|
|
|
|
Yelonek
Ranald's middle finger
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Śro 12:31, 30 Mar 2016 Temat postu: Statek |
|
|
Ważne pojęcia związane ze statkiem:
Energia - każdy statek działa na prąd, który generuje elektrownia. Każdy element statku zużywa prąd. Jeśli pobór jest równy lub mniejszy temu, co generuje elektrownia to wszystko działa bez zarzutu. Jeśli przekracza - losowy element statku ulega wyłączeniu (oprócz systemu podtrzymywania życia). Można mieć większy pobór mocy niż jest dostarczana, jednak wiąże się to z tym, iż będzie trzeba ręcznie je włączać i wyłączać, by zachować równowagę.
Elektrownia - produkuje energię w statku i jest witalnym punktem. Jeśli elektrownia stanie się niesprawna, wyłączeniu ulegają wszystkie systemy. Jeśli elektrownia zostanie uszkodzona w wyniku walki, uwolniona energia rozrywa statek na strzępy.
Dystrybutor energii - element statku, który rozdziela energię elektrowni do Banku Systemów, Banku Silników i Banku Broni. Od jego jakości zależy jaką te banki mają pojemność. Pilot albo jego nawigator mogą ręcznie zmieniać priorytety przesyłania energii za pomocą przyporządkowania punktów zwanych PIP - priority in power.
PIP - każdy Dystrybutor pozwala rozdzielić 4 PIP pomiędzy 3 poszczególne banki, maksymalnie 3 PIP do jednego banku, lub nie przyznać żadnego do danego banku. To ile zostało przyznanych, definiuje jak szybko odnawia sie w nich energia oraz czy podłączone do nich elementy statku uzyskują jakieś premie.
Bank Systemów (SYS) - odpowiada za działanie witalnych części na pokładzie, takich jak tarcze, systemy obronne, skanery, działanie innych elementów pokładowych. Jeśli nie przyznano mu żadnego PIP, nie regeneruje w ogóle swoich zasobów energii. Przy 1 PIP regeneruje 1 pkt energii na turę. Przy 2 PIP regeneruje 2 pkt energii na turę oraz wzmacnia tarcze o 50%. Przy 3 PIP regeneruje 4 pkt energii na turę oraz wzmacnia tarcze o 100%. Niektóre elementy pokładowe, np. systemy obronne w postaci flar lub wieżyczek antyrakietowych wymagają do działania przynajmniej 1 PIP w SYS.
Bank Silników (ENG) - odpowiada za działanie wszystkich silników statku (głównych, pionowych, poziomych i wstecznych), a jego energia w głównej mierze służy do używania dopalacza oraz poprawy zwinności statku. Jeśli nie przyznano mu żadnego PIP, nie regeneruje w ogóle swoich zasobów energii. Przy 1 PIP regeneruje 1 pkt energii na turę. Przy 2 PIP regeneruje 2 pkt energii na turę. Przy 3 PIP regeneruje 4 pkt energii na turę. Wpływ przyznanych PIP na zwrotność statku zależy od tego, jakie silniki w nim zamontowano i zasad przy nich opisanych.
Bank Broni (WEP) - odpowiada za działanie uzbrojenia statku i to jak długo może ono prowadzić ogień ciągły. Jeśli nie przyznano mu żadnego PIP, nie regeneruje w ogóle swoich zasobów energii. Przy 1 PIP regeneruje 1 pkt energii na turę. Przy 2 PIP regeneruje 2 pkt energii na turę. Przy 3 PIP regeneruje 4 pkt energii na turę. Niektóre rodzaje broni wymagają przyznania przynajmniej 1 PIP do WEP, np. automatyczne wieżyczki.
Broń typu FIX - przymocowana na sztywno do statku, strzelająca według trajektorii lotu, czyli zależna całkowicie od pilota. Cechuje się najmniejszą masą i najmniejszym poborem energii.
Broń typu AUTO - broń zależna od pilota lub nawigatora, posiadająca własne systemy celownicze i niewielką mobilność (90 stopni przed kokpitem). W trybie automatycznym sama wybiera cel i go namierza, pozostawiając naciskanie spustu pilotowi lub nawigatorowi. Ze względu na sposób namierzania celu na podstawie wydzielanego ciepła, jest bezużyteczna wobec celów posiadających zapas flar. W trybie ręcznym, nawigator lub inna osoba (o ile statek posiada miejsce strzelca pokładowego) mogą samodzielnie strzelać w cele. W skrajnym przypadku, broń może działać w trybie identycznym jak te typu FIX. Ten typ broni cechuje się umiarkowaną masą i zużyciem mocy.
Broń typu TURRET - wieżyczki, posiadające kąt ostrzału 360 stopni, które samodzielnie wybierają cele i otwierają ogień według zaprogramowanego algorytmu. W razie wyłączenia oprogramowania, spełniają dokładnie te same funkcje co broń typu AUTO. TURRET cechuje się największą masą i największym zużyciem mocy.
Dopalacz - służy do zwiększania dystansu oraz wykonywania niektórych manewrów. Zużywa energię Banku Silnika [ENG].
Sensory - służą do skanowania otoczenia w poszukiwaniu statków, innych obiektów, zbierania i przesyłania danych, a także jako pełnią rolę systemów celowniczych dla broni typu AUTO i TURRET. Do działania wymagają przynajmniej 1 PIP w SYS.
Temperatura - każda czynność statku wydziela temperaturę, która umożliwia odróżnienie go od zwykłej asteroidy przez sensory innych osób / statków. Im niższa temperatura, tym trudniej jest wykryć statek. Ukryć statek można zawsze tylko czasowo i odbywa się to na 2 sposoby:
- wyłączenie wszystkich systemów oprócz systemu podtrzymywania życia, które posiada ograniczony czas działania. Statek wówczas praktycznie zamarza i bezwładnie frunie w ostatnio wybranym kierunku;
- zamknięcie przesłon i uniemożliwienie wydostawania się ciepła, przez co kwestią czasu jest, kiedy załoga się ugotuje. Proces ten można opóźniać przez zainstalowanie jednorazowych radiatorów i wyrzucanie ich w celu schłodzenia statku (takie radiatory są widoczne na obcych sensorach, jednak statek zachowuje pełną mobilność).
W obu przypadkach tarcze ulegają wyłączeniu i po restarcie generatora tarcz muszą się od nowa naładować.
Wytrzymałość i zniszczenia - statki mogą zostać zniszczone na następujące sposoby:
- Wytrzymałość - rozległe uszkodzenia kadłuba nie są w stanie utrzymać go w całości
- Uszkodzenie elektrowni - doprowadzenie elektrowni do stanu, w którym następuje jej awaryjne wyłączenie. Wszystkie systemy i silniki okrętu przestają działać, za wyjątkiem systemu podtrzymywania życia (który ma ograniczony czas działania).
- Zniszczenie elektrowni - zniszczona elektrownia po kilku chwilach wybucha rozrywając statek na strzępy
Zniszczeniu mogą ulec również poszczególne elementy statku, takie jak: silniki, kokpit, drzwi ładowni, broń, generator tarcz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Yelonek dnia Śro 17:04, 30 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|