Earth 2092 Earth 2092
Forum systemu w klimatach postapokaliptycznych
Earth 2092
FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ProfilProfil  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  GalerieGalerie  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ZalogujZaloguj 

Ulepszenia broni

 
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Broń & Amunicja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:55, 22 Lis 2007    Temat postu: Ulepszenia broni

(B) Bagnet
Opis: W sytuacji, gdy amunicja jest na wykończeniu, bagnet pozostaje często jedyną linią obrony. Odpowiedni rodzaj noża doczepionego pod lufą przemienia karabin we wcale nie najgorszą broń do walki wręcz.
Zasady specjalne: Bagnetem może być tylko nóż bojowy; do zadawanych obrażeń dodaje się 2k20; zadawane obrażenia mogą być tylko kłute; koszt ataku bronią z bagnetem wynosi 5 PA;
Cena: Jak noża bojowego.

(CL) Celownik Laserowy
Opis: Celowniki laserowe są najpopularniejszym, zaraz po powiększonych magazynkach, ulepszeniem każdej broni palnej. Pomagają one w znaczącym stopniu w szybkim celowaniu bez zbędnej straty czasu na dokładniejsze przymierzenie, lecz nie są pozbawione wad, min. o ile nie są najwyższej klasy, są słabo widoczne w ostrym świetle; z kolei w przyciemnionych pomieszczeniach, w których w powietrzu unosi się dym, pył lub kurz, strumień lasera może łatwo zdradzić pozycję strzelca.
Zasady specjalne: Dodaje +10% US; powyżej 25 metrów należy zdać test Re inaczej celownik umyka oczom strzelca i nie otrzymuje on żadnych premii z racji jego użycia.
Klasa A: Zaawansowana budowa zezwala na tak mocny strumień, iż punkt wskaźnika jest widoczny w dzień nawet na dystansie do 600, w nocy zaś do 800 metrów. Celownik laserowy klasy A może służyć również za wskaźnik dla urządzeń samonaprowadzających.
Klasa B: Budowa celownika zezwala na jego widoczność w dzień do 450, w nocy zaś do 650 metrów.
Klasa C: Budowa celownika zezwala na jego widoczność w dzień do 250, w nocy zaś do 450 metrów.
Klasa D: Budowa celownika zezwala na jego widoczność w dzień do 50, w nocy zaś do 250 metrów.
Cena i dostępność:
Klasa A: 600$; 20%
Klasa B: 450$; 40%
Klasa C: 100$; 70%
Klasa D: 15$; 90%

(CK) Celownik Kolimatorowy
Opis: Kolimatory są idealnym rozwiązaniem dla strzelców preferujących średnie dystanse oraz karabiny inne niż wyborowe, a także pistolety maszynowe. Wyglądające z zewnątrz podobnie do lunety, celowniki oparte są w większości na elektronice. Na małej szybce, nie wymagającej regulacji optycznej, widoczny jest w niewielkim powiększeniu cel z charakterystycznym czerwonym punktem jak przy celowniku laserowym widocznym jedynie na kolimatorze. Im wyższej klasy celownik kolimatorowy, tym więcej dodatkowych opcji oferuje.
Zasady specjalne: Użycie wymaga oddania strzału „z przycelowaniem”; otrzymuje się +10% US; kary za odległość (lecz nie zasięg broni) przekraczającą zdolności kolimatora nalicza się od miejsca, w którym owy celownik przestaje być skuteczny.
Klasa A: Technologia A pozwoliła na ‘cyfrową akomodację’ aż do dystansu 150 metrów i do tego dystansu strzelec nie odczuwa kar związanych z odległością od celu. Kolimatory tej klasy są również wyposażone w przynajmniej jedną funkcję dodatkową, taką jak filtr nokto- bądź termowizyjny lub miernik odległości od celu, na którym spoczywa punkt centralny urządzenia, do strzelca. Elementy elektroniczne wymagają ładowania po 5 godzinach użytkowania.
Klasa B: Celowniki kolimatorowe tej klasy zapewniają efektywne celowanie do dystansu 95 metrów i są wyposażone w miernik odległości od celu, na którym spoczywa punkt centralny urządzenia, do strzelca. Elementy elektroniczne wymagają ładowania po 8 godzinach użytkowania.
Klasa C: Celowniki kolimatorowe tej klasy zapewniają efektywne celowanie do dystansu 70 metrów. Elementy elektroniczne wymagają ładowania po 8 godzinach użytkowania.
Klasa D: Celowniki kolimatorowe tej klasy zapewniają efektywne celowanie do dystansu 50 metrów. Elementy elektroniczne wymagają ładowania po 8 godzinach użytkowania.
Cena:
Klasa A: 500/750/1000$; 20/15/10%
Klasa B: 300$; 40%
Klasa C: 150$; 60%
Klasa D: 50$; 80%

(CO) Celowniki Optyczne
Opis: Lunety umożliwiają dokładne strzelanie na dalekie dystanse i de facto przydają się tylko do karabinów wyborowych, których efektywny zasięg jest liczony w setkach metrów, zaś za pośrednictwem celowników optycznych jedyną karą wówczas pozostaje odrzut broni.
Zasady specjalne: Nieefektywne poniżej określonego zasięgu; Ich użycie wymaga poświęcenia 1 PA (nie jest to równoznaczne z „przycelowaniem”) oraz dodatkowych PA wymaganych na wyostrzenie obrazu w soczewkach. Niweluje kary za odległość (lecz nie za zasięg broni).
Uwaga: Aby w pełni korzystać z celownika optycznego, należy posiadać umiejętność Taktyka - Snajper. W przeciwnym razie, luneta redukuje zasięg jedynie o 200 metrów, niezależnie od powiększenia.
Klasa A: Używana w tej klasie celowników optycznych „cyfrowa akomodacja” wyklucza ręczną regulację soczewek do danego dystansu i pozwala na dużo szybsze skupienie się na celu. Ten rodzaj lunet pozwala na strzelanie do obiektów znajdujących się w odległości od 200 do 1500 metrów bez otrzymywania kar za daleki zasięg, a także oprócz wbudowanego miernika odległości ukazującą ją w rogu wyświetlacza dysponuje przynajmniej jednym filtrem: nokto- lub termowizyjnym. Korzystanie z tego urządzenia wymaga ładowania po 8 godzinach użytkowania.
Klasa B: W tej klasie lunet ręczna regulacja soczewek potrzebna jest przy różnicy 50 metrów w stosunku do ostatniego celu i kosztuje 6 PA, a produkowane dwa modele są w stanie przedstawiać obraz na dystansie od 200 do 950 oraz od 750 do 1500 metrów. Obie wersje dysponują wbudowanym miernikiem odległości oraz jednym filtrem nokto- lub termowizyjnym, zaś ich ładowanie wymagane jest po 8 godzinach ciągłego używania.
Klasa C: W tej klasie lunet ręczna regulacja soczewek potrzebna jest przy różnicy 50 metrów w stosunku do ostatniego celu i kosztuje 6 PA, a produkowane modele są w stanie przedstawiać obraz na dystansach: 200-500 metrów, 450-750 metrów; 700-1000 metrów; 950-1250 oraz 1200-1500 metrów.
Klasa D: W tej klasie lunet ręczna regulacja soczewek potrzebna jest przy różnicy 50 metrów w stosunku do ostatniego celu i kosztuje 6 PA, a produkowane modele są w stanie przedstawiać obraz na dystansach: 200-350, 350-500, 500-650, 650-800, 800-950, 950-1100, 1100-1250, 1250-1400 metrów.
Cena:
Klasa A: 800/1200$; 20/10%
Klasa B: 500$; 40%
Klasa C: 200$; 65%
Klasa D: 50$; 80%

(DN) Dwunóg
Opis: Dwunogi, stosowane zarówno do broni długiej jak i ciężkiej maszynowej, mają dwa główne cele: pierwszym jest stabilizacja broni i przeniesienie ciężaru z mięśni strzelca na podłoże, co ma znaczenie przy broni o dużej wadze i odrzucie (np. Barett M82, M249); drugim celem jest również stabilizacja, lecz dużo istotniejsza dla snajperów, która niweluje efekt „pływającego” celownika.
Zasady specjalne: Minimalna siła wymagana przez broń –20; +5 US; Rozstawienie kosztuje 2 PA.
Cena: 130$

(G) Granatnik
Opis: Granatniki, doczepiane pod lufami karabinów maszynowych, decydują często dwóch fazach: szturmie i zadawaniu jak największych strat na początku starcia oraz podczas odwrotu.
Zasady specjalne: Patrz: Broń Specjalna – Granatnik.
Cena: Zależy od ceny modelu, patrz: Broń Specjalna - Granatnik

(K) Kolba
Opis: Kolba, choć często ignorowana, jest najważniejszym elementem każdej broni, która posiada tryb ognia ciągłego. Dzięki niej odrzut i podbicie lufy jest łagodzone w bardzo zauważalny sposób. Dokupienie cięższej kolby niż znajdująca się w standardzie może zredukować odrzut broni.
Zasady specjalne: Pierwsze k3 pociski z serii nie mnożą modyfikatora rozrzutu. Cięższa kolba za każde dodatkowe 10 minimalnej siły do użycia broni zmniejsza rozrzut o 1; w przypadku broni krótkiej maszynowej można kupić kolbę zwiększającą obciążenie maksymalnie o 20.
Cena: 75$

(L) Latarka
Opis: Oświetlenie taktyczne jest jedyną alternatywą, gdy brakuje filtrów nokto- bądź termowizyjnych. Doczepienie latarki do broni pozwala na uwolnienie drugiej ręki i lepsze skupienie na celowniku.
Zasady specjalne: Włączenie kosztuje 1 PA. Patrz: Ekwipunek – Oświetlenie.
Cena: Patrz: Ekwipunek – Oświetlenie.

(R) Rączka
Opis: Podobnie jak kolba, w zauważalnym stopniu redukuje odrzut i rozrzut broni podczas strzelania serią.
Zasady specjalne: Pierwsze k3 pociski z serii nie mnożą modyfikatora rozrzutu, można sumować z Kolbą; korzystanie uniemożliwia strzelanie z dwóch broni.
Cena: 75$

(TN) Trójnóg
Opis: W przeciwieństwie do dwunogu, ten dodatek stosowany jest przede wszystkim do ciężkich karabinów maszynowych. Doskonałe wyważenie przenosi cały ciężar ze strzelca, dla którego od teraz liczy się tylko kontrola rozrzutu.
Zasady specjalne: Minimalna siła wymagana przez broń wynosi 10; Modyfikator rozrzutu podczas strzelania serią dubluje sie co drugi nabój; Rozstawienie kosztuje 5 PA.
Cena: 260$

(TD) Tłumik Dźwięku
Opis: W sytuacji, gdy wymagane jest działanie w ciszy, alternatywą dla tłumika może być tylko nóż. Budowa tłumika pozwala na zredukowanie różnicy ciśnień wytworzonej podczas wystrzału, a tym samym hałasu. Należy zwrócić uwagę, iż w pełni korzystać można z urządzenia, gdy używa się amunicji poddźwiękowej.
Zasady specjalne: Każdy tłumik pasuje tylko do broni tego samego rodzaju o takim samym kalibrze; patrz Rozdział 2 - Mistrz Gry. Dźwięk.
Klasa A: Najwyższa technologia pozwala na zmniejszenie szansy usłyszenia wystrzału o 15% za każde 5 metrów odległości od miejsca oddania strzału.
Klasa B: Tłumik klasy B pozwala na zmniejszenie szansy usłyszenia wystrzału o 15% za każde 10 metrów odległości od miejsca oddania strzału.
Klasa C: Tłumik klasy C pozwala na zmniejszenie szansy usłyszenia wystrzału o 10% za każde 10 metrów odległości od miejsca oddania strzału.
Klasa D: Tłumik tej klasy pozwala na zmniejszenie szansy usłyszenia wystrzału o 5% za każde 10 metrów odległości od miejsca oddania strzału. Należy się zastanowić, czy nie jest bardziej opłacalne improwizowanie tego urządzenia...
Cena: W zależności od rodzaju używanej broni (pistolet/pistolet m./karabin m./karabin wyb.)
Klasa A: 350/450/600/750$
Klasa B: 200/275/450/520$
Klasa C: 120/160/350/420$
Klasa D: 65/99/250/300$

(WM) Większy Magazynek
Opis: Kiedy zapowiada się zaciekła wymiana ognia, nikt nie chce aby akurat zabrakło mu tego jednego naboju.
Zasady specjalne: W zależności od rodzaju broni, rozmiary magazynków są różne; podane wartości odnoszą sie do standardowej pojemności magazynka danej broni.
Pistolety: Magazynki większe 2 razy.
Pistolety maszynowe: Magazynki większe 1.5 lub 2 razy, magazynki bębnowe większe 3 i 4 razy.
Karabiny maszynowe: Magazynki większe 2 razy, magazynki bębnowe większe 3 razy.
Karabiny wyborowe: Magazynki większe 2 razy.
Ciężkie karabiny maszynowe: Taśma, bez ograniczeń.
Cena:
Pistolety: 20$
Pistolety maszynowe: 30/40$; 100/170$
Karabiny maszynowe: 45$; 120$
Karabiny wyborowe: 45$
Ciężkie karabiny maszynowe: 0,75$ za każdy dodatkowy nabój

(WS) Wahadłowy Spust
Opis: Niektóre bronie nie dysponują możliwością ognia ciągłego, mimo iż fabrycznie mają ku temu predyspozycje. Zaimplementowanie tego dodatku pozwala cieszyć się w pełni z danego egzemplarza.
Zasady specjalne: Dodaje możliwość strzelania serią o rozmiarze k4+1 kul; koszt w PA serii wynosi 1 więcej niż strzału pojedynczego zaś zasięg wynosi 2/3 jego zasięgu.
Cena: 360$


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Yelonek dnia Pią 10:08, 12 Lut 2010, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 0:15, 04 Lut 2008    Temat postu:

Update.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Broń & Amunicja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Arthur Theme
Regulamin