Earth 2092 Earth 2092
Forum systemu w klimatach postapokaliptycznych
Earth 2092
FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ProfilProfil  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  GalerieGalerie  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ZalogujZaloguj 

Technologie

 
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Arka Khaina / Lord Kaleth Bloodblade
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lamsen
(>0_o)>



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z piekła rodem
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:11, 04 Kwi 2020    Temat postu: Technologie

Dyplomacja

1. Taktyka spalonej ziemi.
Nie ma granic, nie ma państw, jest tylko spalona ziemia, na której brat szuka brata.
Misja polegająca na złupieniu i zdewastowaniu danego obszaru. Duży wpływ na władcę obszaru z niepokojami społecznymi. Buduje reputację pośród innych sąsiadów. Wzrasta morale armii, w zależności od zasobności obszaru generuje przychody w złocie, niewolnikach i zasobach.

2. Dostęp wojskowy
Dany obszar jest traktowany jako przyjazny: armia podlega uzupełnianiu, nie ma problemu z zaopatrzeniem, nie generuje napięć dyplomatycznych, możliwość werbowania ochotników, automatyczny zwiad, mniejsza szansa na wpadnięcie w zasadzkę, większa na zastawienie zasadzki.

3. Wasalizacja
Służba u pana, który traktuje nas po przyjacielsku, nie jest służbą. Prawdziwa służba to taka, w której pan traktuje nas zimno i powierza zadania ponad siły. Tę zasadę należy sobie dobrze przyswoić.
W zamian za pokój i utrzymanie władzy, władca obszaru staje się wasalem. Płaci trybut w wysokości 50% swoich zysków oraz udostępnia posiadane zasoby handlowe. W razie wojny zobowiązany jest do pomocy wojskowej przeciwko wrogom swojego władcy. Terytorium wasala jest traktowane jako przyjazne.

4. Ultimatum
Ultimatum – w dyplomacji to stanowcze żądanie, po którym przechodzi się do ustępstw.
Presja militarna lub ekonomiczna jest wystarczająca do zmuszenia władcy obszaru do określonego zachowania.

Armia
1. Komandor
Pozwala na zwerbowanie nowej, samodzielnej jednostki taktycznej
Wymaga: oficer t2/t3 (w zależności od wielkosci jednostki)

2. Ukryte operacje
Przebiegły wróg ustawi słabą zasadzkę, przez którą masz się przebić. Pewny siebie bo poradziłeś sobie z zagrożeniem, z rozluźnioną gardą wkraczasz w drugą, właściwą zasadzkę.
Znajomość terenu umożliwia złapanie wrogich armii, transportów lub karawan w pułapkę. Mniejsza szansa na wpadnięcie w analogiczną pułapkę.
Odblokowuje:
Ukryty obóz
Zacieranie śladów
Zasadzki

3. Werbunek ochotników i najemników
Grosza daj włócznikowi, sakiewką potrząśnij,
Elfy prą wprzód, aż po górski szczyt,
daleko od Ulthuanu, gdzie miejsce ich.
Oto moja pieśń, to wasz bohater jest,
on wrogów pokonał, nalejcie mu więc.

Wieść o zdobyczach i terenach do zagospodarowania niesie się szeroko po krainach Druchii. Awanturnicy i najemnicy ściągają do nowej kolonii, szukając popytu na swoje usługi. Przyspiesza uzupełnienia lub daje możliwość natychmiastowego zwerbowania gotowych jednostek.
Wymaga przystani.

4. Medycy bitewni
Ale wsypa dla Walikonia. Mieli go odesłać do domu z powodów zdrowotnych. Walił konia 10 razy dziennie. Nie przesadzam. Co najmniej 10 razy dziennie. Tydzień temu pojechał do Karond Kar do kapłanów na egzorcyzmy, i ten wariat zwalił konia w poczekalni. Natychmiastowe zwolnienie ze służby. Czekał tylko na zgodę dowództwa i żółte papiery. Dostał zakażenia od obtarć i się przekręcił, bo nie zgodził się na amputację.
Zwiększone tempo uzupełnień, szybszy marsz, utrudnia działania wrogich agentów, polepszone morale.
Wymaga lazaretu lub świątyni.

5. Wywiad wojskowy
Chciałem zobaczyć egzotyczną Lustrię… szmaragd południowego-zachodu. Chciałem spotkać… ciekawe stwory należące do starożytnej kultury, a potem je zabić. Chciałem być pierwszym chłopakiem z mojej dzielnicy, który zrobił sobie naszyjnik ze Slannowych zębów.
Chroni przed działaniami wrogich agentów, szansa na dostrzeżenie przewagi strategicznej, lepszy wybór pola bitwy, lokalizacja interesujących lokalizacji lub zasobów. Możliwość wykonywania specjalistycznych misji.
Odblokowuje:
Górskie szlaki
Wymaga korpusu oficerskiego.

6. Taktyka
Dobra taktyka może uratować nawet najgorszą strategię. Zła taktyka zniszczy nawet najlepszą strategię.
Połączenie działań różnych rodzajów wojsk i realizowanie zaawansowanych operacji daje większy potencjał armii, niż wynika z czystej kalkulacji siły. Umożliwia desanty morskie, oskrzydlanie przeciwnika i wojnę błyskawiczną.
Odblokowuje:
Marsz (albo zmniejsza kary wynikające ze zmęczenia)
Błyskawiczne desanty
Bonus do +1 do bitew

7. Auxilia
Lokalni dostrzegają, że mogą przyłączyć się lub zginąć. Możliwość werbunku lokalnych oddziałów i dowódców.
Wymaga heroicznewgo czynu lub zwycięstwa.

8. Strategos
Kolonia staje się partnerem dla większych frakcji i nie jest traktowana jako pomniejsza frakcja.
Wymaga statusu kosztującego 20 sławy i odpowiedniej wielkości frakcji/miasta

Ród

1. Zdobywca
Możliwość zajmowania obszarów, zasobów i zbierania wpływów.

2. Honorowy pojedynek
Nic tak nie działa deprymująco na żołnierzy i obywateli, jak patrzenie gdy ich czempion dostaje wpierdol. Kaleth wyzywa dowódcę lub czempiona wroga na pojedynek, osobisty lub wyznaczony. W razie wygranej, przeciwnik ma osłabione morale oraz jest pewna sazansa, że od razu będzie chciał się poddać.

3. Korpus oficerski
Jeśli nie zjednałeś sobie jeszcze żołnierzy, a już wyznaczasz im kary, nie będą ci posłuszni, a nieposłuszne wojsko staje się bezużyteczne. Jeśli ich już sobie zjednałeś, a nie karzesz, to też na nic się nie przydadzą. Wydawaj rozkazy w sposób cywilizowany, wymagaj dyscypliny – wtedy wygrasz. Częste wydawanie rozkazów uczy posłuszeństwa, rzadkie wydawanie rozkazów też uczy – ale nieposłuszeństwa. Rozkazy, dyscyplina i zaufanie są korzystne zarówno dla dowództwa jak i dla żołnierzy.
Doświadczeni żołnierze mogą awansować na oficerów, którym z kolei można powierzać zadania do wykonania.
Wymaga perka Dowódcy.

4. Małżeństwo polityczne
Małżeństwo nie jest rytuałem ani celem. Jest to długi, zawiły, intymny taniec i nic nie ma większego znaczenia niż poczucie równowagi i twój wybór partnera.
Kaleth zaczyna być łakomym kąskiem dla aspirujących arystokratek z kontynentu... Jego wybranka zacznie nawiązywać stosunki towarzyskie z ważniejszymi rodami Druchii.
Wymaga zamoczenia oraz wybudowania Siedziby Rodu.

5. Linia krwi
Potomkowie Kaletha dokończą jego dzieło. A w międzyczasie poznają uroki sprawowania funkcji w wojsku, dyplomacji lub administracji.
Wymaga Dziedzica.

6. Wpływy na Czarnym Dworze
Dzieło Kaletha wypełnia wolę Malekitha. Nagrodą za służbę jest awans i przychylne oko Czarnego Władcy. No i lukratywne misje, kontakty i kontrakty.
Wymaga wypełnienia misji fabularnej.

7. Arystokrata
Zdanie Rodu Kaletha zaczyna mieć znaczenie na Czarnym Dworze i w lokalnej polityce.
Wymaga statusu kosztującego 20 sławy

8. Heteaira
Najważniejsza towarzyszka życia Kaletha z ochotą zajmie się rozwijaniem potęgi nowego Rodu.

Infrastruktura

1. Posterunki i patrole
Szeregowy J: L-, jeśli sierżant przyjdzie tu i nas nakryje, obaj wylądujemy w gównianym świecie.
Szeregowy L: Ja… żyję w… gównianym świecie!


Zwiększają ład publiczny i widoczność w danym obszarze, zmniejszają niepokoje i przestępczość. Poprawiają wpływy na obszarze, ułatwiają wyłapywanie agentów wroga i dostrzeżenie wrogich działań.

2. Koszary i stajnie
Musicie dobrze wykorzystać wasz morderczy instynkt, jeśli macie nadzieję przeżyć walkę. Wasza broń jest jedynie przyrządem. To, co zabija, to wasze twarde serce. Jeśli wasz morderczy instynkt nie jest dość silny, zawahacie się w decydującej chwili. I nie zabijecie. Staniecie się nawozem. I znajdziecie się w naprawdę gównianej sytuacji, bo wam nie wolno umierać bez mojego rozkazu! Rozumiecie, gnidy, ludzkie larwy? Nie dosłyszałem. Głośniej, pokażcie, że macie jaja. Moje pannice, jeśli uda się wam przeżyć to szkolenie, będziecie demonami modlącymi się o wojnę. Ale na razie jesteście tylko rzygowinami! Najniższą formą życia na ziemi. Nie jesteście nawet Druchii! Tylko podrzędnym, harpim gównem!
Możliwość werbowania nowych jednostek lub podszkolenia dotychczasowych, przyspieszają uzupełnienia.
Kaleth może werbować Czarnych Strażników.

3. Umocnienia
Budowa fortyfikacji poprawiających obronność obszaru albo punktu strategicznego.
Wymaga drewna, metalu lub kamienia.

4. Linie zaopatrzeniowe
Amatorzy omawiają taktykę, specjaliści dyskutują o logistyce.
Sieć ukrytych magazynów oraz dróg i szlaków wodnych umożliwia zaopatrywanie agentów i odległych armii w trybie obozu w żywność, zasoby oraz uzupełnienia. Wolniejsze wyczerpanie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lamsen dnia Nie 18:35, 12 Kwi 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Arka Khaina / Lord Kaleth Bloodblade Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Arthur Theme
Regulamin