Earth 2092 Earth 2092
Forum systemu w klimatach postapokaliptycznych
Earth 2092
FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ProfilProfil  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  GalerieGalerie  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ZalogujZaloguj 

Profesje

 
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Sesje zawieszone / Wolsung
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Grafoman



Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 3:17, 27 Lis 2012    Temat postu: Profesje

Słów kilka dotyczących gadżetów wynikających z profesji. Ustalenie cech owych gadżetów leży na linii MG-gracz. Oczywiście można sugerować się podręcznikiem, ale nie do wszystkich gadżetów się to da.

Dlatego też, stosując podział (i swoistą zasadę tworzenia gadżetów):

- gadżet podstawowy z jedną cechą aktywowaną żetonem
- gadżet średniozaawansowany z jedną cechą aktywowaną żetonem i jedną cechą stałą
- gadżet zaawansowany z dwiema cechami stałymi
- gadżet wysokiej klasy z trzema cechami stałymi
- gadżet legendarny z czterema cechami stałymi

Przydzielamy jeden z poniższych perków:

Cytat:
- bonus +3, stały, do wybranej umiejętności lub sytuacji;
- bonus +5, po wydaniu żetonu, do wybranej umiejętności lub sytuacji;
- dobicie – raz na sesję, bez wcześniejszej deklaracji;
- defensywny – obrona (wytrwałość / pewność siebie) +2;
- atak obszarowy – atak trafia wszystkie cele na danym zasięgu;
- zwiększony zakres przerzutu – raz na sesję lub za żeton, używając gadżetu bohater przerzuca testy tak, jakby miał Atrybut o jeden wyższy;
- podbicie – każdy atak zakończony podbiciem ma dodatkowe efekty


Gadżety przypisane profesji są w miarę opisane, dlatego też dostosowanie bonusu wymienionego wyżej nie powinno stanowić problemu. MG jest otwarty na sugestie. Jeżeli z kolei nic nie przyjdzie wam do głowy, to podajcie tylko ogólny typ gadżetu jaki byście chcieli, a MG narzuci wam resztę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wania dnia Czw 13:10, 29 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Wania
Grafoman



Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:12, 29 Lis 2012    Temat postu:

Profesje


Agent specjalny

Odzyskuje żeton za: uzyskanie ważnej informacji lub podejmie duże ryzyko, by pokrzyżować plany przeciwników.

Gadżety początkowe do wyboru:

- czarny płaszcz - ułatwia skradanie się i ukrywanie
- odznaka wywiadu - pozwala zdobywać sojuszników
- pistolet na harpuny - przydatny podczas pościgów

Zdolność: Wykorzystanie otoczenia: raz na sesję, na czas jednego pościgu +2 do wytrwałości

Aktor

Odzyskuje żeton za: wykorzystanie w życiu umiejętności zdobytych n planie, lub ucieszy swoich fanów (np. rozdając autografy)

Gadżety początkowe do wyboru:

- ciemne okulary - pozwalają ukrywać emocje i myśli
- karta wizytowa - otwiera większość drzwi
- zestaw do charakteryzacji - umożliwia profesjonalne przebrania

Zdolność: Raz na sesję bohater może podszywać się pod konkretną lub wymyśloną postać, za żeton wcielenie się w postać innej płci (z zasadą realizmu: niziołek nie może udawać ogra i vice versa)

Artysta

Odzyskuje żeton za: przeżycie czegoś inspirującego (bardzo różnego od codziennych doświadczeń) lub wywoła szczere emocje swoją sztuką lub zachowaniem

Gadżety początkowe do wyboru:

- czarny lotos - pozwala odzyskiwać moce magiczne
- niezbędnik artysty - ułatwia tworzenie dzieła sztuki
- pudełko zapałek z "Czarną Lilią" - zapewnia wstęp do tajnych klubów

Zdolność: Postać posługuje się Sztuką, wybiera jedną moc artysty, może też wykupywać zaklęcia i kolejne moce w ramach atutów.

Arystokrata

Odzyskuje żeton za: zyskanie przewagi nad konkurentem politycznym lub biznesowym, albo zrobi wrażenie swoją pozycją społeczną.

Gadżety początkowe do wyboru:

- kryształowy monokl - pozwala wykrywać fałsz
- laska z ukrywanym ostrzem - stylowa broń
- order dynastyczny - pomaga chronić Reputację

Zdolność: Autorytet. W konfrontacjach z niżej urodzonymi: pewność siebie +2

Badacz

Odzyskuje żeton za: natrafienie na nową tajeminicę lub wzbudzi poruszenie swoimi obserwacjami i wiedzą

Gadżety początkowe do wyboru:

- Bestiariusz Royal Geographic - najlepsze źródło wiedzy o potworach
- binokle - pomagają badać rzeczy niezwykłe
- Encyclopaedia Alfheimica - ostateczne kompendium wiedzy

Zdolność: Raz na sesje po udanym teście okultyzmu lub analizu o ST 15 i wydaniu żetonu, bohater może odtworzyć efekt dowolnego podczas sesji zaklęcia lub mocy (za wyjątkiem technomagii). Jeżeli test się nie uda, nie wydajesz żetonu i nie tracisz szansy wykorzystania zdolności w czasie tej sesji.

Bon Vivant

Odzyskuje żeton za: poznanie nowej fascynującej osoby lub wzbudzi podziw swoim celebrowanym lenistwem.

Gadżety początkowe do wyboru:

- oszałamiająca kreacja - robi wrażenie na salonach
- sportowy paromobil - szybki i pożądany
- wyborne trunki - wspierają perswazję

Zdolność: Skandalista. Bohater może wydać żeton, by zatuszować dowolną niezręczność towarzyską, drobny lub poważny skandal.

Detektyw

Odzyskuje żeton za: potwierdzenie swoich przypuszczeń co do okoliczności przekleństwa lub zrobi wrażenie bystrością umysłu i przenikliwością

Gadżety początkowe do wyboru:

- czapka detektywa - budzi szacunek i respekt
- niezbędnik detektywa - pomaga znajdować poszlaki
- wygodny fotel - wzmacnia koncentrację

Zdolność: Raz na sesję, podczas konfrontacji, której celem jest zdobycie dowodów lub poszlak, może użyć analizy do zdejmowania znaczników, testy można wykonywać do momentu pierwszego nieudanego rzutu. Dobicie przeprowadza się umiejętnością właściwą dla typu konfrontacji.

Duchowny

Odzyskuje żeton za: wykazanie się bohaterstwem w obronie ideałów lub przyczyni się do zwiększenia wpływów swojej religii

Gadżety początkowe do wyboru:

- relikwia - cudowny przedmiot
- sutanna - wzmacnia autorytet
- święty symbol - odpędza nieumarłych i demony

Zdolność: Podczas konfrontacji z demonami i nieumarłymi bohater może wydać żeton, by do końca scenu zwiększyć o +2 obronę, pewność siebie lub wytrwałość swoją, bądź sojusznika

Dziennikarz

Odzyskuje żeton za: zdobucie materiału na artykuł lub wzbudzi komentarze i żywe dyskusje nad swoimi spostrzeżeniami

Gadżety początkowe do wyboru:

- aparat fotograficzny - robi zdjęcia a i flesz bywa przydatny
- legitymacja prasowa - pomaga dotrzeć tam, gdzie trzeba, wtedy kiedy trzeba
- notatnik - przydatny podczas dyskusji

Zdolność: Raz na sesję dziennikarz może zdobyć podstawowe dane o wybranej osobie: poznać jego wiek, rasę, profesję i najważniejsze osiągnięcia (epickie, legendarne, lub trzy zdobyte ostatnio)

Myśliwy

Odzyskuje żeton za: zdobycie nowego trofeum lub zrobi wrażenie swoją kolekcją na kimś, kto jej jeszcze nie widział

Gadżety początkowe do wyboru:

- strój myśliwski - maskujący, przydatny w dziczy
- strzelba myśliwska - idealna na polowania
- wnyki - pułapka pozwalająca unieruchomić cel

Zdolność: Raz na sesję, podczas dyskusji lub walki, myśliwy może bez zwiększania ST użyć umiejętności przyroda do zdejmowania znaczników odporności, testy można wykonywać do momentu pierwszego nieudanego rzutu. Dobicie przeprowadza się umiejętnością właściwą dla typu konfrontacji.

Naukowiec

Odzyskuje żeton za: poznanie interesujących faktów z jego dziedziny lub zainteresowanie kogoś swoimi badaniami

Gadżety początkowe do wyboru:

- monografia własnego autorstwa - przydatna podczas dysput naukowych
- narzędzia pomiarowe - wsparcie podczas badań
- zeszyty naukowe - dają dostęp do specjalistycznej wiedzy

Zdolność: raz na sesję, bohater może dokonać wynalazku, który odtwarza efekt dowolnego zaklęcia technomanty. Wynalazek jest jednorazowego użytku.

Odkrywca

Odzyskuje żeton za: dotarcie do trudno dostępnego miejsca, w którym jeszcze nie była lub zrobi wrażenie swoją kolekcją pamiątek

Gadżety początkowe do wyboru:

- kompas - pomaga odnajdywać drogę i ciekawe miejsca
- maczeta - idealna podczas przedzierania się przez dżunglę
- zestaw podróżny - ułatwia przetrwanie w dziczy

Zdolność: Raz na sesję, przez jedną scenę bohater może dogadać się w dowolnym nieznanym języku.

Oficer

Odzyskuje żeton za: wykazanie się bohaterstwem i patriotyzmem lub zrobi wrażenie swoimi odznaczeniami i opowieściami.

Gadżety początkowe do wyboru:

- mundur galowy - robi wrażenie na damach
- szabla oficera - idealna do chwalebnych czynów
- order za odwagę - pomaga stawiać czoła wyzwaniom

Zdolność: Urodzony przywódca. Może wydać żeton by dodać +1 lub dorzucić kolejną 1k10 podczas testu wykonywanego przez sojusznika.

Pisarz

Odzyskuje żeton za: zdobycie nowego miłośnika swojej twórczości lub gdy przeżyje sytuację rodem z powieści przygodowych

Gadżety początkowe do wyboru:

- notatki - nieocenione źródło wiedzy
- maszyna do pisania - wspomaga ekspresję
- rękopis - pomaga zdobywać nowych czytelników

Zdolność: Raz na sesję postać możę kompletnie utożsamić się z bogaterem swojej twórczości. Do końca sceny, gdy bohater zagrywa kartę z ręki, korzysta ze zdolności innego archetypu.

Przestępca

Odzyskuje żeton za: zdobycie przedmiotu o wielkiej wartości lub wprowadzenie stróżów prawa w błąd

Gadżety początkowe do wyboru:

- chloroform - neutralizacja świadków
- czarna maska - ochrona tożsamości
- zestaw wytrychów - ułatwia otwieranie zamków

Zdolność: za żeton, na jedną scenę, pozyskanie dowolnego ekwipunku, niezależnie od poziomu bogactwa

Rytualista

Odzyskuje żeton za: odkrycie starego grimmuara, zaklęcia lub miejsca kultu albo dzięki rytualnej magii zrobi na kimś silne wrażenie

Gadżety początkowe do wyboru:

- Magia: Teoria i Praktyka - księga zaklęć
- strój rytualny - pomaga w konfliktach magicznych
- egzotyczne składniki magiczne - ułatwiają rzucanie zaklęć

Zdolność: Bohater posługuje się magią rytualną. Wybiera jedną moc rytualisty, może również wykupić zaklęcia i inne moce w ramach atutów.

Spirytysta

Odzyskuje żeton za: zetknięcie się z nowym bytem, zaklęciem lub fenomenem związanym z Astralem albo przy pomocy magii zrobi wrażenie

Gadżety początkowe do wyboru:

- Le Livre des Espirits - księga inkantacji
- niezbędnik spirytysty - pomaga przyzwać duchy
- odznaka z cyrklem i kielnią - symbol przynależności do tajnej organizacji

Zdolność: Bohater posługuje się magią spirytystyczną. Wybiera jedną moc spirytystyczną, może również wykupić zaklęcia i kolejne moce w ramach przysługujących mu atutuów.

Sportowiec

Odzyskuje żeton za: zmierzenie się z godnym siebie przeciwnikiem lub zrobi wrażenie na publice podczas występów sportowych

Gadżety początkowe do wyboru:

- kolekcja medali - budzi respekt u przeciwników
- strój atlety - idealny podczas uprawiania sportu
- hantle - dodają krzepy

Zdolność: raz na sesję, podczas konfrontacji, po akcji opartej na wysportowaniu postać możę zadeklarować dobicie po rzucie kostkami.

Technomag

Odzyskuje żeton za: spektakularne użycie swojego sprzętu lub wprawienie kogoś w osłupienie użyciem technomagii w życiu codziennym

Gadżety początkowe do wyboru:

- baterie maniczne - pozwalają ponownie aktywować moce i zaklęcia
- niezbędnik technomanty - pomaga w kontaktach z techniką
- szalony wynalazek - technomagiczny gadżet

Zdolność: Bohater posługuje się nowoczesną magią. Wybiera jedną moc technomaga, może również wykupić zaklęcia i kolejne moce w ramach przysługujących mu atutów

Zabijaka

Odzyskuje żeton za: otwarte stawienie czoła przeciwnikowi lub zrobi wrażenie swoją brawurą

Gadżety początkowe do wyboru:

- pistolet - broń, która robi wrażenie
- skórzany płaszcz - strój prawdziwego twardziela
- wierzchowiech - niezastąpiony podczas pościgów

Zdolność: Pojedynek w samo południe. Raz na sesję (i ponownie za żeton), jeżeli jako pierwszy wykonuje akcję, może rozpocząć walkę od niedeklarowanego dobicia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Sesje zawieszone / Wolsung Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Arthur Theme
Regulamin