Earth 2092 Earth 2092
Forum systemu w klimatach postapokaliptycznych
Earth 2092
FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ProfilProfil  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  GalerieGalerie  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ZalogujZaloguj 

Punkty doświadczenia, rozwój postaci i nauka umiejętności.

 
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Nowe zasady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:40, 29 Maj 2007    Temat postu: Punkty doświadczenia, rozwój postaci i nauka umiejętności.

To co Earth ma charakterystyczne, to sposób awansu. W przeciwieństwie do innych systemów wyznaje sie tu zasadę "trening czyni mistrza".

1. Punkty doświadczenia.
Pod każdą cechą znajduje się rubryczka pokazująca ilość zdobytego do niej doświadczenia. W jaki sposób się je przyznaje? Za każdy test danej cechy otrzymujemy punkty pozwalające na jej rozwój. Ich ilość uzależniona jest tego, czy test się powiódł lub nie oraz od stopnia trudności. Np. gracz chce podnieść wielki głaz więc dokonuje testu siły. Jeśli mu się uda, otrzyma np. 5 punktów doświadczenia do siły, jeśli nie - zaledwie 1.

Kwestia treningu przedstawia w sposób bardziej uproszczony. Jak wiadomo, praktyka dostarcza więcej doświadczenia więc podejście "na sucho" powinno dostarczać mniej punktów i dodatkowo w sposób losowy. Czyli np. gracz regularnie ćwiczy mięśnie każdego dnia, więc może sobie dopisać k10 PD do siły po każdym dniu.

2. Rozwój w postaci.
PD nie da się gromadzić w nieskończoność a ich odpowiednia liczba powinna przynieść efekt. Aby cecha wzrosła o 1 [np. z 34 na 35] potrzebna jest ilość PD równa aktualnej wartości danej cechy [w naszym przypadku = 34 PD]. Po przekroczeniu tej granicy, liczba PD zmniejsza się o daną liczbę i gracz zbiera kolejne PD aby znowu podnieść cechę o 1.

3. Nauka umiejętności
Ilość możliwych do nauczenia się jednocześnie umiejętności określa 1/10 IQ postaci. Czyli jeśli ktoś ma IQ 30 może szkolić się na raz w 3 umiejętnościach, jeśli IQ wynosi 100 - w 10. Nauka polega na wykonywaniu testów cechy na której jest ona oparta oraz zgromadzeniu w ten sposób 100 PD.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Yelonek dnia Pon 20:25, 09 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Nowe zasady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Arthur Theme
Regulamin