Earth 2092 Earth 2092
Forum systemu w klimatach postapokaliptycznych
Earth 2092
FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ProfilProfil  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  GalerieGalerie  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ZalogujZaloguj 

Zasady walki

 
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Nowe zasady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:12, 27 Maj 2007    Temat postu: Zasady walki

Po krótce, bez zbytniej erudycji (bo to jeszcze nie idzie do podręcznika właściwego) opiszę jak wygląda walka.

Strzelecka

1. Jeśli strona atakująca używa broni maszynowej i strzela serią, określa się jej wielkość wykonując rzut charakterystyczny dla danej broni.

2a. Strona atakująca testuje swoje US dodając do rzutu (nie do cechy) modyfikator rozrzutu broni.

2b. W przypadku użycia broni maszynowej dodaje się modyfikator rozrzutu tyle razy, ile wystrzelono naboi. Dopóki wartość po dodawaniu kolejnych modyfikatorów nie przekracza wartości US, dane naboje sięgnęły celu.

3. Określa się miejsce trafienia każdej kuli poprzez rzuty k100 i porównanie z poniższym wynikiem.
01-15 głowa
16-35 p. ręka
36-55 l. Ręka
56-80 korpus
81-90 p. noga
91-00 l. noga

4. Oblicza się obrażenia osobno dla każdej kuli wykonując rzuty podane przy każdej broni.

5. Od obrażeń odejmuje się Klasę Pancerza ofiary oraz 1/5 jej Kondycji. To co pozostaje nazywamy obrażeniami właściwymi. Ich wartość porównujemy z tabelą trafień krytycznych dla postrzałów, dających nam dokładny obraz miejsca, w które pocisk trafił.

Uwaga: Nawet jeśli pociski trafiły w to samo miejsce, obrażenia się nie sumują. Jedyne co może z tego wyniknąć, to przyspieszenie krwotoków.
#####

Walka wręcz

Różnica między walką wręcz a walką strzelecką (oprócz tej jednej oczywistej) wynika z dynamiki i podziału rund. Podczas starcia na pięści walczących umownie dzieli się na atakującego i broniącego się, rundy zaś na ofensywne i defensywne.
Umowność tego założenia polega na tym, że rundy te często wzajemnie się przenikają i np. atakujący tak na prawdę się broni, a broniący wręcz szarżuje. Zmiany te wynikają z zastosowania zasady "kontrataku".

1. Atakujący w rundzie ofensywnej testuje celność ciosu wykonując rzut kością k100 i modląc się o wynik niższy niż jego współczynnik Uww.

2. W przeciwieństwie do walki strzeleckiej nie określamy losowo miejsca trafienia, a je deklarujemy.

3. Dodajemy Siłę do rzutu 3k20 (w przypadku uderzenia pięścią) lub 4k20 (w przypadku kopnięcia) lub obrażenia od broni.

4. Odejmujemy Klasę Pancerza i Kondycję. Otrzymujemy wówczas obrażenia właściwe.

Sytuacja może się zmienić, gdy po udanym trafieniu broniący deklaruje, że unika/paruje atak. W przypadku sukcesu, przechodzimy do następujących czynności:

3'. Unik ratuje od wszelkich obrażeń, parowanie zmniejsza je o wartość równą rzutowi kości, który odpowiada za obrażenia zadane "bronią" użytą do obrony. Czyli w przypadku obrony ręką obrażenia maleją o 3k20, nogą o 4k20 itd.
Wyjątki stanowią:
- odparowanie ciosu zadanego gołą kończyną przez postać używającą broni (siecznej, kłutej lub obuchowej). Kończy się to zadaniem atakującemu sumy składającej się z zadanych przez niego obrażeń oraz obrażeń zadawanych przez broń podczas parowania.
- próba odparowania gołą kończyną obrażeń zadanych przez broń kłutą lub sieczną. Aby zakończyć się sukcesem musi być ona poprzedzona przez test Refleksu, w przeciwnym wypadku zamiast obrażenia zmaleć - zwiększą się jw.

4' W przypadku odparowania całych obrażeń (nie występują obrażenia właściwe) lub uniknięcia ich, broniący wyprowadza kontratak, którego procedura przebiega jak w zwykłym ataku. Kontratak również może zostać poddany kontrze.

Obaj walczący zużywają swoje PA w miarę jednocześnie (atakujący na wyprowadzanie ciosów, broniący na ich odbijanie i kontrowanie). Przewagę uzyskuje ten, kto rozsądniej dysponuje swoimi PA pozbawiając ich przy tym przeciwnika. Czasem może zdążyć się, że atakujący zużyje szybciej swoje PA od broniącego się powodując tym samym szybszą zmianę rundy z ofensywnej na defensywną oraz dając nowemu atakującemu premię w postaci pozostałych z poprzedniej rundy PA.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Yelonek dnia Nie 18:26, 08 Cze 2008, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Nowe zasady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Arthur Theme
Regulamin