Earth 2092 Earth 2092
Forum systemu w klimatach postapokaliptycznych
Earth 2092
FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ProfilProfil  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  GalerieGalerie  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ZalogujZaloguj 

Osłony

 
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Nowe zasady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:33, 04 Paź 2008    Temat postu: Osłony

1. Schematy
- obszar chroniony
- redukcja obrażeń
- zasady specjalne

Obszar chroniony

Powierzchnia chroniona wynika z rozmiaru i kształtu przedmiotu stosowanego jako osłona. Inaczej chroni betonowa zapora drogowa, inaczej ceglana ściana budynku, a jeszcze inaczej ażurowy murek ogrodowy. W pierwszym przypadku chroniony zostanie w pełni obszar nóg, drugim całe ciało, zaś trzecim - jedynie połowa całej powierzchni (co najprościej odzwierciedlić parzystym wynikiem podczas rzutu na określenie strefy trafienia). Co ważne, obszar chroniony może być różny także w zależności od przyjmowanej przez stojącą za osłoną postacią pozycji.

Umowną kwestią pozostaje kąt pod jakim postać jest chroniona. W zależności jak bardzo gracz jest przewidujący, tudzież dokładna mapka sytuacyjna, może się zdarzyć iż dla jednego przeciwnika bohater może być widoczny, a dla drugiego nie. Sytuacja ta występuje najczęściej podczas odpowiedniego wychylania się zza narożnika oraz kąta wynikającego z różnicy w wysokościach. O ile w przypadku mapy da się to łatwo sprawdzić, o tyle w przypadku różnicy wysokości sugeruje się raczej rozsądną negocjację z MG. Zaoszczędzi to czasu zmarnowanego na rysowanie trójkątów i obliczanie kątów zamiast prowadzenia dalej gry.

Redukcja obrażeń

W zależności od rodzaju materiału z jakiego skonstruowana jest osłona, może ona w różnym stopniu wpłynąć na siłę pocisku. Oczywiście, na redukcję ma wpływ również kaliber użytej broni. Dla przykładu, standardowy pocisk 9mm powinien przebić się przez drewno, jednak przez cegły lub beton zbrojeniowy już nie (tzn. teoretycznie ma szansę, jednak dla uproszczenia gry przyjmiemy, że dla tego kalibru są one "niezniszczalne"), podczas gdy kaliber 7.62 z łatwością przejdzie przez większość osłon. Może się jednak zdarzyć, że niektóre osłony co prawda nie przepuszczą przez siebie pocisków od razu, jednak rozpadną się po zainkasowaniu odpowiedniej ich ilości.

Zasady specjalne

Pomysłowość graczy okazuje się być czasami zatrważająca, przez co nigdy nie wiadomo, z czego można zrobić potencjalną osłonę. A nuż będzie to metalowa beczka z paliwem?
Pisząc zupełnie poważnie, może się zdarzyć, iż rolę osłony stanowić będzie kolumna podtrzymująca strop lub, co bardziej prawdopodobne, osłona będzie pełnić jednocześnie funkcję maskującą. Z perspektywy autorów ciężko jest przewidzieć aktualną sytuację, dlatego też zasady specjalne nie będą szerzej opisywane. Pozostawi się je w formie umożliwiającej dostosowanie ich do aktualnych potrzeb Graczy i MG, za wyjątkiem rozpisanych "specjalnych" osłon.

2. Przykładowe

jakieś duperele

3. Specjalne
Żywa tarcza

Strefy trafień:
01-05 Głowa trzymającego
06-15 Głowa trzymanego
16-30 P. Ręka trzymanego
31-35 P. Ręka trzymającego
36-40 L. Ręka trzymającego
41-55 L. Ręka trzymanego
56-80 Korpus trzymanego
81-86 P. Noga trzymanego
87-90 P. Noga trzymającego
91-94 L. Noga trzymającego
95-00 L. Noga trzymanego

Strzelanie od tyłu odwraca strefy trafień dla trzymającego i trzymanego.

Jeśli trafienie zostanie zadane bezpośrednio trzymającemu żywą tarczę, obrażenia oblicza się w normalny sposób. Jeśli natomiast trafiona zostanie "tarcza", obrażenia oblicza się dopiero wówczas, gdy tabela trafień mówi jasno, iż nabój przebił ciało na wylot (lub jedynie musnął przelatując dalej). Rzut na obrażenia zadane trzymającemu w przypadku przebicia "tarczy" zostaje zredukowany o dwukrotną wartość KP trafionego miejsca. Trafienie na wylot oznacza, iż zarówno trzymający jak i trzymany otrzymują postrzał w tę samą strefę trafienia (jednak śmiertelność w tabeli trafień może być różna).
W przypadku próby strzelania z przymierzeniem, wybór miejsca trafienia może być dopuszczalny przez postacie, które posiadają umiejętność celny strzał i po zdaniu testu Umiejętności Strzeleckich -20. Wspomniana umiejętność zachowuje swoje właściwości podczas próby normalnego oddania strzału.

Chwyt ofiary w celu zrobienia z niej żywej tarczy wymaga poświęcenia 4 PA. Poruszanie się wraz z żywą tarczą nie może odbywać się w tempie szybszym niż wyliczona dla wartości "chód".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 3:23, 13 Lis 2009    Temat postu:

dopisać w specjalnych:
- strzelanie przez ścianę
- strzelanie do śmigającego między przeszkodami [w zasadzie kalka tego co jest w szybkości, tylko żeby było to również tutaj dla łatwego szukania]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Nowe zasady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Arthur Theme
Regulamin