Earth 2092 Earth 2092
Forum systemu w klimatach postapokaliptycznych
Earth 2092
FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ProfilProfil  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  GalerieGalerie  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ZalogujZaloguj 

Sztuka walki: broń sieczna i kłuta

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Umiejętności
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lamsen
(>0_o)>



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z piekła rodem
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:06, 08 Cze 2008    Temat postu: Sztuka walki: broń sieczna i kłuta

Sztuka walki – broń sieczna

Opis: Umiejętność wprawnego posługiwania się różnego rodzaju nożami, sztyletami a nawet mieczami jest w obecnych czasach dosyć rzadka. Dobrze wyszkolona osoba potrafi bezgłośnie pozbawić życia w ciągu kilku sekund. W przeszłości istniało wiele tradycyjnych szkól np. gekken czy kendo, jednak w miarę upływu czasu uległy zapomnieniu. Obecny dziś styl to synteza najefektywniejszych ruchów, a jego dewizą są szybkość i skuteczność. Duże znaczenie ma pozycja atakującego wobec ofiary.

Efekty na poziom:

Uczeń:
Cytat:

Nazwa: Blef
Opis: Stojąc twarzą w twarz z ofiarą, atakujący markuje atak bronią powodując zdezorientowanie ofiary próbującej się zasłonić lub uniknąć ciosu.
Efekt: Przeciwnik zmuszony jest wykonać test Refleksu. W przypadku jego niepowodzenia traci 2 PA na wymuszona poprawę gardy. Dodatkowo atakujący zyskuje +10 UWW podczas wyprowadzenia następnego ciosu, zaś broniący się otrzymuje kary do Refleksu (w przypadku próby uniku) oraz UWW (w przypadku próby parowania) o wartości -10.
Koszt w PA: 1

Nazwa: Finezja
Opis: Wprawiony użytkownik broni siecznej oraz kłutej wie, iż w większości wypadków to nie siła ma znaczenie, a zręczność.
Efekt: Podczas obliczania obrażeń można użyć Zręczności, zamiast Siły.
Koszt w PA: nd.

Nazwa: Podwójne cięcie
Opis: . Dwa szybkie cięcia uniemożliwiają praktycznie przeciwnikowi możliwość uniku, pozostawiając mu jedynie opcję parowania. Nie dotyczy to oczywiście wprawionych uczniów Aikido, ale większość ofiar nie jest raczej adeptami tej sztuki walki. Atak możliwy tylko przy użyciu broni siecznej.
Efekt: Modyfikator -20; Ofiara nie może wykonywać uniku.
Koszt w PA: 6

Nazwa: Podwójne pchnięcie
Opis: Atak składa się z dwóch pchnięć, z których pierwsze ma jedynie odwrócić uwagę i osłabić gardę przeciwnika, drugie zaś - dotkliwie ranić. Pierwsze pchnięcie, zadane wysoko, jest łatwe do uniknięcia lub odparowania, jednak ta reakcja zmniejsza tym samym szansę na postąpienie podobnie z drugim pchnięciem mierzonym w tułów. Mimo wszystko, jest dosyć ryzykowne zagranie przeciw lepiej wyszkolonym przeciwnikom.
Efekt: Pierwszy cios bez modyfikatora, przeciwnik ma +10 UWW do próby parowania i +20 Re do próby uniku. Drugi cios ma modyfikator -15, przeciwnik zaś ma -20 UWW do próby parowania i tyle samo Re do próby uniku.
Koszt w PA: 6

Nazwa: Rozpruwacz
Opis: Po udanym pchnięciu, nożownik zamiast wyciągać ostrze, tnie nim poszerzając ranę i zwiększając krwotok. Pamiętać należy, iż ciąć dalej można tylko partie ciała pozbawione kości. Tak więc nie da się rozpruć przeciwnika, jeśli np. ostrze tkwi między żebrami lub kręgami kręgosłupa.
Efekt: Wymaga broni jednocześnie kłutej i siecznej. Przeciwnik dokonuje rzutu na Refleks. W przypadku sukcesu, rozpruwający musi wykonać test Siły. Krwotok +k4.
Koszt w PA: 3

Nazwa: Szybsze dźgnięcie
Opis: Błyskawiczne pchnięcie, choć mniej celne, może się okazać jedynym sposobem do przełamania świetnej gardy lub refleksu przeciwnika. Zwiększając szybkość kosztem techniki minimalizuje się szanse oponenta na uniknięcie dźgnięcia. Atak możliwy tylko przy użyciu broni kłutej.
Efekt: Modyfikator -15. Przeciwnik ma karę w postaci -20 UWW do prób parowania oraz -20 Re do prób uniknięcia pchnięcia.
Koszt w PA: 3

Nazwa: Zakłócenie
Opis: W sytuacji gdy jest ostre światło, można spróbować spróbować chwilowo oślepić refleksem odbitym w klindze. Światło wymusza zmrużenie oczu, a co za tym idzie - chwilową dekoncentrację. Światło należy odbić w sposób płynny i pewny. W przeciwnym wypadku przeciwnik zorientuje się w sytuacji i natychmiast zaatakuje.
Efekt: Test Zręczności. Przeciwnik traci k4+1 PA.
Koszt w PA: 2



Ekspert:
Cytat:

Nazwa: Bezpieczny chwyt
Opis: Najgorsze co może zrobić każdy nożownik, to posługiwać się bronią na tyle źle, iż przeciwnik jest w stanie ją przejąć. Wprawa i obycie z bronią wyrabiają właściwy chwyt oraz pozycję podczas posługiwania się ostrzem przez co szanse wytrącenia broni (Krav Maga) oraz przechwycenia broni (Aikido, Krav Maga) maleją.
Efekt: Test Zręczności anuluje poczynania przeciwnika.
Koszt w PA: 2

Nazwa: Dobicie
Opis: Dobicie jest elementem walki w parterze. Jeśli przeciwnik zostanie powalony, mając ostrze skierowane na podobieństwo szpikulca do kruszenia lodu próbuje się je wbić w splot słoneczny wroga. Osoby nie posiadające tej umiejętności nie dodają do testu swojej masy. Atak możliwy tylko przy użyciu broni kłutej.
Efekt: Obustronne testy Siły. Atakujący posiada premię w postaci równowartości swojej wagi. W przypadku remisu, obie strony utrzymują ostrze zawieszone w powietrzu, zaś w przypadku porażki atakującego jego ofiara wyzwala się. Porażka broniącego się oznacza jego śmierć.
Koszt w PA: 1 runda

Nazwa: Kontra
Opis: Jest to ruch używany podczas walki z przeciwnikiem, które również jest uzbrojony w broń. Parując jego atak dąży się do zwarcia broni, a tym samym, do wybicia przeciwnika z równowagi, który cofnie się przed ostrzem broni w trosce o własne dłonie. W tej sytuacji można zadać cios drugą ręką lub kopnięciem, przed którym przeciwnik nie może się obronić. Przeciwnik zostaje wybity z rytmu i traci inicjatywę w walce. Atak możliwy tylko przy użyciu broni siecznej lub kłutej o długości ponad 20 centymetrów.
Efekt: Modyfikator -20. Przeciwnik staje się bezbronny. Wymuszenie normalnego ciosu.
Koszt w PA: 3

Nazwa: Płynna walka dwoma broniami
Opis: Zabójcy, którzy oprócz skuteczności przykładają wagę także do efektowności swoich działań, często posługują się z wręcz cyrkową gracją dwoma narzędziami śmierci.
Efekt: Brak kar podczas jednoczesnego używania dwóch broni białych.
Koszt w PA: nd.

Nazwa: Sztych na dwa
Opis: Używając dwóch broni białych, atakujący zadaje jedno cięcie mające uniemożliwić sparowanie pchnięcia drugą bronią. Jedynym wymaganiem tego ataku jest posiadanie w drugiej ręce broni kłutej.
Efekt: Modyfikator -10 do pierwszego ataku i -15 do drugiego. W przypadku wyboru parowania pierwszego ataku przez broniącego, obrona przed drugim możliwa jest tylko poprzez unik z karą -20 do Refleksu.
Koszt w PA: 6

Nazwa: Wyminięcie
Opis: Wyminięcie jest formą uniku pozwalającą na znalezienie się za plecami przeciwnika. Można to stosować oczywiście nie tylko będąc uzbrojonym w broń białą.
Efekt: Po udanym uniku dokonuje się testu Zręczności.
Koszt w PA: 3

Nazwa: Zbicie
Opis: Postać blokuje ostrzem nadchodzący cios i wykrzywia ruchem nadgarstka dłoń z bronią przeciwnika. Oponent zmuszony jest puścić broń, gdyż w przeciwnym razie rozcięte zostaną jego przedramiona. Do obrony można użyć jedynie broni siecznej posiadającej ponad 30 centymetrów.
Efekt: Modyfikator -15. Rozbrojenie.
Koszt w PA: 4


Mistrz:
Cytat:


Nazwa: Bezgłośność
Opis: Sztuki walki bronią białą uczą się osoby w jednym konkretnym celu - by zabijać. Zabijanie to nie tylko machanie bronią, ale także technika bezgłośnego poruszania i ukrywania się.
Efekt: Premie do posiadanych umiejętności cichego chodu oraz ukrywania się wynoszą +10.
Koszt w PA: nd.

Nazwa: Cięcie w tętnicę
Opis: Cięcie wymagające niebywałej wprawy, gdyż zadawane jest od frontu. Ostrze przecina skórę i mięśnie szyi płytko, jednak na tyle głęboko, aby rozerwać tętnice i wybuchnąć krwią. Atak możliwy tylko od przodu lub boku przy użyciu broni siecznej.
Efekt: Modyfikator -20. Krwawienie k10+4.
Koszt w PA: 4

Nazwa: Dekapitacja
Opis: Opierający się w pełni na sile atak przeprowadza się stojąc za plecami ofiary. Ostrze wbija się między kręgi szyjne i zagłębia się w ciało rozcinając rdzeń kręgowy. Głowa ofiary zwisa bezwładnie jedynie na skórze i mięśniach podczas gdy mózg i reszta ciała nachodzi śmierć. Atak możliwy tylko od tyłu przy użyciu broni siecznej lub kłutej.
Efekt: Modyfikator -20 a następnie test Siły (w wypadku jego porażki ofiara posiada krwotok k6 stopnia). Bezgłośna śmierć ofiary. Słyszalne tylko w promieniu 5 metrów.
Koszt w PA: 6

Nazwa: Morderczy cios
Opis: Kwintesencja sztuki walki bronią kłutą, używany jedyne przez najlepiej wyszkolonych. Widowiskowy i skuteczny. Atakujący wymija gardę przeciwnika i wbija ostrze poprzez szczękę i podniebienie ofiary aż do mózgu powodując natychmiastową śmierć. Atak możliwy jedynie od przodu przy użyciu broni kłutej posiadającej ponad 15 centymetrów.
Efekt: Modyfikator -25. Obrona jedynie poprzez unik. Powoduje natychmiastową śmierć.
Koszt w PA: 5

Nazwa: Oślepienie
Opis: Szybki, poziomy cios na poziomie oczu powoduje uszkodzenie jednej gałki ocznej. Makabryczny widok nie odzwierciedla jednak śmiertelności, aczkolwiek gwarantuje ofierze nieodwracalne kalectwo.
Efekt: Modyfikator -20. Utrata oka i poważne otumanienie na k6 rund.
Koszt w PA: 4

Nazwa: Poderżnięcie gardła
Opis: Wprawny ruch ostrza przecina szyję w poprzek tnąc skórę, mięśnie, tchawicę oraz tętnice. Ranny nie jest w stanie wydobyć z siebie żadnego dźwięku z wyjątkiem słabo słyszalnego charczenia. Atak możliwy tylko od tyłu przy użyciu broni siecznej.
Efekt: Modyfikator -15; Krwotok 14; Słyszalne tylko w promieniu 10 metrów.
Koszt w PA: 4

Nazwa: Wprawa
Opis: Postać czuje harmonię ostrza z ciałem. Z bronią kłutą i sieczną radzi sobie lepiej niż z jakąkolwiek inną.
Efekt: +10 UWW podczas używania broni siecznej lub kłutej.
Koszt w PA: nd.


Wymagania:
Uczeń: Umiejętność Walki Wręcz 35, Zręczność 30
Ekspert: Umiejętność Walki Wręcz 46, Zręczność 40
Mistrz: Umiejętność Walki Wręcz 61, Zręczność 53


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lamsen dnia Nie 13:58, 08 Cze 2008, w całości zmieniany 15 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Umiejętności Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Arthur Theme
Regulamin