Earth 2092 Earth 2092
Forum systemu w klimatach postapokaliptycznych
Earth 2092
FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ProfilProfil  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  GalerieGalerie  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ZalogujZaloguj 

Podstawowe ruchy w walce

 
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Nowe zasady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 23:25, 12 Cze 2008    Temat postu: Podstawowe ruchy w walce

Podstawowe czynności w walce:

[kolejny elo wstępniak jak mi się zachce]

Ruch - Podstawowym pytaniem może być ile jest w stanie postać przebiec za 1 PA. Niestety, nie uda się w tej sytuacji uciec matematyce. Najpierw należy zwrócić uwagę ile trwa runda. Autorzy przyjmują, iż można określić to między 3 a 5 sekundami i na korzyść gracza przyjmujemy tą 'dłuższą' wartość. Drugim krokiem jest jest założenie, iż sporo postaci ma 10 Punktów Akcji. Dzieląc odległość przebytą w ciągu 5 sekund przez 10 PA otrzymamy wartość odpowiedzialną za ilość metrów możliwych do pokonania w ciągu 1 PA. Uwaga: sposób ten nobilituje osoby, które posiadają więcej niż 10 PA, lecz wydaje nam się to jak najbardziej sprawiedliwe.

Skok - Rodzaj ruchu opartego na szybkości. Kosztuje on przeważnie 5 PA niezależnie od dystansu. Ponadto, są 2 rodzaje skoków: zwykły, w którym ląduje się pozycji stojącej lub kucającej, oraz próba rzucenia się, po którym ląduje się w pozycji leżącej. W przypadku strzelających do postaci wrogów, pierwszy rodzaj oferuje im modyfikator -15 US, drugi zaś -25. Kwestia dystansów została poruszona w poprzednim rozdziale.

Zmiana pozycji - Zmiana z pozycji ze stojącej do kucającej czy leżącej kosztuje po 2 PA za zmianę w dół, a 3 za zmianę do góry. Oznacza to, że postać kucnie za 2 PA, jednak wstanie za 3. Nie ma różnicy w koszcie między zmianą ze stojącej do leżącej i na odwrót. Pozycja stojąca nie dostarcza żadnych modyfikatorów, podczas gdy kucając otrzymuje się premię +5 US, a przeciwnicy karę -5 US. Odwrotnie sytuacja przedstawia się w przypadku współczynnika UWW. W przypadku pozycji leżącej modyfikatory rosną z 5 do 10.

Przeładowanie - Polega na wymianie opróżnianego magazynka na nowy, pełny. Przyjmuje się, iż wymieniany magazynek jest upuszczany, niezależnie od tego, czy posiadał jeszcze naboje. Wyjątek stanowi deklaracja gracza lub użycie specjalnych klipsów łączących magazynki. W zależności od używanej broni, koszt PA będzie różny. Przeładowanie pistoletu trwa zaledwie chwilę i zużywa się na to 7 PA. Wymiana magazynka pistoletu maszynowego zabiera 9 PA, zaś broni długiej - 14. Broń ciężka wymaga najwięcej czasu i przeważnie jej przeładowanie zajmuje dwie rundy, gdyż koszt to 18 PA.

Pojedynczy strzał - Oddanie pojedynczego strzału może kosztować różną ilość PA w zależności od używanej broni. Aby dowiedzieć się, ile należy wydać PA na wystrzelenie pojedynczego pocisku, należy spojrzeć na informację widniejącą przy danym modelu. Wyjątkową sytuacją jest moment gdy postać deklaruje oddanie strzału z przycelowaniem. Oznacza to możliwość wyboru miejsca trafienia jak głowa czy korpus, zamiast losowania tych miejsc za dodatkowy 1 PA.

Seria - Oddanie strzału serią może kosztować różną ilość PA w zależności od używanej broni. Aby dowiedzieć się, ile należy wydać PA na wystrzelenie pojedynczego pocisku, należy spojrzeć na informację widniejącą przy danym modelu.

Zmiana celu - W przypadku przeniesienia w danej rundzie celownika z jednej ofiary na drugą w obrębie 45 stopni dokonuje się tego darmowo. Jeśli natomiast cel znajduje się poza wyznaczonym kątem, kosztuje to 1 PA. W przypadku obierania celu w nowej rundzie dokonuje się tego darmowo w obrębie 180 stopni.

Atak wręcz - Uderzenie wręcz jest podstawowym atakiem. Dotyczy to uderzenia zarówno pięścią, kopnięcia albo ataku bronią. Prowadzi to do zwarcia, co w znacznym stopniu utrudnia próbę zastrzelenia przeciwnika. Częścią składową obrażeń takiego ataku jest niemal zawsze siła atakującego. Aby sprawdzić ile dany atak zabiera PA oraz ile zadaje obrażeń od broni, należy sprawdzić przy modelu danej broni. Każda broń zadaje też inny typ obrażeń. Uderzenia zadają obrażenia obuchowe, cięcia - sieczne, pchnięcia - kłute.

Duszenie - Rodzaj ciosu wyprowadzanego w walce, którego skuteczność określa się testem UWW -20. Przyjmuje się, iż pozbawienie ofiary dostępu do tlenu tudzież zaciśnięcie tętnic potrzebuje tyle samo czasu by osiągnąć ten sam efekt. Czas trwania w PA wynosi 4 + 1/4 Kondycji ofiary aby doprowadzić do śmierci, a + 1/5 aby doprowadzić do nieprzytomności. Wypada zwrócić uwagę, iż dużo bezpieczniej dusi się stojąc za ofiarą i / lub używając garoty.

Markowanie ciosu - Polega na oszukaniu przeciwnika, iż wyprowadzony zostanie cios. Przeciwnik zmuszony jest wykonać test Refleksu. W przypadku jego niepowodzenia traci 2 PA na wymuszona poprawę gardy. Dodatkowo atakujący zyskuje +10 UWW podczas wyprowadzenia następnego ciosu, zaś broniący się otrzymuje kary do Refleksu (w przypadku próby uniku) oraz UWW (w przypadku próby parowania) o wartości -10. Manewr ten kosztuje 2 PA i wymaga zdanego testu UWW na udany blef. Niektóre sztuki walki posiadają markowanie ciosów wpisane w swoją domenę i pozwalają na dokonywanie tego bez testów UWW i za mniejszą liczbę PA.

Rzut - Ruch polegający na rzuceniu przedmiotem do lub w cel. Opiera się na teście US i kosztuje 4 PA. Modyfikatory do trafienia określone są w późniejszym podrozdziale dotyczącym szerzej modyfikatorów. Kwestia obrażeń od rzutu z kolei jest szerzej opowiedziana przy opisach broni miotanej.

Upuszczenie przedmiotu - Upuszczenie przedmiotu jest akcją niekosztującą żadnego PA, jednak mogącą doprowadzić do uszkodzenia obiektu. Szansa na uszkodzenie przedmiotu jest zależna od jego ciężaru, podłoża i złej woli MG. W przypadku upuszczania czegoś na głowę wrogów, należy zajrzeć do podrozdziału traktującego o zeskokach i upadkach.

Podniesienie / położenie przedmiotu - Ruch dotyczy dobywania i bezpiecznego odkładania przedmiotów. Pod tą nazwą kryje się również dobycie broni. Koszt to 3 PA.

Szukanie przedmiotu - Dotyczy to przeszukiwania pomieszczenia lub pojemnika. W przypadku szukania konkretnego przedmiotu testuje się średnią Refleksu i Zręczność +10 i kosztuje to 4 PA za pojemnik oraz 10 za pomieszczenie. W przypadku ogólnego przeszukania premia do testu wynosi +20 i kosztuje o 3 PA więcej.

Użycie przedmiotu - Jest to aspekt bardzo umowny i wymaga kompromisu z MG. Przyjmuje się jednak, że koszt wciśnięcia guzika to 1 PA, pociągnięcia dźwigni to 3 PA itd. Koszt jest proporcjonalny do wysiłku i czasu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Yelonek dnia Nie 10:21, 15 Cze 2008, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Nowe zasady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Arthur Theme
Regulamin