Earth 2092 Earth 2092
Forum systemu w klimatach postapokaliptycznych
Earth 2092
FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ProfilProfil  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  GalerieGalerie  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ZalogujZaloguj 

Sztuki walki: Aikido

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Umiejętności
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lamsen
(>0_o)>



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z piekła rodem
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 2:01, 07 Lis 2007    Temat postu: Sztuki walki: Aikido

Sztuka walki: Aikido (3)
Opis: Aikido jest sztuka walki, której założeniem nie jest zabijanie przeciwników, lecz jedynie ich unieszkodliwianie poprzez natychmiastowe kontrataki w postaci rzutów lub jedyną ofensywną taktykę przy użyciu broni, jaką jest kij. Należy zwrócić uwagę, że styl jest bardzo skuteczny pod względem psychologicznym, kiedy szarżujący z impetem wrogowie równie szybko lądują na ziemi po ledwie zauważalnych ruchach bohatera.
Efekt na poziom:
Uczeń:
Cytat:

Nazwa: Lepsze parowanie ciosów przy użyciu kija
Opis: Odparowanie ciosu przy użyciu kija (lub jego odpowiednika) nie tylko sprawia, iż zostaje odparowana ilość obrażeń równa tym zadawanym przezeń, ale również ilość ta wzrasta o k10.
Efekt: Ilość odparowanych obrażeń wzrasta o k10.
Koszt w PA: nd.

Nazwa: Obezwładnienie
Opis: W zależności od sytuacji może się prezentować w różny sposób: od zwykłego wykręcenia ręki przy ataku aż do powalenia przeciwnika twarzą do ziemi. Gracz musi odpowiednio wiarygodnie opisać swoje działanie aby akcja miała rację bytu.
Efekt: Modyfikator -30%; Unieruchomienie przeciwnika;
Koszt w PA: 3

Nazwa: Obrona przed klasycznym uderzeniem
Opis: Podczas walki z mało wyćwiczonym przeciwnikiem, nie prezentującym żadnej szczególnej techniki, dużo łatwiej jest wykonać rzut. Polega on na zbiciu ciosu na zewnętrzną pozycje i jednoczesny chwyt podobny do wykręcania reki. Pociągnięcie kończyny do góry za plecami zsumowane z impetem atakującego powoduje jego oderwanie się od ziemi i wykonanie kontrolowanego salta, po którym ofiara ląduje na plecach.
Efekt: Modyfikator -20% poprzedzony testem na Refleks jako unik; Przeciwnik ma efekt Powalenia; Cios bezużyteczny wobec przeciwników, których waga jest o ponad 25% większa.
Koszt w PA: 3

Nazwa: Obrona przed sierpowym
Opis: Technika skuteczna zwłaszcza przeciw zwolennikom brutalnych walk ulicznych. Uczeń aikido podczas obrony skraca dystans i stara się jedna dłonią chwycić wroga w okolicach nadgarstka, druga zaś robi dźwignię pod jego ramieniem. Pociągnięty w ten sposób oponent, potykając się po drodze o wystawiona noga, zostaje przerzucony i turla się bezwładnie po podłożu nie rozumiejąc co właśnie zaszło.
Efekt: Modyfikator -20% poprzedzony testem na Refleks jako unik; Przeciwnik ma efekt Powalenia po przebyciu k4 metrów w kierunku przeciwnym do używanej podczas ataku ręki; Cios bezużyteczny wobec przeciwników, których waga jest o ponad 25% większa.

Koszt w PA: 3

Nazwa: Płaskie kopnięcie z półobrotu
Opis: Wykonywane przy lekkim impecie płaskie kopniecie z pólbrotu jest używane w aikido dosyć rzadko i jedynie w dwóch sytuacjach: jako zakończenie wiązanki oraz jako niestandardowy unik i kontra na wysokie ataki. Trafienie, ze względu na poziomą technikę wyprowadzania, ma miejsce w korpus.
Efekt: Modyfikator -20%; +k12 do obrażeń do tabeli trafienia krytycznego; +10% do Powalenia;
Koszt w PA: 4

Nazwa: Rozciągnięcie
Opis: Rozciągnięta postać nie ma najmniejszych problemów z typowo gimnastycznymi figurami jak choćby szpagat. Może to również zostać wykorzystane w walce przez bardziej pomysłowych wojowników.
Efekt: Premia do testów akrobatyki +5% oraz ograniczenie krytycznego pecha w walce wręcz jedynie do wyrzucenia na kości wartości 00.
Koszt w PA: nd.

Nazwa: Wyczucie chwili
Opis: Podczas walki wręcz, użytkownicy aikido są wyuczeni wyczekiwania konkretnego momentu w chwili ataku przeciwnika, aby móc ją wykorzystać przeciw niemu. Z tego powodu, reagują dużo szybciej i pewniej mimo pędzących nań pięści i nóg.
Efekt: +10 Re podczas uniku poprzedzającego kontratak;
Koszt w PA: nd.

Ekspert:
Cytat:

Nazwa: 360
Opis: Atakujący wykonuje pełen obrót uderzając każdego przeciwnika znajdującego się w zasięgu długości kija. Wadą jest to, iż siła ciosu maleje z każdym trafieniem.
Efekt: Modyfikator -20; Po każdym trafieniu siła ciosu maleje o 10;
Koszt w PA: 5

Nazwa: Dwutakt kijem
Opis: Koniec kija ma za zadanie prześlizgnąć się przez gardę wroga i uderzyć go w splot słoneczny. Po straconym oddechu i drobnym otępieniu przeciwnik zostaje wystawiony na niezwykle potężne uderzenie w głowę z góry. Mało kto ma okazję wstać po tym doznaniu.
Efekt: Pierwszy cios ma Modyfikator -30 i nie zadaje obrażeń, a jedynie Otumanienie do końca rundy; Drugi cios ma Modyfikator -15 i otrzymuje dodatkowe 2k20 do zadawanych obrażeń;
Koszt w PA: 5

Nazwa: Dźwignia
Opis: Polegająca na wejściu przeciwnikowi ramieniem po wewnętrznej części wyprowadzanego przezeń uderzenia dźwignia, pozwala na tymczasowe zaprzestanie ataków. Wróg jest odsłonięty w zupełności całym swoim frontem do końca rundy, zaś jedyne co może zrobić, to próby przełamania dźwigni (obustronne testy Siły: zwycięstwo bohatera oznacza utrzymanie dźwigni i utratę k4 PA przez ofiarę, remis oznacza utrzymanie chwytu, zaś zwycięstwo trzymanego - wyzwolenie się) lub utrudnione okładanie trzymającego jedną ręką (lub nogą, w przypadku posiadanego "Rozciągnięcia").
Efekt: Modyfikator -30; Bezbronność na jedną rundę; Unieruchomienie na czas chwytu;
Koszt w PA: 3

Nazwa: Natymiastowe powalenie
Opis: Przy użyciu kija dokonuje się dwóch zasadniczych uderzeń. Pierwsze, nie zadające obrażeń, a jedynie wytrącające z równowagi po uderzeniu w kostkę; Drugie zaś, wyprowadzone po pełnym obrocie, ma za zadanie trafić w czaszkę. Po tak zaplikowanej dawce energii, przeciwnik rzadko kiedy stoi na nogach. Cios może płynnie przejść w następny wymagający rotacji.
Efekt: Dwukrotny rzut na UWW; Modyfikatory -15; Wyprowadzenie pierwszego ciosu daje premię tylu procent do Powalenia, ile wynosi połowa Zręczności uderzającego; Trafienie drugie otrzymuje bonus w postaci k12 dodatkowych obrażeń; Efekty trafień sprawdza się dopiero po zsumowaniu dodatkowych efektów;
Koszt w PA: 5

Nazwa: Obrona przed frontalnym kopnięciem
Opis: Obrona przed kopnięciem mierzonym w korpus polega na błyskawicznym zejściu z jego toru i chwyceniu nogi w okolicach kostki lub łydki. Od tej chwili przeciwnik jest zdany na łaskę trzymającej go postaci.
Efekt: Test Refleksu poprzedza chwyt; test Zręczności -15; Unieruchomienie przeciwnika;
Koszt w PA: 2

Nazwa: Obrona przed wysokim kopnięciem
Opis: Gdy pewny siebie wróg dokonuje wysokiego kopnięcia, mierzonego przeważnie na głowę, ekspert aikido skutecznie równo go z ziemią poprzez podbicie atakującej go nogi wyżej i jednoczesne płynne przejście bliżej przeciwnika zakończone uderzeniem łokciem w twarz. Oprócz bolesnego rozczarowania, wiążę się to z bolesnym upadkiem.
Efekt: Poprzedzone testem Refleksu; Modyfikator -10; Powalenie; Uderzenie w twarz liczy się jak zwykły cios przy obliczaniu obrażeń.
Koszt w PA: 3

Nazwa: Przerzut z przewrotem
Opis: Stosowany w sytuacjach, gdy wyjątkowo głupi przeciwnik szarżuje na postać dzikim pędem lub, gdy jest on przytępiony przez otrzymane obrażenia. Cios polega na złapaniu wroga najczęściej za ubranie na piersi lub ramionach i jednoczesnej dźwigni nogą na jego udzie lub brzuchu. Odegnięcie się w tył wylądowanie na zasadzie kołyski wywołuje efekt katapulty frunącemu oponentowi.
Efekt: Modyfikator -30; Przeciwnik ma efekt powalenia po przebyciu k3 metrów traktowanych jako "upadek"; Jeśli biegł, połowa jego Sz zostaje dodana do obrażeń; Postać wykonująca przerzut znajduje się na ziemi;
Koszt w PA: 4


Mistrz:
Cytat:


Nazwa: Obrona przed cięciem nożem
Opis: Podczas zadawanego cięcia, niezależnie czy na zewnątrz, czy do wewnątrz, mechanika obrony opiera się na chwyceniu nadgarstka przeciwnika natychmiastowym obróceniu go plecami do siebie. Następnie stanięcie tyłem do przeciwnika potęguje obezwładnienie, a trzymana w dźwigni ręka nad własnym ramieniem pozwala na łatwe rozbrojenie i / lub powalenie wroga.
Efekt: Modyfikator -35 poprzedzony testem Refleksu;
Koszt w PA: 3+1 (powalenie lub rozbrojenie)

Nazwa: Obrona przed konięciem z obrotu
Opis: Technika dotyczy obrony przed kopnięciami zarówno z obrotu, jak i półobrotu. Jej wykonanie jest stosunkowo proste po opanowaniu i polega na wyczuciu chwili kiedy kopnięcie jest dopiero wyprowadzane i znalezieniu się pod nim. Wówczas i noga zadająca uderzenie jest chwytana, i druga na której oparty jest cały ciężar. Chwytający dokonuje wówczas obrotu wspomaganego samym kopnięciem i wprawia w piruet podrzuconego napastnika, który po chwili uderza o ziemię.
Efekt: Modyfikator -20 poprzedzony testem Refleksu; Powalenie atakującego;
Koszt w PA: 4

Nazwa: Obrona przed pchnięciem nożem
Opis: Wyprowadzone pchnięcie wymaga w pierwszej kolejności uniknięcia. Następnie, po chwyceniu napastnika obiema rękoma za nadgarstek zsuwa się jedną z dłoni w stronę łokcia w celu jego zablokowania. Posiadający impet napastnik powinien się wywrócić na bok w wyniku dźwigni i bólu wywołanego odgięciem ręki poza możliwy kąt stawu. Przejęcie broni w tej chwili to tylko czysta formalność.
Efekt: Modyfikator -35 poprzedzony testem Refleksu; Powalenie napastnika;
Koszt w PA: 4

Nazwa: Przechwycenie broni
Opis: Uczniowie Aikido doskonale wiedzą, że dopóki przeciwnik jedynie grozi bronią, istnieje szansa aby mu ją zabrać i wykorzystać przeciwko niemu. Uwaga 1: Umiejętności można użyć tylko do przechwycenia broni trzymanej w jednej ręce. Uwaga 2: Broń palna może zawsze na 50% wypalić, robiąc często niepotrzebny hałas.
Efekt: Modyfikator -30%; Przechwycenie broni;
Koszt w PA: 3

Nazwa: Tsuki Kubi Ryo Yoko
Opis: Technika zabijania, wyniesiona niebezpośrednio z Aikido, polegająca na uderzeniu z dwóch stron w szyję i zaciśnięciu światła tętnic uniemożliwiając tym samym dopływ krwi do mózgu. Czas w jakim obie tętnice wracają do normy okazuje się zbyt długi i przeciwnik pada martwy po kilku chwilach.
Efekt: Modyfikator -35; Otumanienie; Śmierć po k4 rundach;
Koszt w PA: 3

Nazwa: Tsuki Kubi Yoko
Opis: Jedna z technik na ogłuszenie przeciwnika, jednak efektu, jak w przypadku Krav Magi, nie otrzymuje się natychmiast, a po krótkiej chwili. Polega ona na uderzeniu kantem dłoni w jedną z tętnic dopływających do mózgu, w efekcie czego dopływ zbyt ilości krwi wywołuje ogłuszenie. Po pewnym czasie tętnica wraca do normy, a ofiara ma szansę się wybudzić.
Efekt: Modyfikator -35; Otumanienie; Ogłuszenie po k4 rundach;
Koszt w PA: 3

Nazwa: Twister
Opis: Po otrzymaniu kija, osoba wykonująca ten ruch zamienia się w egzekutora. Polega on na wprawieniu się w obrót i jednoczesnym przyspieszeniu ruchów broni dłońmi nad swoją głową. W efekcie, przeciwnik widzi jedynie wirującego bohatera, aby w chwilę później dostać po twarzy wirującym jeszcze szybciej kijem. Cios można bez trudu łączyć z innym wymagającym lub kończącym się rotacją.
Efekt: Modyfikator -30; Przeciwnik otrzymuje k6+1 ciosów w twarz, z czego każdy kolejny zadaje o 5 obrażeń mniej od poprzedniego; Efekty obrażeń sumuje się na końcu;
Koszt w PA: 6

Wymagania:
Uczeń: Umiejętność Walki Wręcz 35, Zręczność 30
Ekspert: Umiejętność Walki Wręcz46, Zręczność 40
Mistrz: Umiejętność Walki Wręcz61, Zręczność 53


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Umiejętności Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Arthur Theme
Regulamin