Earth 2092 Earth 2092
Forum systemu w klimatach postapokaliptycznych
Earth 2092
FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ProfilProfil  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  GalerieGalerie  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ZalogujZaloguj 

Konfrontacje - boss fight

 
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Sesje zawieszone / Wolsung
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Grafoman



Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 2:53, 27 Lis 2012    Temat postu: Konfrontacje - boss fight

Konfrontacja to poważniejsze starcie, które ma jasną określoną stawkę.

Typy konfrontacji

Wyróżniamy trzy rodzaje konfliktów: walkę, dyskusję i pościg.

Walka: konfrontacja rozstrzygana za pomocą oręża i siły fizycznej, zazwyczaj ma za cel upokorzenie, zranienie lub zabicie przeciwnika.
- Postać atakuje przy pomocy walki i strzelania;
- cecha defensywna to obrona;
- odporność zależy od Krzepy.

Przykłady: pojedynki, bójki, strzelaniny, bitwy.

Pościg: konfrontacja sprawnościowa, ma za cel zmęczenie przeciwnika, schwytanie go lub umknięcie i uniknięcie uwagi.
- Postać korzysta z pojazdów, wysportowania, ukrywania się i spostrzegawczości;
- cecha defensywna to wytrwałość;
- odporność zależy od Zręczności.

Przykłady: wyścigi, śledzenie kogoś, podkradanie się, rywalizacja sportowa.

Dyskusja: konfrontacja społeczna oparta na sile osobowości, ma za cel przekonanie przeciwnika, wydobycie informacji, uwiedzenie, zniszczenie reputacji, skłonienie do określonego zachowania.
- Postać argumentuje przy pomocy blefu, ekspresji, perswazji i zastraszania;
- cecha defensywna to pewność siebie;
- odporność zależy od Opanowania.

Przykłady: negocjacje, uwodzenie, debaty naukowe, targowanie się.

Inicjatywa

Podczas konfrontacji postaci działają w kolejności inicjatywy. Na początku każdej rundy MG ciągnie po jednej karcie za każdego z uczestników konfrontacji i kładzie je odkryte na stole. Postaci działają w kolejności od najwyższej do najniższej karty, jeżeli kilka osób ma taką samą kartę (np. damę); działają jednocześnie. Zarówno gracze jak i MG mogą zagrać kartę z ręki i zastąpić kartę inicjatywy leżącą na stole. Zagrane w ten sposób karty nie dają żadnych bonusów i nie trzeba ich popierać żadnymi opisami.

Akcje

W każdej rundzie możesz wykonać jedną lub więcej akcji, zależnie od dostępnej puli kości:

- Atak (akcja ofensywna w walce); przetestuj walkę lub strzelanie przeciw ST równemu obronie przeciwnika. W razie sukcesu zdejmujesz jeden znacznik Odporności.
- Argument (akcja ofensywna w dyskusji); przetestuj blef, ekspresję, perswazję lub zastraszanie przeciw ST równemu pewności siebie przeciwnika. W razie sukcesu zdejmujesz jeden znacznik Odporności.
- Posunięcie (akcja ofensywna w pościgu); przetestuj pojazdy, wysportowanie, ukrywanie się lub spostrzegawczość przeciw ST równemu wytrwałości przeciwnika. W razie sukcesu zdejmujesz jeden znacznik Odporności.

- Dobicie; ryzykowna akcja ofensywna, dzięki której możesz natychmiast wygrać konfrontację (patrz niżej).
- Ruch; wszystkie nieofensywne akcje, które w istotny sposób zmieniają pozycję bohatera: zmiana zasięgu w walce, schowanie się za zasłonę, wejście do pojazdu itp. Aby się poruszyć, musisz odrzucić 1k10 z puli.
- Użycie przedmiotu; podniesienie lub użycie przedmiotu, dobycie broni, włączenie lub wyłączenie urządzenia itp. Aby użyć przedmiotu musisz odrzucić 1k10 z puli.
- Aktywna obrona; gdy twoja postać zostanie trafiona, możesz spróbować aktywnej obrony. Przetestuj odpowiednią umiejętność ofensywną i jeśli wyrzucisz więcej, niż twój przeciwnik w teście ataku, nie tracisz znacznika Odporności.
- Wsparcie; możesz zagrać kartę, by zwiększyć wynik testu dowolnej postaci. Jak zawsze, musisz opisać co się dzieje, zgodnie z twoim Archetypem i kolorem karty. Danej postaci możesz pomóc tylko raz na rundę. Aby udzielić wsparcia, musisz odrzucić 1k10 z puli.

Każda kość, którą rzucisz lub którą odrzucisz, znika z twojej puli na tę rundę. Oznacza to, że z pulą 2k10 możesz się ruszyć (odrzucając 1k10) i zaatakować rzucając 1k10. Nie masz już kości w puli, więc nie możesz w tej rundzie używać przedmiotów, udzielać wsparcia itp.; chyba, że wydasz żeton, by uzyskać dodatkową kość.

Odporność

O tym, jak trudno pokonać uczestnika konfrontacji świadczy jego Odporność. Dla przyspieszenia gry, proponujemy oznaczać ją znacznikami (możesz użyć wolsungowych żetonów, monet, guzików, pionków, spinaczy lub po prostu odkreślać na kartce).

Odporność jest równa poziomowi odpowiedniego Atrybutu +2. W walce użyj Krzepy, w pościgach Zręczności, a w dyskusjach Opanowania. Każda udana akcja ofensywna zdejmuje celowi jeden znacznik Odporności. Gdy nie masz już żadnych znaczników, a zostaniesz trafiony, przegrywasz konfrontację. Na początku każdego starcia otrzymujesz nowe znaczniki.

Stawki

Przed rozpoczęciem konfrontacji MG ustala z graczami, o jaką stawkę toczy się gra. Obie strony deklarują, co chcą uzyskać w wyniku starcia i ile są w stanie zaryzykować. Zanim starcie się rozpocznie,stawka musi być znana i zaakceptowana przez obie strony.

Przykładowe stawki:
- Wygrana: bohaterowie dochodzą tropem podejrzanego do tajnej bazy. Przegrana: bohaterowie błądzą w niebezpiecznych zaułkach,trafiają na bandytów i tracą po 1 Kondycji. Typ: pościg.
- Wygrana: bohaterowie ratują damę w opałach. Przegrana: dama zostaje porwana przez złoczyńcę. Typ: walka.
- Wygrana: bohaterowie udowadniają, że Baronowa jest szpiegiem. Przegrana: bohaterowie zostają wyśmiani i tracą po 1 Reputacji.Typ: dyskusja.
- Wygrana: bohaterce udaje się uwieść łotra. Przegrana: łotr uwodzi przyjaciółkę bohaterki. Typ: dyskusja.
- Wygrana: bohaterom udaje się wyrwać złoty posążek z rąk łotra. Przegrana: łotr ucieka ze skarbem. Typ: walka.
- Wygrana: bohaterowie wymykają się bandytom i wzywają wsparcie. Przegrana: bohaterowie zostają złapani i lądują w lochu.Typ: pościg.

Dodatkowo, każda postać, która zostanie wyeliminowana traci na pewien czas jeden poziom w odpowiednim Atrybucie (w walce Krzepy, w pościgach Zręczności, a w dyskusjach Opanowania). Gdy Atrybut spadnie do 0, nie można przerzucać kości w testach związanych z nim umiejętności. Utracone poziomy wracają na początku kolejnej sesji. Jeżeli przegrałeś konfrontację, ponosisz ustalone wcześniej konsekwencje przegranej. Jeśli nie zgadzasz się na to, masz tylko jedno wyjście; zagrać va banque.

Va banque

Świat Wolsunga jest barwny i pełen przygód, nie jest jednak uniwersum przesadnie brutalnym, a Nadzwyczajni Bohaterowie mają dużą wprawę w unikaniu śmierci. Postaci mogą stracić dobre imię, majątek (w tym gadżety), zostać pojmane, ciężko ranne lub wpaść w inne kłopoty; jednak zwykle wychodzą z opresji cało. Wyjątkiem od tej zasady jest sytuacja, gdy bohater decyduje się zagrać va banque i położyć na szali wszystko, łącznie z życiem. W konfrontacjach va banque konsekwencją przegranej jest nieodwołalna utrata postaci: śmierć, hańba i wykluczenie z towarzystwa, szaleństwo itp.

Każda postać, która gra va banque otrzymuje trzy dodatkowe znaczniki Odporności.

Dobicie

Zamiast powoli zmiękczać przeciwnika, możesz próbować dobić go jednym, ryzykownym i spektakularnym posunięciem. Dobicie musisz zadeklarować zanim rzucisz kośćmi. ST dobicia to obrona / wytrwałość / pewność siebie przeciwnika +5 za każdy znacznik Odporności, który mu pozostał.

Przykład: podczas dyskusji przeciwnik ma pewność siebie 14 i pozostały mu trzy znaczniki Odporności; aby go dobić, trzeba wyrzucić co najmniej 29 = 15 + (5 x 3).

Sukces oznacza, że przeciwnik został wyeliminowany. Porażka oznacza, że twoja postać odsłoniła się, a oponent to wykorzystał; twój bohater traci znacznik Odporności. Jeśli nie masz już znaczników Odporności, a zadeklarujesz dobicie i nie uda ci się, przegrywasz konfrontację.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Sesje zawieszone / Wolsung Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Arthur Theme
Regulamin