Earth 2092 Earth 2092
Forum systemu w klimatach postapokaliptycznych
Earth 2092
FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ProfilProfil  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  GalerieGalerie  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ZalogujZaloguj 

Eksplozje

 
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Nowe zasady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lamsen
(>0_o)>



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z piekła rodem
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:05, 28 Sty 2008    Temat postu: Eksplozje

Wybuchy

Wybuch - w mowie potocznej - gwałtowne wydzielenie w jednym miejscu dużych ilości energii. Wybuchowi towarzyszy zwykle nagły wzrost temperatury i wzrost ciśnienia. Wybuch powoduje powstanie fali uderzeniowej. W zależności od prędkości rozchodzenia się tej fali oraz mechanizmu wybuchu rozróżnia się deflagrację (zwaną inaczej wybuchem właściwym), eksplozję i detonację .
Większość materiałów wybuchowych działa na skutek gwałtownej, egzotermicznej reakcji chemicznej. Wzrost ciśnienia w otoczeniu wybuchu może wynikać z czterech przyczyn:
• powstaniu dużych ilości gazowych produktów reakcji chemicznej, która spowodowała wybuch
• powstaniu dużych ilości gazów w reakcjach wtórnych
• rozprężeniu się gazów, które wcześniej występowały w strefie wybuchu pod wpływem gwałtownego wzrostu temperatury (grzmot burzowy i wybuch jądrowy)
• parowaniu i sublimacji cieczy i ciał stałych w strefie wybuchu.

Systematyka wybuchów

• Deflagracja (inaczej wybuch właściwy) - ma miejsce gdy szybkość rozchodzenia się fali uderzeniowej nie przekracza 400 m/s.
• Eksplozja - ma miejsce gdy szybkość rozchodzenia się fali uderzeniowej przekroczyła 400 m/s ale nie była to najwyższa możliwa wartość dla danego materiału wybuchowego.
• Detonacja - ma miejsce, gdy szybkość rozchodzenia się fali uderzeniowej przekroczyła 400 m/s i jednocześnie osiągnęła maksymalną możliwą wartość dla materiału wybuchowego w danych warunkach (zależnych od masy MW jego kształtu, gęstości, otoczenia np. woda, itp.)

W przypadku, gdy nie ma możliwości sprawdzenia, czy wybuch nastąpił z maksymalną możliwą prędkością używa się raczej określenia "eksplozja" niż "detonacja".

Źródło: Wikipedia


Zasadniczo eksplozje grupuje się według zasady działania i czynionych szkód. Dla uproszczenia, do mechaniki gry przenieśliśmy zaledwie 4 ich rodzaje, z których każda cechuje się odrębnym sposobem zadawania obrażeń i polem rażenia.


1. Podział

W Earth 2092 wyróżniamy eksplozje:

Zwykłe - w tej grupie mieszczą się wszelkie niepogrupowane bliżej wybuchy, jak wysadzenie butli z gazem, baku pełnego benzyny czy też dynamitu. Cechą charakterystyczną jest brak występowania innego rodzaju czynionych zniszczeń niż w wyniku samej eksplozji i fali uderzeniowej.

Ciśnieniowe - W ich efekcie powstają zniszczenia o małym zasięgu, nie występują pożary (chyba, że w wyniku reakcji łańcuchowej i wywoływanych kolejnych wybuchów) i są następstwem natychmiastowego wyrównywania się ciśnień w wypadku rozszczelnienia się zbiorników np. gaśnicy.


2. Obrażenia i zasięg działania

Z racji, że wszelkie wybuchy działają kompleksowo, nie dokonuje się rzutów na dokonane w ich wyniku obrażenia. Każda broń powodująca ten rodzaj zniszczeń ma wpisaną wartość, która ulega zmianie jedynie z powodu odległości od epicentrum. Zasięg zniszczeń jest uzależniony rodzaju samej eksplozji i przedstawia się następująco:

Zwykłe - obrażenia maleją o 25 za każdy metr od epicentrum.
Ciśnieniowe - obrażenia maleją o 20 za każdy metr od epicentrum.


3. Wywoływanie eksplozji poprzez zapłon substancji łatwopalnych.

Wywołanie iskry jest najważniejszym elementem wywoływanej eksplozji.
Szansa na powstanie zapłonu przedstawia poniższa tabelka:

Strzał w plastikowy zbiornik = 0%
Rykoszet od asfaltu/betonu/innej powierzchni = +15%
Strzał w metalowy zbiornik = +25%
Użycie pocisków smugowych (zapalających) = +50%
Dostarczenie iskry = 100%


4. Mechanika

Zwykłe:
Cytat:

Obrażenia: < 15
Opis: Postać odczuwa wybuch jedynie w formie fali uderzeniowej, mogącej przewrócić słabsze osobniki.
Efekt: Psi -5; 50% - (Si+Zr)/2 szans na Powalenie

Obrażenia: 16 <-> 35
Opis: Postać odczuwa wybuch w formie podmuchu gorącego powietrza oraz fali uderzeniowej, tracąc przy tym na chwilę oddech.
Efekt: Psi -5, 60% - (Si+Zr)/2 szans na Powalenie; Lekkie Otumanienie na 1 rundę.

Obrażenia: 36 <-> 55
Opis: Rozgrzane powietrze i niewielkie płomienie liżą odzież oraz skórę postaci, powodując natychmiastowe stopienie się owłosienia. Fala uderzeniowa, która znika niemal natychmiast i jest w stanie przewrócić i powoduje niewielką dezorientację.
Efekt: Psi -10, Lekkie Otumanienie na 1 rundę; 90% - (Si+Zr)/2 szans na Powalenie; 10% szans na Podpalenie odzieży.

Obrażenia: 56 <-> 85
Opis: Wrzące powietrze otacza postać uniemożliwiając wzięcie oddechu przez krótką chwilę, a także wciągu kilku kolejnych minut, gdy płuca próbują przywrócić normalną fizjologię. Także fala uderzeniowa, która wdziera się do mózgu, nie tylko otumania, ale też zwala z nóg.
Efekt: Psi -15, 120% - (Si+Zr)/2 szans na Powalenie; Otumanienie trwające k4 rundy; Zadyszka; 50% szans na Podpalenie odzieży; Nieosłonięte ciało odczuwa efekt Podpalenia trwającego 1 rundę.

Obrażenia: 86 <-> 115
Opis: Gdyby nie powalająca i wyciskająca powietrze z płuc fala uderzeniowa, postać odczuwałaby efekty pożaru błyskawicznego i miała płuca spalone niczym papier pergaminowy. Wrzące powietrze wraz z płomieniami otacza ciało, natychmiast topiąc owłosienie i podpalając odzież.
Efekt: Psi -20; Powalenie; Otumanienie trwające k6+2 rundy; Zadyszka; Nieosłonięte ciało odczuwa efekt Podpalenia trwającego 1 rundę; Podpalenie; Oślepienie trwające 1 rundę; Ogłuchnięcie trwające 2 rundy.

Obrażenia: 116 <-> 135
Opis: Fala uderzeniowa odrzuca postać na k3 metry, a podążająca za nią natychmiast niezwykle wysoka temperatura i płomienie mogą spowodować obrażenia spotykane przy pożarach błyskawicznych wypalając oczy.
Efekt: Psi -50; Powalenie; Poważne Otumanienie trwające k8+2 rundy; Zadyszka; Nieosłonięta ciało odczuwa efekt Podpalenia trwającego 2 rundy, pozostałe 1 rundę; Podpalenie; Oślepienie; Ogłuchnięcie trwające 3 rundy.

Obrażenia: 136 <-> 160
Opis: Wywołany wybuchem efekt pożaru błyskawicznego pali płuca powodując niewyobrażalny ból i nieuniknioną śmierć w konwulsjach. Oprócz tego, w wynik fali uderzeniowej ciało jest miotane niczym szmaciana lalka na odległość k6+2 metry.
Efekt: Śmierć.

Obrażenia: 161 <
Opis: Siła wybuchu doprowadza do rozczłonkowania ciała i rozrzucenia podpalonych szczątków po okolicy.
Efekt: Śmierć.


Ciśnieniowe
Cytat:
Obrażenia: < 15
Opis: Postać odczuwa wybuch jedynie w formie fali uderzeniowej, mogącej przewrócić słabsze osobniki i spowodować dzwonienie w uszach.
Efekt: Psi -5; 50% - (Si+Zr)/2 szans na Powalenie; Ogłuchnięcie na 2k4 rundy.

Obrażenia: 16 <-> 35
Opis: Postać odczuwa wybuch w formie fali uderzeniowej, tracąc przy tym na chwilę oddech i słuch.
Efekt: Psi -10, 60% - (Si+Zr)/2 szans na Powalenie; Ogłuchnięcie na 2k8 rund; Lekkie otumanienie na k4 rundy.

Obrażenia: 36 <-> 55
Opis: Fala uderzeniowa jest w stanie przewrócić, spowodować dezorientację i ogłuchnięcie.
Efekt: Psi -15, 90% - (Si+Zr)/2 szans na Powalenie; Ogłuchnięcie na 2k6 rund; Otumanienie na k6 rund.

Obrażenia: 56 <-> 75
Opis: Olbrzymia zmiana ciśnienia powoduje wyciśnięcie powietrza z płuc i problemy z oddychaniem. Fala uderzeniowa otumania, pozbawia słuchu i zwala z nóg.
Efekt: Psi -15, 120% - (Si+Zr)/2 szans na Powalenie; Otumanienie trwające k8 rund; Zadyszka; Ogłuchnięcie na 3k6 rund.

Obrażenia: 76 <-> 95
Opis: Powalająca i wyciskająca powietrze z płuc fala uderzeniowa ciska postać na k4 metry.
Efekt: Psi -20; Powalenie; Rozbrojenie; Poważne Otumanienie trwające 2k6 rund; Zadyszka; Ogłuchnięcie trwające 2k10 rund; Obrażenia wynikające z upadku na jaką została rzucona postać.

Obrażenia: 96 <-> 115
Opis: Niewyobrażalnie silna fala uderzeniowa odrzuca postać na k6+1 metrów.
Efekt: Psi -50; Powalenie; Poważne Otumanienie trwające 2k6 rund; Zadyszka; Ogłuchnięcie; Obrażenia wynikające z upadku na jaką została rzucona postać.

Obrażenia: 116 <-> 160
Opis: Pod wpływem olbrzymiego ciśnienia i fali uderzeniowej pękają płuca, zatoki, przepona i kości żeber powodując niewyobrażalny ból i nieuniknioną, powolną śmierć w konwulsjach. Oprócz tego w wyniku fali uderzeniowej ciało jest miotane niczym szmaciana lalka na odległość 2k6+2 metry.
Efekt: Śmierć.

Obrażenia: 161 <
Opis: Olbrzymie ciśnienie deformuje i wręcz rozrywa ciało miotając krwawymi szczątkami po okolicy.
Efekt: Śmierć.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Lamsen dnia Pon 0:48, 04 Lut 2008, w całości zmieniany 15 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Nowe zasady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Arthur Theme
Regulamin