|
|
|
|
Wania
Grafoman
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Wto 0:50, 27 Lis 2012 Temat postu: Ogólnie |
|
|
Wolsung
Polski system osadzony w czysto steampunkowym świecie Dam i Dżentelmenów. Świat przedstawiony dzieli się na kontynenty:
- Wanadia (Europa), główne państwa: Alfheim (Wlk. Brytania u szczytu potęgi), Wotania (Rzesza Niemiecka), Akwitania (Francja), Slawia (Polska), Morgowia (Rosja), Trójmonarchia (Austro-Węgry), Ataman (Turcja Osmańska) i inne pomniejsze
- Sunnir (Azja), główne państwa: Shang In (Chiny), Ozumu (Japonia), Dekan (Indie, kolonia brytyjska)
- Winlandia (Ameryka Północna), główne państwa: Alfheim Zachodni (kolonia alfheimska na wschodnim wybrzeżu), Liga Wolnych Hrabstw (niepodległe kolonie na zachodnim wybrzeżu), Wyspy Karmazynowe (Kuba + Jamajka + Karaiby + Piraci)
- Atlantyda (Ameryka Południowa), główne państwa: Tzitzimime (Majowie + Meksyk + koloniści), Amacunu (Inkowie + Brazylia + dorzecze Amazonki)
- Purgatoria (Australia), kolonia karna
- Lemuria (Afryka), dzika, nieodkryta, białe plamy na mapie (kolonie na wybrzeżach), Khemre (Egipt pod protektoratem Brytyjskim)
Na osobną wzmiankę zasługuje Lyonesse (Londyn), stolica Alfheimu, największe na świecie miasto, w którym można znaleźć wszystko. Nękane jest przez tajemniczą, magiczną Mgłę, straszliwy Fetor, zabłąkane golemy, grupy przestępcze z całego świata. Z drugiej strony jest miastem nowoczesnym, gdzie stawiane są pierwsze szklane domy i drapacze chmur, a maszyna Postępu jest nie do zatrzymania.
Krótko o historii
Najważniejsze wątki w historii (która jest ciekawie przerobioną wersją tego co się działo, ale o której za dużo by pisać):
-SMOKI: mądre, zadufane, niszczą wszystko co się da, szczególnie inne istoty zdolne do przeciwstawienia im się. Z czasem populacja się przerzedziła, pojawiły się inne rasy, aż koniec końców podporządkowano smoki poprzez zaklęcie ich dusz w przedmiotach (pierwotnie) potem w golemach. Podstawa potęgi mocarstw: każde ma smoka-golema (taka mega atomówka) poza Slawią, która swojego smoka zabiła (long story), smoki kombinują jak się wyswobodzić z niewoli.
-LICZE: nieumarli, nieśmiertelni, źli, było ich czterech od pradziejów (m.in. odpowiednik Corteza), najważniejszy generał Venrier (połączenie Bismarcka i Hitlera), przemienił się w czasie Wielkiej Wojny (połączenie: I wojna światowa przed przemianą Venriera i II WŚ po niej), z armią nieumarłych siał zamęt, aż go pokonano, niedobitki jego armii uciekły na Atlantydę a sekret przemiany w Licza gdzieś zaginął (ale nie został zniszczony)
Rasy
W Wolsungu mamy do czynienia z 8 rasami (nie jak w klasycznym fantasy, bardziej chodzi o cechy wyglądu/charakteru):
- elfy (długowieczne, arystokracja, uczulenie na żelazo)
- ludzie (ciekawscy, wszędobylscy, zróżnicowani)
- orki (Azjaci, Aborygeni, Murzyni lub takiego pochodzenia)
- ogry (tylko mężczyźni, silni, wysocy, potężni)
- niziołki (sprytni, zwinni, włoska mafia [ingame: Scylla], złodziejaszki)
- gnomy (karzełki, uzdolnieni technicznie, w podręczniku porównani do Żydów)
- trolle (Nordowie, fanatyczni, napiętnowani [ingame: po osiągnięciu pewnego wieku tracą rozum i stają się berserkerami], dumni)
- krasnoludy (technika, porządek, logika)
Każda rasa zaczyna z osiągnięciem rasowym (1 z 4) i słabością.
Jeżeli o czymś zapomniałem, uzupełnię.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Wania dnia Wto 3:47, 27 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|