Earth 2092 Earth 2092
Forum systemu w klimatach postapokaliptycznych
Earth 2092
FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ProfilProfil  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  GalerieGalerie  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ZalogujZaloguj 

Obowiązujące modyfikacje.

 
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Sesje zawieszone / Trzy asy biją dwóch króli
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 3:30, 18 Maj 2012    Temat postu: Obowiązujące modyfikacje.

W wolnej chwili przepisze i dodam obowiązujące modyfikacje.


Strefy trafień
Cytat:

[front]
czoło 01-05
twarz 06-10
szyja 11-15
górny korpus 16-25
dolny korpus 26-35
lewe ramie 36-40
prawe ramie 41-45
lewe przedramie 46-50
prawe przedramie 51-55
lewa dłoń 56-60
prawa dłoń 61-65
lewe udo 66-70
prawe udo 71-75
lewa goleń 76-80
prawa goleń 81-90
lewa stopa 91-95
prawa stopa 96-00

[tył]
potylica 01-10
kark 11-15
górny korpus 16-25
dolny korpus 26-35
lewe ramie 36-40
prawe ramie 41-45
lewe przedramie 46-50
prawe przedramie 51-55
lewa dłoń 56-60
prawa dłoń 61-65
lewe udo 66-70
prawe udo 71-75
lewa goleń 76-80
prawa goleń 81-90
lewa stopa 91-95
prawa stopa 96-00


Walka w zwarciu

Zasięg długi:
- dotyczy halabard, włóczni, pik, długich mieczy dwuręcznych
- jeśli przewagę Inicjatywy posiada osoba z bronią walczącą na długim dystansie, zyskuje ona +10 WW względem przeciwnika z bronią do walki na średnim dystansie i +20 WW z przeciwnikiem walczącym na bliskim. Przeciwnicy mają analogiczne kary.
- umiejętność "Trzymanie dystansu - broń długa" daje bonus +10 do testu spornego przy skracaniu dystansu przez przeciwnika.
- umiejętność "Trzymanie dystansu - broń długa" umożliwia trzymanie dystansu przeciwko broni długiej.
- umiejętność "Trzymanie dystansu - broń długa" pozwala zamiast trzymać przeciwnika na dystans zadać mu obrażenia gratisowym atakiem gdy ten próbuje skrócić dystans. W tym wypadku jednak automatycznie udaje mu się skrócić dystans, o ile przeżyje.


Zasięg średni:
- dotyczy mieczy, toporów itd.
- jeśli przewagę Inicjatywy posiada osoba z bronią walczącą na średnim dystansie, zyskuje ona +10 WW względem przeciwnika z bronią do walki na długim dystansie i analogicznie +10 WW z przeciwnikiem walczącym na bliskim. Przeciwnicy mają analogiczne kary.
- umiejętność "Trzymanie dystansu - broń średnia" daje bonus +10 do testu spornego przy skracaniu dystansu przez przeciwnika.
- umiejętność "Trzymanie dystansu - broń średnia" umożliwia trzymanie dystansu przeciwko broni średniej (wyjątek - nie można trzymać dystansu zwykłym mieczem [i jego odpowiednikiem] wobec długiego miecza)
- umiejętność "Skrócenie dystansu - broń średnia" daje bonus +10 do testu spornego przy "Trzymaniu dystansu" przez przeciwnika.

Zasięg krótki:
- dotyczy sztyletów, krótki mieczy, gołych pięści itd.
- jeśli przewagę Inicjatywy posiada osoba z bronią walczącą na krótkim dystansie, zyskuje ona +10 WW względem przeciwnika z bronią do walki na średnim dystansie i +20 WW z przeciwnikiem walczącym na długim. Przeciwnicy mają analogiczne kary.
- umiejętność "Skrócenie dystansu - broń krótka" daje bonus +10 do testu spornego przy "Trzymaniu dystansu" przez przeciwnika.
- umiejętność "Utrzymanie zwarcia - broń krótka" uniemożliwia parowanie każdemu przeciwnikowi, jeśli nie posiada on broni krótkiej w walce na dystansie krótkim.


Aneks:
- zwiększenie dystansu odbywa się poprzez deklarację i zużycie ataku LUB test Zręczności
- domyślnie zaczyna się na zasięgu długim
- trzymanie dystansu odbywa się z automatu.
- skrócenie dystansu wymaga deklaracji przy ataku i testu PRZED atakiem na WW lub Zr. Porażka skracającego oznacza stratę ataku i utrzymanie dystansu, sukces jest elementem wyprowadzanego ataku (nie trzeba mieć 2 ataków by skrócić dystans). W przypadku remisu wygrywa ten o niższym rzucie. Jeśli i wtedy będzie remis, wygrywa broniący się.
- skrócenie dystansu po sukcesie przekazuje adekwatne modyfikatory dla skracającego dystans bez względu na Inicjatywę. Traktuje się go jakby to on miał przewagę.
- trzymanie dystansu ułatwia parowanie lub atak w zależności od swojego położenia.
- trzymanie dalekiego dystansu przy broni długiej ułatwia parowanie, nie wspiera ataku.
- trzymanie krótkiego dystansu przy broni krótkiej ułatwia trafianie, nie wspiera parowania.
- trzymany na wydłużony dystans przeciwnik ma utrudnione trafianie. Kara WW nie dotyczy jego parowania.
- trzymany na skrócony dystans przeciwnik ma utrudnione parowanie. Kara WW nie dotyczy jego trafiania.
- niektóre bronie mogą być skuteczne w 2 dystansach, np. krótki miecz w średnim i krótkim; długi miecz oraz kij w średnim i długim itp. Taka broń pozwala niwelować swoje kary i premie przeciwnika. Należy się tu jednak kierować logiką i relatywizmem - 3 metrowa włócznia ma przewagę dystansu nad długim mieczem dwuręcznym, podobnie gołe pięści są zwinniejsze niż krótki miecz w bliskim kontakcie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Sesje zawieszone / Trzy asy biją dwóch króli Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Arthur Theme
Regulamin