Earth 2092 Earth 2092
Forum systemu w klimatach postapokaliptycznych
Earth 2092
FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ProfilProfil  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  GalerieGalerie  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ZalogujZaloguj 

Granatniki

 
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Broń & Amunicja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:02, 02 Kwi 2010    Temat postu: Granatniki

Broń specjalna: granatniki

Granatniki są specyficznym dodatkiem do broni, który użyty w odpowiedniej chwili może zaważyć o losach starcia. W zależności od użytych granatów mogą powodować różne efekty, przez co wypada mieć kilka rodzajów pod ręką.

Mechanika strzelania z granatników różni się w zależności od dystansu na jaki zostaje oddany strzał. Jeśli dystans jest krótki, tzw. zasięg celnego strzału, to traktuje się strzał jak gdyby był oddany z normalnej broni palnej. Jeśli natomiast strzela się na dystans dalszy, bierze się pod uwagę przy nazwie broni opad paraboliczny świadczący co ile trzeba brać poprawkę. Modyfikator paraboli naliczany jest dopiero od momentu gdy kończy się zasięg celnego strzału i dodawany za każdym razem, gdy pocisk wielokrotnie przekracza wartość opadu parabolicznego.

W przypadku strzelania parabolicznego ważnych jest kilka czynników:
1. Zasięg na jaki oddawany jest strzał i kary z tym związane jak przy normalnym strzelaniu
2. Modyfikator paraboli traktowany jako dodatkowa kara do Umiejętności Strzeleckich, zwielokrotniony o tyle, ile razy przekroczono wartość opadu parabolicznego poza zasięgiem celnego strzału.
3. Pozostałe modyfikatory

Mechanika strzelania parabolicznego:
1. Deklaracja strzału.
2. Określenie odległości od celu.
3. Podliczenie modyfikatorów za odległość od celu i modyfikatorów paraboli.
4. Test US z uwzględnieniem modyfikatorów.
5a. Jeśli test US został zdany z wynikiem poniżej połowy zmodyfikowanej wartości US, uznaje się że trafienie padło idealnie w cel.
5b. Jeśli test US został zdany z wynikiem powyżej połowy zmodyfikowanej wartości US, dokonuje się rzutu k100 z wynikiem podzielonym na 2. Wynik oznacza o ile % zasięgu na jaki został oddany strzał granat został zniesiony od celu.
5b. Jeśli test US nie został zdany, dokonuje się rzutu k100 z wynikiem pomnożonym przez 2. Wynik oznacza o ile % zasięgu na jaki został oddany strzał granat został zniesiony od celu.
6. Kierunek, w którym strzał został zniesiony, określa się kostką k8 imitującą różę wiatrów.

Należy pamiętać, że strzelanie na zasięg celnego strzału również może nie trafić i wypada jednak określić w co granat trafił. Można do tego wykorzystać analogiczną sytuację z niecelnym strzałem parabolą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Yelonek dnia Nie 15:37, 04 Kwi 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:19, 04 Kwi 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Nazwa: A&W AAV1
Opis: Na specjalnie zamówienie wojsk Konfederacji firma Archer & Wesson wypuściła specjalne granatniki Anti-Armed Vehicles, które, jak nazwa wskazuje, przeznaczone zostały do niszczenia pojazdów opancerzonych. W przeciwieństwie do innych granatników jednak, AAV1 nie wymusza brania pod uwagę trajektorii lotu pocisku na zadziwiającym wręcz dystansie, opierając się na podobnej do karabinu zasadzie działania. Wbijając się w cel, granat wybucha z drobnym opóźnieniem znajdując się już pod pancerzem.
Rodzaj amunicji: Granat AAV
Zasięg celnego strzału: 60m
Opad paraboliczny: 10m
Modyfikator paraboli: -5
Koszt PA strzału: 5
Pojemność magazynka: 7
Zasady specjalne: -15 US ze względu na odrzut.
Minimalna siła: 40
Możliwe ulepszenia: Brak.
Cena: 6600$
Dostępność: 25%

[link widoczny dla zalogowanych]
Nazwa: RPG 7
Opis: Najpopularniejsza wyrzutnia granatów Europy Wschodniej oraz krajów Trzeciego Świata. Banalna konstrukcja umożliwia bezodrzutowe odpalanie pocisków z mniejszą lub większą precyzją. Zaletą RPG 7 jest cena, przez co bardziej opłaca się zakup 2 wyrzutni granatów zamiast ich przeładowania. Pomimo zróżnicowania wśród pocisków i dostosowania ich do różnych sytuacji, wspólna jest ich wada, której nie mają inne, nowe konstrukcje - stabilność lotu. Wystrzelony granat klasy N zmierza do celu wyjątkowo chybotliwie, przez co może go ominąć.
Rodzaj amunicji: N1, N2, N3.
Zasięg celnego strzału: 15m
Opad paraboliczny: 10m
Modyfikator paraboli: -6
Koszt PA strzału: 6
Pojemność magazynka: 1
Zasady specjalne: Przeładowanie wymaga 12 PA.
Minimalna siła: 45
Możliwe ulepszenia: CO, CL
Cena: 3200$
Dostępność: 70%

Nazwa: M203
Opis: Bardzo popularny granatnik podwieszany do karabinów z serii M4. Doskonale nadaje się do zdobywania dobrze ufortyfikowanych pozycji wroga, tudzież do jego wykurzenia na odsłoniętą przestrzeń.
Rodzaj amunicji: granat 40mm
Zasięg celnego strzału: 10m
Opad paraboliczny: 5m
Modyfikator paraboli: -4
Koszt PA strzału: 3
Pojemność magazynka: 1
Zasady specjalne: Przeładowanie wymaga 8 PA.
Minimalna siła: 35
Możliwe ulepszenia: Brak.
Cena: 2100$
Dostępność: 50%

Nazwa: GP-25
Opis: Granatnik podwieszany produkcji radzieckiej doskonale współgrający z karabinami AK-47 oraz PK/PKS zwielokrotniając ich siłę ognia.
Rodzaj amunicji: granat 40mm
Zasięg celnego strzału: 10m
Opad paraboliczny: 5m
Modyfikator paraboli: -4
Koszt PA strzału: 3
Pojemność magazynka: 1
Zasady specjalne: Przeładowanie wymaga 8 PA.
Minimalna siła: 35
Możliwe ulepszenia: Brak.
Cena: 1800$
Dostępność: 45%

Nazwa: M320
Opis: Granatnik mogący pełnić funkcję zarówno podwieszano, jak i samodzielnej broni. Można go łatwo doczepić do takich broni jak Ruger AC-6900, Steyr AUG A3, TAR-21 czy M300 nawet bez odczepiania rączki montując go jedynie nieco z boku.
Rodzaj amunicji: granat 40mm
Zasięg celnego strzału: 15m
Opad paraboliczny: 5m
Modyfikator paraboli: -5
Koszt PA strzału: 3
Pojemność magazynka: 1
Zasady specjalne: Przeładowanie wymaga 8 PA.
Minimalna siła: 35
Możliwe ulepszenia: Brak.
Cena: 2900$
Dostępność: 40%

Nazwa: AG36
Opis: Granatnik podwieszany skonstruowany z myślą o broni z serii G36, ale pasujący również do karabinów XM8 oraz TAR-21.
Rodzaj amunicji: granat 40mm
Zasięg celnego strzału: 10m
Opad paraboliczny: 5m
Modyfikator paraboli: -5
Koszt PA strzału: 3
Pojemność magazynka: 1
Zasady specjalne: Przeładowanie wymaga 8 PA.
Minimalna siła: 35
Możliwe ulepszenia: Brak.
Cena: 2700$
Dostępność: 40%

Nazwa: MGL-140
Opis: Odmiana granatnika rewolwerowego z magazynkiem bębnowym. Stanowi niesamowicie skuteczną broń wsparcia oraz idealne uzupełnienie podczas szturmu. Szybkostrzelność broni pozwala na niemal zrównanie z ziemią budynku w czasie jednej rundy.
Rodzaj amunicji: granat 40mm
Zasięg celnego strzału: 20m
Opad paraboliczny: 5m
Modyfikator paraboli: -5
Koszt PA strzału: 4
Pojemność magazynka: 6
Zasady specjalne: Przeładowanie wymaga 6 PA za każdy wkładany granat.
Minimalna siła: 40
Możliwe ulepszenia: Brak.
Cena: 6900$
Dostępność: 25%

Nazwa: XM-25
Opis: Granatnik ręczny będący bratem karabinu szturmowego XM-8. Obaj powstali w tym samym czasie w ramach amerykańskiego programu Future Combat Systems i nawet wizualnie prezentują się podobnie. Sam granatnik nie wyróżnia się niczym specjalnym gdyby nie domontowane przyrządy celownicze stanowiące o jego skuteczności. Domontowany komputer wylicza i pokazuje trajektorię lotu umożliwiając punktowe trafienie na dystansie do 500 metrów. Jedyną wadą produkcji jest trudno dostępna amunicja kalibru 25mm.
Rodzaj amunicji: granat 25mm
Zasięg celnego strzału: 80m
Opad paraboliczny: 15m
Modyfikator paraboli: -5
Koszt PA strzału: 4
Pojemność magazynka: 6
Zasady specjalne: Korzystanie z komputerowego celowania wymaga dodatkowych 5 PA lecz umożliwia trafianie w cel po zwykłym teście US bez modyfikatorów do odległości 500m.
Minimalna siła: 45
Możliwe ulepszenia: Brak.
Cena: 12500$
Dostępność: 5%

Nazwa: Mk 19 mod. 5
Opis: Ulubiona broń wsparcia wszystkich oddziałów, zaraz obok A&W Blazera oraz działka Vulcan. Ten stacjonarny granatnik z możliwością prowadzenia ognia ciągłego bardzo często można znaleźć we wrakach przeróżnych pojazdów z racji pełnienia funckji działka pokładowego. Jego użycie niejednokrotnie umożliwiało w trakcie Wojny wykonanie skutecznego desantu czy wyciąganie sojuszników, ale w przypadku mniejszych starć niemal zawsze gwarantowało zwycięstwo. Biorąc pod uwagę maksymalny zasięg 2200 metrów, nawet snajperzy muszą się z nim liczyć.
Rodzaj amunicji: granat 40mm
Zasięg celnego strzału: 130m
Opad paraboliczny: 30m
Modyfikator paraboli: -10
Koszt PA strzału: 3 / 5
Pojemność magazynka: Taśma.
Zasady specjalne: TN. Seria wynosi k4 + 1 granat z testem US z modyfikatorami na każdy pocisk osobno. Oprócz znajomości umiejętności "strzelanie :broń specjalna - granatniki" wymaga również "strzelanie: broń ciężka".
Minimalna siła: 85
Możliwe ulepszenia: WM.
Cena: 16900$
Dostępność: 5%


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Yelonek dnia Nie 18:29, 04 Kwi 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:08, 04 Kwi 2010    Temat postu:

Granaty

Nazwa: Granat AAV
Rodzaj wybuchu: Specjalistyczny
Obrażenia: 400
Zasięg maksymalny: 150
Zasady specjalne: Trafienie bezpośrednie granatem przed detonacją zadaje 5k100 obrażeń sprawdzanych w tabeli trafień krytycznych postrzałów; Jednostka żywa opancerzona lub w przypadku zatrzymania granatu w ciele oprócz obrażeń od postrzału, otrzymuje obrażenia wynikające z detonacji ładunku.
Cena: (za 7 sztuk) 840$
Dostępność: 35%

Nazwa: N1
Rodzaj wybuchu: Zwykły
Obrażenia: 260
Zasięg maksymalny: 250
Zasady specjalne: Parabola wynosi -5 za każde 25 metrów.
Cena: 450$
Dostępność: 70%

Nazwa: N2
Rodzaj wybuchu: Zwykły
Obrażenia: 210
Zasięg maksymalny: 400
Zasady specjalne: Parabola wynosi -5 za każde 40 metrów.
Cena: 400$
Dostępność: 45%

Nazwa: N3
Rodzaj wybuchu: Specjalistyczny
Obrażenia: 300
Zasięg maksymalny: 250
Zasady specjalne: Parabola wynosi -5 za każde 25 metrów.
Cena: 700$
Dostępność: 45%

Nazwa: Granat 40mm - zaczepny
Rodzaj wybuchu: Zwykły
Obrażenia: 180
Zasięg maksymalny: Nie dotyczy.
Zasady specjalne: Brak.
Cena: 25$
Dostępność: 60%

Nazwa: Granat 40mm - burzący
Rodzaj wybuchu: Specjalistyczny
Obrażenia: 200
Zasięg maksymalny: Nie dotyczy
Zasady specjalne: Brak.
Cena: 30$
Dostępność: 35%

Nazwa: Granat 40mm - dymny
Rodzaj wybuchu: Nie dotyczy.
Obrażenia: k100 przy bezpośrednim trafieniu sprawdzane w tabeli trafień obuchowych.
Zasięg maksymalny: Nie dotyczy.
Zasady specjalne: Jak zwykły granat dymny.
Cena: 15$
Dostępność: 40%

Nazwa: Granat 40mm - fosforowy
Rodzaj wybuchu: Zwykły.
Obrażenia: 160
Zasięg maksymalny: Nie dotyczy.
Zasady specjalne: Podpala cele w promieniu 6m od epicentrum.
Cena: 45$
Dostępność: 30%

Nazwa: Granat 40mm - strzałkowy
Rodzaj wybuchu: Nie dotyczy.
Obrażenia: 8k100
Zasięg maksymalny: Nie dotyczy.
Zasady specjalne: Traktuje się jak nabój .12. Obrażenia maleją o 20 za każdy metr dzielący strzelającego od celu.
Cena: 15$
Dostępność: 35%

Nazwa: Granat 40mm - flara
Rodzaj wybuchu: Nie dotyczy.
Obrażenia: k100 przy bezpośrednim trafieniu sprawdzane w tabeli trafień obuchowych.
Zasięg maksymalny: Nie dotyczy.
Zasady specjalne: Widoczna z odległości 4 kilometrów przy dobrych warunkach. Bezpośrednie trafienie może spowodować podpalenie.
Cena: 10$
Dostępność: 20%

Nazwa: Granat 25mm - zaczepny
Rodzaj wybuchu: Zwykły
Obrażenia: 170
Zasięg maksymalny: Nie dotyczy.
Zasady specjalne: Brak.
Cena: 20$
Dostępność: 35%

Nazwa: Granat 25mm - burzący
Rodzaj wybuchu: Specjalistyczny
Obrażenia: 250
Zasięg maksymalny: Nie dotyczy.
Zasady specjalne: Brak.
Cena: 40$
Dostępność: 25%

Nazwa: Granat 25mm - dymny
Rodzaj wybuchu: Nie dotyczy.
Obrażenia: k100 przy bezpośrednim trafieniu sprawdzane w tabeli trafień obuchowych.
Zasięg maksymalny: Nie dotyczy.
Zasady specjalne: Jak zwykły granat dymny.
Cena: 15$
Dostępność: 20%

Nazwa: Granat 25mm - fosforowy
Rodzaj wybuchu: Zwykły.
Obrażenia: 140
Zasięg maksymalny: Nie dotyczy.
Zasady specjalne: Podpala cele w promieniu 8m od epicentrum.
Cena: 45$
Dostępność: 20%

Nazwa: Granat 25mm - strzałkowy
Rodzaj wybuchu: Nie dotyczy.
Obrażenia: 5k100
Zasięg maksymalny: Nie dotyczy.
Zasady specjalne: Traktuje się jak nabój .12. Obrażenia maleją o 20 za każdy metr dzielący strzelającego od celu.
Cena: 15$
Dostępność: 15%

Nazwa: Granat 25mm - flara
Rodzaj wybuchu: Nie dotyczy.
Obrażenia: k100 przy bezpośrednim trafieniu sprawdzane w tabeli trafień obuchowych.
Zasięg maksymalny: Nie dotyczy.
Zasady specjalne: Widoczna z odległości 4 kilometrów przy dobrych warunkach. Bezpośrednie trafienie może spowodować podpalenie.
Cena: 10$
Dostępność: 15%


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Yelonek dnia Nie 19:16, 04 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Broń & Amunicja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Arthur Theme
Regulamin