Earth 2092 Earth 2092
Forum systemu w klimatach postapokaliptycznych
Earth 2092
FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ProfilProfil  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  GalerieGalerie  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ZalogujZaloguj 

Lista umiejętności

 
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Sesje zawieszone / Wolsung
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Grafoman



Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 2:25, 27 Lis 2012    Temat postu: Lista umiejętności

Umiejętności

Umiejętności odpowiadają za wyuczone zdolności postaci oraz wiedzę nabytą poprzez ćwiczenia. Wybierając umiejętności decydujesz,czego twój bohater nauczył się w dotychczasowym życiu. Poziom wyćwiczenia umiejętności decyduje o podstawie testu – im lepiej postać opanowała daną umiejętność, tym większa szansa, że poradzi sobie z przeciętnym wyzwaniem.

W Wolsungu umiejętności przyjmują cztery poziomy wyćwiczenia:
- umiejętność nieznana – podstawa testu 0;
- umiejętność znana (lecz niewyćwiczona) – podstawa testu 3;
- umiejętność wyćwiczona – podstawa testu 6;
- specjalizacja – w wybranym zakresie podstawa testu 9.

Ważne: W przypadku specjalizacji ciężki parowy karabin gatlinga w ramach umiejki strzelanie podstawa testu 9 obowiązuje tylko przy strzelaniu z tego karabinu. Dla pozostałych broni strzeleckich obowiązuje podstawa 3 lub 6 (jeśli umiejka jest wyćwiczona)

Masz do wyboru dziewiętnaście umiejętności, z których każda powiązana jest z jednym z Atrybutów:

1. Analiza (Prz): odpowiada za dedukcję, analizowanie faktów i poszlak, przeszukiwanie źródeł.
Przykładowe specjalizacje: badanie śladów, korzystanie z bibliotek,sekcje zwłok, zabytki starożytnego Khemre, grafologia.

2. Blef (Cha): odpowiada za oszukiwanie, ukrywanie emocji, skuteczność w podawaniu fałszywych informacji.
Przykładowe specjalizacje: podszywanie się pod kogoś, podawanie się za eksperta, romantyczne kłamstwa, gra w karty, groźby bez pokrycia.

3. Ekspresja (Cha): odpowiada za umiejętne okazywanie uczuć, wzbudzanie emocji, występy publiczne.
Przykładowe specjalizacje: malarstwo, występy publiczne, uwodzenie,zmiana nastawienia, prowokowanie.

4. Empatia (Prz): odpowiada za dostrzeganie i właściwą interpretację emocji, uczuć oraz motywacji.
Przykładowe specjalizacje: wyczucie kłamstwa, analiza motywacji,strach, mowa ciała, negocjacje biznesowe.

5. Odwaga (Op): odpowiada za zachowywanie zimniej krwi w obliczu zagrożenia.
Przykładowe specjalizacje: strzygi, niebezpieczne lokacje, przytłaczająca przewaga wroga, wysokości, pod okiem dam.

6. Okultyzm (Prz): odpowiada za wszystko, co związane z wiedzą tajemną.
Przykładowe specjalizacje: analiza artefaktów, rozpoznawanie demonów, wyczuwanie magii, iluzje, znajdowanie nexusów.

7. Perswazja (Cha): odpowiada za przekonywanie w oparciu o argumenty i skłanianie rozmówcy do podjęcia konkretnych działań.
Przykładowe specjalizacje: dyskusje naukowe, przemowy w sądzie,zdobywanie sponsorów, negocjacje handlowe, biurokracja.

8. Pojazdy (Zr): odpowiada za prowadzenie wszelkiego typu pojazdów.
Przykładowe specjalizacje: sportowe paromobile, wiwerny, łodzie motorowe, parowe motocykle, sterowce, bicykle.

9. Półświatek (Prz): odpowiada za orientację w dużych miastach i kontakty z półświatkiem.
Przykładowe specjalizacje: droga na skróty, znajomość gangów, czarny rynek, przydatne znajomości, sekretne speluny, handlarze używkami.

10. Przyroda (Prz): odpowiada za skuteczność działania na łonie natury.
Przykładowe specjalizacje: tropienie, sztuka przetrwania, rozpoznawanie zwierząt, polowania, wyznaczanie trasy.

11. Spostrzegawczość (Prz): odpowiada za ostrość zmysłów i analizę otoczenia.
Przykładowe specjalizacje: zasadzki, nasłuchiwanie, wykrywanie ogona, wypatrywanie znajomych, dostrzeganie sekretnych znaków.

12. Strzelanie (Zr): odpowiada za skuteczność w posługiwaniu się bronią dystansową.
Przykładowe specjalizacje: pojedynki, rewolwery, łuki, strzelanie podczas jazdy wierzchem, polowania.

13. Technika (Prz): odpowiada za projektowanie, budowę, naprawę i używanie maszyn.
Przykładowe specjalizacje: naprawa paromobili, projektowanie maszyn różnicowych, rusznikarstwo, zasilanie awaryjne, programowanie golemów.

14. Ukrywanie się (Zr): odpowiada za umiejętność pozostawania niezauważonym.
Przykładowe specjalizacje: znikanie w tłumie, skradanie się, ciemności, podsłuchiwanie, w lesie.

15. Wiedza akademicka (Prz): odpowiada za wiedzę o świecie, głównie wyniesioną z książek.
Przykładowe specjalizacje: historia, geografia, teologia, teoria magii, matematyka.

16. Walka (Krz): odpowiada za skuteczność w walce bezpośredniej.
Przykładowe specjalizacje: boks, fechtunek, zapasy, rozbrajanie, walka w deszczu.

17. Wysportowanie (Krz): odpowiada za ogólną sprawność fizyczną i czynności wymagające dobrej koordynacji ruchowej.
Przykładowe specjalizacje: pływanie, wspinaczka, rzucanie przedmiotami, jeździectwo, skoki.

18. Zastraszanie (Cha): odpowiada za wymuszanie na innych działania, którego nie chcą podjąć.
Przykładowe specjalizacje: grożenie bronią, przesłuchania, powoływanie się na kontakty, sprawy urzędowe, zawoalowane groźby.

19. Złodziejstwo (Zr): odpowiada za rozmaite działania niezgodne z prawem.
Przykładowe specjalizacje: fałszerstwa, włamania, kieszonkostwo, zwinne palce, wyzwalanie się z więzów.

Bohaterowie, w przeciwieństwie do większości statystów, już na początku gry znają każdą umiejętność w stopniu podstawowym (podstawa testu 3). Ponadto, możesz wybrać pięć umiejętności wyćwiczonych (podstawa testu 6) oraz trzy specjalizacje, które posiadają wprawie węższy zakres, ale w jego obrębie zapewniają podstawę testu 9. Można specjalizować się w dowolnych umiejętnościach, również tych, których nie ma się wyćwiczonych.

Podane specjalizacje są jedynie przykładami, można w ramach umiejętności po uzgodnieniu z MG stworzyć własną.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Sesje zawieszone / Wolsung Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Arthur Theme
Regulamin