odpowiada za orientację w dużych miastach i kontakty z półświatkiem.
Przykładowe specjalizacje: droga na skróty, znajomość gangów, czarny rynek, przydatne znajomości, sekretne speluny, handlarze używkami.
10. Przyroda (Prz): odpowiada za skuteczność działania na łonie natury.
Przykładowe specjalizacje: tropienie, sztuka przetrwania, rozpoznawanie zwierząt, polowania, wyznaczanie trasy.
11. Spostrzegawczość (Prz): odpowiada za ostrość zmysłów i analizę otoczenia.
Przykładowe specjalizacje: zasadzki, nasłuchiwanie, wykrywanie ogona, wypatrywanie znajomych, dostrzeganie sekretnych znaków.
12. Strzelanie (Zr): odpowiada za skuteczność w posługiwaniu się bronią dystansową.
Przykładowe specjalizacje: pojedynki, rewolwery, łuki, strzelanie podczas jazdy wierzchem, polowania.
13. Technika (Prz): odpowiada za projektowanie, budowę, naprawę i używanie maszyn.
Przykładowe specjalizacje: naprawa paromobili, projektowanie maszyn różnicowych, rusznikarstwo, zasilanie awaryjne, programowanie golemów.
14. Ukrywanie się (Zr): odpowiada za umiejętność pozostawania niezauważonym.
Przykładowe specjalizacje: znikanie w tłumie, skradanie się, ciemności, podsłuchiwanie, w lesie.
15. Wiedza akademicka (Prz): odpowiada za wiedzę o świecie, głównie wyniesioną z książek.
Przykładowe specjalizacje: historia, geografia, teologia, teoria magii, matematyka.
16. Walka (Krz): odpowiada za skuteczność w walce bezpośredniej.
Przykładowe specjalizacje: boks, fechtunek, zapasy, rozbrajanie, walka w deszczu.
17. Wysportowanie (Krz): odpowiada za ogólną sprawność fizyczną i czynności wymagające dobrej koordynacji ruchowej.
Przykładowe specjalizacje: pływanie, wspinaczka, rzucanie przedmiotami, jeździectwo, skoki.
18. Zastraszanie (Cha): odpowiada za wymuszanie na innych działania, którego nie chcą podjąć.
Przykładowe specjalizacje: grożenie bronią, przesłuchania, powoływanie się na kontakty, sprawy urzędowe, zawoalowane groźby.
19. Złodziejstwo (Zr): odpowiada za rozmaite działania niezgodne z prawem.
Przykładowe specjalizacje: fałszerstwa, włamania, kieszonkostwo, zwinne palce, wyzwalanie się z więzów.
Bohaterowie, w przeciwieństwie do większości statystów, już na początku gry znają każdą umiejętność w stopniu podstawowym (podstawa testu 3). Ponadto, możesz wybrać pięć umiejętności wyćwiczonych (podstawa testu 6) oraz trzy specjalizacje, które posiadają wprawie węższy zakres, ale w jego obrębie zapewniają podstawę testu 9. Można specjalizować się w dowolnych umiejętnościach, również tych, których nie ma się wyćwiczonych.
Podane specjalizacje są jedynie przykładami, można w ramach umiejętności po uzgodnieniu z MG stworzyć własną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|