Earth 2092 Earth 2092
Forum systemu w klimatach postapokaliptycznych
Earth 2092
FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ProfilProfil  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  GalerieGalerie  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ZalogujZaloguj 

Zasady walki

 
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Mass Effect
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:12, 22 Lut 2011    Temat postu: Zasady walki

Testy

1. Dokonuje się używając jedynie kości k10.
2. Sukces oznacza wyrzucenie wyniku 7 i wyżej.
3. Wyrzucenie 10 oznacza podwójny sukces.
4. Wyrzucenie 1 oznacza pech i kasuje jeden sukces.
5. Pula kości biorących udział składa się z atrybutu + umiejętności związanej z sytuacją + okazjonalnie z dowolnej liczby kości pochodzących z puli adrenaliny.
6. Nie można używać na raz podczas jednego testu więcej niż 1 atrybutu albo więcej niż 1 umiejętności.

Runda.
1. Podczas rundy można wykonać jedną lub 2 akcje.
2. Druga akcja nie może być powiązana umiejętnością z pierwszą. Nie można np. dwukrotnie strzelić, dwukrotnie uderzyć lub użyć biotycznych zdolności.

Walka bronią palną.
1. MG ustala minimalną liczbę sukcesów potrzebnych do trafienia (1 za każde 20m z broni lekkiej, 1 za 10m z broni ciężkiej, 1 za każde 50m z broni wyborowej).
2. Gracz rzuca ilością kostek k10 odpowiadającą sumie Zręczności i odpowiedniej umiejętności.
3. Gracz liczy sukcesy, dodaje lub odejmuje liczbę wynikającą z celności broni.
4. Gracz odrzuca sukcesy wymagane do trafienia.
5. Reszta, która pozostała stanowi obrażenia.
6. Gracz rzuca kośćmi odpowiedzialnymi za obrażenia broni i dolicza do pozostałej ilości sukcesów.
7a. Jeśli cel posiada Tarcze, traci ich tyle ile zadano obrażeń.
7b. Jeśli cel nie posiada Tarcz albo właśnie je stracił, rzuca sumą kości Wytrzymałości i pancerza przeciw strzelaniu. Ilość sukcesów anuluje odpowiednią ilość sukcesów atakującego.
8. Jeśli pozostało mniej niż 3 sukcesy - nic się nie dzieje.
Jeśli pozostało 3,4 lub 5 sukcesów, cel otrzymuje lekką ranę w miejscu określanym k10 (patrz niżej).
Jeśli pozostało 6,7 lub 8 sukcesów, cel otrzymuje poważną ranę w miejscu określanym k10 (patrz niżej).
Jeśli pozostało 9 i więcej sukcesów, cel otrzymuje krytyczną ranę w miejscu określanym k10 (patrz niżej).

Lekka rana - powoduje utratę 1 kości podczas wszystkich testów. Można mieć maksymalnie 5 lekkich ran na danej kończynie. 6ta rana automatycznie zamienia się w 1 Poważną ranę. Kilka lekkich ran na jednej kończynie nie powoduje utraty kolejnych kości, ale 4 rany na 4 różnych kończynach już tak.

Poważna rana - powoduje utratę 3 kości podczas wszystkich testów. Można mieć maksymalnie 3 poważne rany na danej kończynie. 4ta rana automatycznie zamienia się w 1 Krytyczną ranę. Kilka Poważnych ran na jednej kończynie nie powoduje utraty kolejnych kości, ale 4 rany na 4 różnych kończynach już tak.

Krytyczna rana - powoduje utratę 5 kości podczas wszystkich testów. Można mieć maksymalnie 1 poważną rany na danej kończynie. 2ga rana automatycznie powoduje zgon postaci. Wyjątek - głowa, na której pierwsza krytyczna rana oznacza natychmiastową śmierć. Krytyczne rany na kolejnych kończynach powodują analogicznie utraty kolejnych kości.


Określenie miejsca trafienia.
1 - Głowa
2 - Lewa ręka
3 - Prawa ręka
4-6 - Korpus
7-8 - Lewa noga
9-10 - Prawa noga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:07, 22 Lut 2011    Temat postu:

Strzelanie pojedynczym strzałem - kości Zręczności + kości danej umiejętności

Strzelanie kilkoma pojedynczymi strzałami - kości Zręczności + kości danej umiejętności jako pełna pula. Dzieli się pule i dopiera kości np. po 3-4 na strzał. Każdy strzał podgrzewa broń.

Strzelanie serią - kości Zręczności + kości danej umiejętności, można przerzucać kości umiejętności podgrzewając broń o 1.

Każdy strzał podgrzewa broń o 1. Każda runda bez strzału schładza broń o 1. Górna granica opisana jest przy modelu. W przypadku przegrzania rzuca się k10.
10 - jakimś cudem broń wytrzymała ponad fabryczne maksimum.
8-9 - wystarczy odczekać, broń będzie schładzać się w tempie 1 jednostki na 2 rundy.
4-7 - przegrzała się cała elektronika. Broń schłodzi się dopiero po walce.
2-3 - broń się uszkodziła, musi się nią zająć mechanik.
1 - spaliła się cała elektronika, aż dziwne że nie wybuchła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Mass Effect Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Arthur Theme
Regulamin