Earth 2092 Earth 2092
Forum systemu w klimatach postapokaliptycznych
Earth 2092
FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ProfilProfil  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  GalerieGalerie  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ZalogujZaloguj 

Kontuzje

 
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Nowe zasady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lamsen
(>0_o)>



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z piekła rodem
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:59, 05 Lis 2007    Temat postu: Kontuzje

Kontuzje i uszkodzenia ciała


W czasie ratowania świata, postacie graczy są narażone na przyziemne efekty swoich działań, które odbijają się na zdrowiu. Ten rozdział zawiera systematykę uszkodzeń ciała, konsekwencje krótko- i długotrwałe, objawy, efekty, sposoby leczenia i przyjemne opisy kontuzji.

W zależności od sytuacji, stosowane mogą być modyfikatory, losowanie lub wybór efektu przez MG. Tabele mają charakter pomocniczy. Efekty losuje MG (k100), tak jak przy trafieniu bronią.


Wynik losowania Miejsce kontuzji
01-10 Ręce
11-16 Dłonie
17-27 Nogi
28-33 Stopy
34-45 Głowa
46-55 Szyja
56-59 Oczy
60-68 Klatka piersiowa
69-76 Barki i łopatki
77-83 Plecy
86-92 Biodra
93-00 Brzuch


Potem losujemy która (lewa / prawa) część ciała jest kontuzjowana. Na końcu losowany jest stopień uszkodzeń. W zależności od sytuacji, MG może ominąć losowania i od razu wybrać efekt.


Kontuzje lekkie (01-40)

Pomniejsze i nie zagrażające życiu lub zdrowiu uszkodzenia ciała. Dotyczy powierzchownych zranień lub przeciążeń układu kostnego

Wymagania dla leczącego: pierwsza pomoc (1) lub leczenie lekkich ran (1) lub leczenie ciężkich ran (1 lub wyżej.
Kara za brak umiejętności: –20% do testów.
Konsekwencje nieudanego testu: dodatkowe k3 dni rehabilitacji
Czas rehabilitacji*: k3 dni.

- Otarcie, siniak, cięcie skóry: drobna, nieszkodliwa rana. Należy oczyścić i opatrzyć (test na Zr+15).
- Stłuczenie: paraliżujący ból powoduje chwilowy niedowład (k6 minut), ale nadal jest czucie. -10Zr w testach wymagających użycia stłuczonej kończyny przez k6+1 godzin. Może pojawić się opuchnięcie (35%).
- Niedowład: -25Zr przez 3k10+5 minut w testach wymagających użycia kończyny z niedowładem.
- Opuchnięcie: -5Zr przez k6+2 godzin w testach wymagających użycia opuchniętej kończyny.
- Powierzchowna rana: może spowodować krwotok 1 stopnia.


Kontuzje średnie (41-75)

Poważne, uciążliwe i mało przyjemne uszkodzenia wymagające zaawansowanej opieki medycznej i dłuższej rekonwalescencji.

Wymagania dla leczącego: leczenie lekkich ran (3) lub leczenie ciężkich ran (1) lub wyżej.
Kara za brak umiejętności: –30% do testów.
Konsekwencje nieudanego testu: dodatkowe 2k10+7 dni rehabilitacji. W skrajnych przypadkach – kalectwo.
Czas rehabilitacji*: 3k10+7 dni.

- Wybicie: część ciała nie może być używana ani obciążana. Do nastawienia potrzebny jest test na Int-10 i Zr-10. Aby nie zemdleć przy nastawianiu, test na Ko. Obrażenia zadane w wybitą kończynę mogą powodować natychmiastowe omdlenie – test na Ko-35. Po nastawieniu ból trwający k10 minut dający –10Zr i –5Ko w działaniach dotyczących wybitej kończyny.
- Głęboka rana: powoduje krwotok od 2 do 6 stopnia. Patrz; krwotoki.
- Złamanie zwykłe: nadwyrężona kość pęka powodując bardzo silny ból. Omdlenie w razie nieudanego testu Ko-20. Nie można korzystać ze złamanej kończyny. Natychmiastowa opuchlizna w okolicach złamania. Wymaga opatrzenia (Int-5) i zagipsowania. Zrastanie w opatrunku trwa k4+1 tygodni. Po k3 tygodniach można korzystać w ograniczonym stopniu z zagipsowanej kończyny.
- Złamanie wielokrotne: kość pęka na kilka kawałków, z grubsza niepasujących do siebie bez złożenia. Powstaje oślepiający ból mogący spowodować omdlenie (Ko-30). Natychmiastowa opuchlizna w okolicach złamania. Wymaga opatrzenia (Int-10), nastawienia (Zr-10) i zagipsowania. Zrastanie w opatrunku trwa k6+3 tygodni. Po k6+1 tygodniach można korzystać w ograniczonym stopniu z zagipsowanej kończyny.

Kontuzje ciężkie (76-100)

Śmiertelne zagrożenia życia, i z pewnością, zdrowia. Wymagają specjalistycznej i natychmiastowej opieki medycznej i bardzo długiej rekonwalescencji.

Wymagania dla leczącego: leczenie ciężkich ran (2).
Kara za brak umiejętności: –50% do testów.
Konsekwencje nieudanego testu: dodatkowe 2k20+7 dni rehabilitacji. 30% szans trwałego okaleczenia.
Czas rehabilitacji*: 2k100+21 dni.


- Złamanie otwarte: złamanie zwykłe + krwotok 3-7 stopnia. Natychmiastowe omdlenie. Wymaga opatrzenia (Int-10). Powoduje krwawienie. Zrastanie trwa k10+2 tygodni. Po k6+1 tygodniach można korzystać w ograniczonym stopniu z opatrzonej kończyny.
- Złamanie z przemieszczeniem – Wielokrotne złamanie zwykłe. Okres zrastania trwa 2k6+2 tygodni. Natychmiastowe omdlenie. Wymaga opatrzenia (Int-15). Po k10+1 tygodniach można korzystać w ograniczonym stopniu z opatrzonej kończyny.
- Krwotok wewnętrzny: powoduje krwotok od 7 do 10 stopnia. Patrz; krwotoki.
- Uszkodzenia narządów wewnętrznych: powstaje w wyniku bardzo silnego uderzenia, albo przebiciu przez broń albo pocisk. Powoduje krwotok od 3 do 8 stopnia. Patrz tabela. Efekt 1 – 50%. Efekt 2 – 33%. Efekt 3 – 17%.

- Uszkodzenie kręgosłupa
- Złamanie kręgosłupa




*Rehabilitacja – czas potrzebny do pełnego odzyskania zdrowia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lamsen dnia Wto 22:33, 10 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Lamsen
(>0_o)>



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z piekła rodem
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:33, 10 Cze 2008    Temat postu:

up

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:27, 21 Lip 2008    Temat postu:






* Wszelkie złamania i wybicia są kontuzjami śmiertelnymi.
** Niemożliwe są złamania i wybicia.
Staw zwiększa dwukrotnie karę charakterystyczną.

L - Kontuzje lekkie
P - Kontuzje poważne
C - Kontuzje Ciężkie
S - Śmierć

Kontuzje lekkie:
Losowy typ kontuzji określa się rzutem k6 i porównuje z poniższą listą.

1 - Krwiak - Skóra podbiega krwią z pękniętych naczynek gromadząc w niej k6 "kropli" krwi. W przypadku przebicia skóry w tym miejscu, pierwsza tura krwawienia zostanie powiększona o daną liczbę "kropli" krwi. Krwiak zanika samoistnie po k4 dniach.
2 - Mała rana - Miejsce zaczyna krwawić krwotokiem pierwszego stopnia.
3 - Otarcie - Skóra została boleśnie zdarta zostawiając czerwone kropki i pręgi na kontuzjowanej powierzchni. Miejsce szczypie i wymaga wprowadzenia dodatkowych wygód. Zanim zniknie po k6+3 dniach, wpływa na Zręczność w stopniu zależnym od miejsca, w jakim wystąpiła kontuzja.
4 - Siniak - Miejsce podbiega krwią i sinieje wywołując ból przy dotyku. Do czasu zagojenia się po k6+2 dniach, miejsce nie tylko ogranicza Zręczność w zależności od miejsca, w jakim wystąpiła kontuzja, ale może mieć również negatywny efekt estetyczny wpływając na Charyzmę.
5 - Stłuczenie - Kontuzjowane miejsce wywołuje promieniujący ból przy dotyku i może w różnych stopniu wpływać na cały szereg cech, jak Umiejętność Walki Wręcz, Umiejętności Strzeleckie, Siłę, Zręczność czy Refleks. Stłuczone miejsce wraca do normy po k6+3 dniach.
6 - Wybicie - Wybity staw puchnie i wywołuje promieniujący ból przy najmniejszym ruchu. Jest to wyjątkowo uciążliwa kontuzja, gdyż staw wraca do normy powoli po 2k20+15 dniach. Przez czas trwania kontuzji w znaczącym stopniu zmniejszona zostaje Umiejętność Walki Wręcz, Umiejętności Strzeleckie, Siła, a także Zręczność.

Kontuzje poważne:
Losowy typ kontuzji określa się rzutem k10 i porównuje z poniższą listą.

1 - Duży krwiak - Skóra podbiega krwią z pękniętych naczynek gromadząc w niej 4+k6 "kropli" krwi. W przypadku przebicia skóry w tym miejscu, pierwsza tura krwawienia zostanie powiększona o daną liczbę "kropli" krwi. Krwiak zanika samoistnie po 2k4 dniach.
2 - Naderwanie mięśnia - Kontuzjowany mięsień wywołuje promieniujący ból przy najdrobniejszym ruchu i może w różnych stopniu wpływać na cały szereg cech, jak Umiejętność Walki Wręcz, Umiejętności Strzeleckie, Siłę, Zręczność czy Refleks. Mięsień wraca do normy po 2k12+3 dniach.
3 - Naderwanie ścięgna - Kontuzjowane ścięgno wywołuje promieniujący ból przy najdrobniejszym ruchu i grozi przy tym całkowitym zerwaniem. Ścięgno wymaga pełnego unieruchomienia na czas powrotu do normy po 2k12+3 dniach.
4 - Pęknięcie kości - Pęknięta kość wymaga 2k20+14 dni pełnego unieruchomienia do czasu wyzdrowienia. Najdrobniejszy ruch i dotyk powodują oślepiający ból wpływając przy tym na cały szereg cech i opóźniając czas powrotu do zdrowia.
5 - Pokaźna rana - Miejsce zaczyna krwawić krwotokiem piątego stopnia.
6 - Zdarcie skóry do mięśni -
7 - Zerwanie mięśnia -
8 - Zerwanie ścięgna -
9 - Złamanie -
10 - Złamanie otwarte -

Kontuzje ciężkie:
Losowy typ kontuzji określa się rzutem k6 i porównuje z poniższą listą.

1 - Niedowład -
2 - Wewnętrzny krwotok -
3 - Wstrząs narządów -
4 - Zdarcie skóry do kości -
5 - Złamanie otwarte z przemieszczeniem -
6 - Złamanie z przemieszczeniem -


Kary sugerowane:
Kończyny dolne ograniczają Szybkość.
Kończyny górne ograniczają Umiejętności Walki Wręcz, Umiejętności Strzeleckie oraz Zręczność.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Yelonek dnia Śro 23:52, 03 Wrz 2008, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:21, 30 Gru 2008    Temat postu:

Progi:
< 15 - brak kontuzji
16 <-> 40 - lekkie
41 <-> 80 - poważne
81 <-> 130 - ciężkie
131 < - śmierć

Są to jedynie rozwiązania sugerowane. Wiadomo przecież, iż nawet niewielkie obrażenia mogą zakończyć się rozległymi obrażeniami ciała, jak np. upadek na zbite szkło. Zachęca się MG do improwizowania w tej kwestii a poniższe warianty traktować jedynie jako ułatwienia. Nie sposób przecież opracować schematu dla fantazji Graczy.

Kontuzje lekkie:
Są one niegroźne dla zdrowia, jednak ich efekty oraz częstotliwość występowania powodują, iż są niezwykle uciążliwe.

Losowy typ kontuzji określa się rzutem k6 i porównuje z poniższą listą.

1 - Krwiak - Skóra podbiega krwią z pękniętych naczynek gromadząc w niej k6 "kropli" krwi. W przypadku przebicia skóry w tym miejscu, pierwsza tura krwawienia zostanie powiększona o daną liczbę "kropli" krwi. Krwiak zanika samoistnie po k4 dniach.
2 - Mała rana - Miejsce zaczyna krwawić krwotokiem pierwszego stopnia.
3 - Otarcie - Skóra została boleśnie zdarta zostawiając czerwone kropki i pręgi na kontuzjowanej powierzchni. Miejsce szczypie i wymaga wprowadzenia dodatkowych wygód. Zanim zniknie po k6+3 dniach, wpływa na Zręczność w stopniu zależnym od miejsca, w jakim wystąpiła kontuzja.
4 - Siniak - Miejsce podbiega krwią i sinieje wywołując ból przy dotyku. Do czasu zagojenia się po k6+2 dniach, miejsce nie tylko ogranicza Zręczność w zależności od miejsca, w jakim wystąpiła kontuzja, ale może mieć również negatywny efekt estetyczny wpływając na Charyzmę.
5 - Stłuczenie - Kontuzjowane miejsce wywołuje promieniujący ból przy dotyku i może w różnych stopniu wpływać na cały szereg cech, jak Umiejętność Walki Wręcz, Umiejętności Strzeleckie, Siłę, Zręczność czy Refleks. Stłuczone miejsce wraca do normy po k6+3 dniach.
6 - Wybicie - Wybity staw puchnie i wywołuje promieniujący ból przy najmniejszym ruchu. Jest to wyjątkowo uciążliwa kontuzja, gdyż staw wraca do normy powoli po 2k20+15 dniach. Przez czas trwania kontuzji w znaczącym stopniu zmniejszona zostaje Umiejętność Walki Wręcz, Umiejętności Strzeleckie, Siła, a także Zręczność.

Kontuzje poważne:
Ten rodzaj kontuzji nie stanowi jeszcze bezpośredniego zagrożenia życia, ale w niektórych sytuacjach może się okazać pierwszym krokiem w stronę jego pozbawienia. Największą uciążliwością poważnych kontuzji jest czas potrzebny na powrót do pełni sprawności.

Losowy typ kontuzji określa się rzutem k10 i porównuje z poniższą listą.

1 - Duży krwiak - Skóra podbiega krwią z pękniętych naczynek gromadząc w niej 4+k6 "kropli" krwi. W przypadku przebicia skóry w tym miejscu, pierwsza tura krwawienia zostanie powiększona o daną liczbę "kropli" krwi. Krwiak zanika samoistnie po 2k4 dniach.
2 - Naderwanie mięśnia - Kontuzjowany mięsień wywołuje promieniujący ból przy najdrobniejszym ruchu i może w różnych stopniu wpływać na cały szereg cech, jak Umiejętność Walki Wręcz, Umiejętności Strzeleckie, Siłę, Zręczność czy Refleks. Mięsień wraca do normy po 2k12+3 dniach.
3 - Naderwanie ścięgna - Kontuzjowane ścięgno wywołuje promieniujący ból przy najdrobniejszym ruchu i grozi przy tym całkowitym zerwaniem. Ścięgno wymaga pełnego unieruchomienia na czas powrotu do normy po 2k12+3 dniach.
4 - Pęknięcie kości - Pęknięta kość wymaga 2k10+10 dni pełnego unieruchomienia do czasu wyzdrowienia. Najdrobniejszy ruch i dotyk powodują oślepiający ból wpływając przy tym na cały szereg cech i opóźniając czas powrotu do zdrowia.
5 - Pokaźna rana - Miejsce zaczyna krwawić krwotokiem piątego stopnia.
6 - Zdarcie skóry do mięśni - Pojawiający się natychmiast od momentu pojawienia się kontuzji ból pulsuje w ranionym miejscu. Zanim skóra się zarośnie po upływie 3k10+14 dniach, kontuzjowanemu będzie doskwierać znaczące ograniczenie mobilności. Kontuzja wpływa na cały szereg cech w zależności od miejsca wystąpienia, zaś w momencie jej nabawienia może dojść do zakażenia. Ponadto, prawdopodobnie wystąpi krwotok w sile od drugiego do piątego stopnia.
7 - Zerwanie mięśnia - Zerwanie mięśnia może wystąpić z bardzo wielu powodów, wśród których najczęściej wymienia się pech. Kontuzja ta ogranicza bardzo poważnie mobilność, której poprawa może być obserwowana po 2k20+10 dniach. Po tym czasie cechy doświadczają połowy poprzednich kar, a ich usunięcie wymaga 2k4 tygodniowej rehabilitacji.
8 - Zerwanie ścięgna - Mobilność kończyny po zerwaniu ścięgna jest bliska zeru, a wszelkie próby wykonywania czegoś na siłę kończą się promieniującym bólem. Kontuzja występuje najczęściej przy szybkim przejściu ze stanu spoczynku do wysiłku fizycznego, bądź też poprzez uraz mechaniczny napiętego ścięgna. Jedyna pomoc jaka może zostać udzielona to operacja chirurgiczna, po której wymagane jest unieruchomienie na okres 3k4 pełnych tygodni. Po tym czasie doświadcza się efekty naderwanego ścięgna.
9 - Złamanie - Najczęściej występujący uraz ustępuje po 2k20+14 dniach pełnego unieruchomienia (szybciej w przypadku żeber). Próby poruszania się bez usztywnienia ze złamanymi kończynami mogą doprowadzić do pogorszenia stanu poprzez przemieszczenie, a nawet otwarcie złamania. Pojawiająca się opuchlizna, krwiaki oraz przeszywający ból skutecznie odstraszają od dalszej aktywności.
10 - Złamanie otwarte - Złamana kość przedziera się przez skórę brocząc krwią i strasząc. Krwotok od piątego do ósmego stopnia wymaga doraźnej pomocy, zaś sama kość powróci do normy po 2k20+20 dniach pełnego unieruchomienia. By rozpocząć proces gojenia, wymagana jest znajomość leczenia lekkich ran na poziomie co najmniej drugim lub ciężkich na poziomie pierwszym i dostęp do narzędzi chirurgicznych.

Kontuzje ciężkie:
Losowy typ kontuzji określa się rzutem k6 i porównuje z poniższą listą.

1 - Niedowład - Kończyna uległa tymczasowemu lub trwałemu uszkodzeniu przez co jej sprawność jest znikoma z powodu braku w niej czucia.
2 - Wewnętrzny krwotok - Najprawdopodobniej jeden z organów wewnętrznych uległ dotkliwemu uszkodzeniu i zaczął wylewać krwią. Krwotok piątego do ósmego stopnia wymaga fachowej opieki medycznej z powodu braku możliwości tamowania krwawienia na własną rękę.
3 - Wstrząs narządów - W wyniku urazu narząd może zostać upośledzony trwale, tymczasowo lub w ogóle zaprzestać pracy. W przypadku wstrząsu mózgu ofiara przez 2k6+5 dni miewa nudności, bóle głowy, Otumanienie, a wtórne urazy mogą spowodować trwałe uszkodzenie mózgu. Wymagana jest wówczas opieka oraz zminimalizowanie wysiłku dla polepszenia stanu.
4 - Zdarcie skóry do kości - Poważne uszkodzenie ciała mogące doprowadzić do niedowładu oraz trwałego upośledzenia sprawności w danym miejscu. Wystąpieniu urazu najczęściej towarzyszy krwotok od ósmego do jedenastego stopnia, a także wysokie ryzyko zakażenia rany.
5 - Złamanie otwarte z przemieszczeniem - Złamana kość przedziera się przez skórę brocząc krwią i strasząc. Krwotok od szóstego do dziewiątego stopnia wymaga doraźnej pomocy, zaś sama kość powróci do normy po nastawieniu na właściwą pozycje po 3k20+20 dniach pełnego unieruchomienia. By rozpocząć proces gojenia, wymagana jest znajomość leczenia lekkich ran na poziomie co najmniej drugim lub ciężkich na poziomie pierwszym i dostęp do narzędzi chirurgicznych.
6 - Złamanie z przemieszczeniem - Jeden z najczęściej występujących urazów, który ustępuje po 3k20+14 dniach pełnego unieruchomienia. Próby poruszania się bez usztywnienia ze złamanymi kończynami mogą doprowadzić do pogorszenia stanu poprzez przemieszczenie, a nawet otwarcie złamania. Pojawiająca się opuchlizna, krwiaki oraz przeszywający ból skutecznie odstraszają od dalszej aktywności.


Kary sugerowane:
Kończyny dolne ograniczają Szybkość.
Kończyny górne ograniczają Umiejętności Walki Wręcz, Umiejętności Strzeleckie oraz Zręczność.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Yelonek dnia Sob 19:53, 12 Wrz 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:21, 12 Wrz 2009    Temat postu:

up & end.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Nowe zasady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Arthur Theme
Regulamin