Earth 2092 Earth 2092
Forum systemu w klimatach postapokaliptycznych
Earth 2092
FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ProfilProfil  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  GalerieGalerie  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ZalogujZaloguj 

Statek

 
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Sesje zawieszone / Shipwreck
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 12:31, 30 Mar 2016    Temat postu: Statek

Ważne pojęcia związane ze statkiem:

Energia - każdy statek działa na prąd, który generuje elektrownia. Każdy element statku zużywa prąd. Jeśli pobór jest równy lub mniejszy temu, co generuje elektrownia to wszystko działa bez zarzutu. Jeśli przekracza - losowy element statku ulega wyłączeniu (oprócz systemu podtrzymywania życia). Można mieć większy pobór mocy niż jest dostarczana, jednak wiąże się to z tym, iż będzie trzeba ręcznie je włączać i wyłączać, by zachować równowagę.

Elektrownia - produkuje energię w statku i jest witalnym punktem. Jeśli elektrownia stanie się niesprawna, wyłączeniu ulegają wszystkie systemy. Jeśli elektrownia zostanie uszkodzona w wyniku walki, uwolniona energia rozrywa statek na strzępy.

Dystrybutor energii - element statku, który rozdziela energię elektrowni do Banku Systemów, Banku Silników i Banku Broni. Od jego jakości zależy jaką te banki mają pojemność. Pilot albo jego nawigator mogą ręcznie zmieniać priorytety przesyłania energii za pomocą przyporządkowania punktów zwanych PIP - priority in power.

PIP - każdy Dystrybutor pozwala rozdzielić 4 PIP pomiędzy 3 poszczególne banki, maksymalnie 3 PIP do jednego banku, lub nie przyznać żadnego do danego banku. To ile zostało przyznanych, definiuje jak szybko odnawia sie w nich energia oraz czy podłączone do nich elementy statku uzyskują jakieś premie.

Bank Systemów (SYS) - odpowiada za działanie witalnych części na pokładzie, takich jak tarcze, systemy obronne, skanery, działanie innych elementów pokładowych. Jeśli nie przyznano mu żadnego PIP, nie regeneruje w ogóle swoich zasobów energii. Przy 1 PIP regeneruje 1 pkt energii na turę. Przy 2 PIP regeneruje 2 pkt energii na turę oraz wzmacnia tarcze o 50%. Przy 3 PIP regeneruje 4 pkt energii na turę oraz wzmacnia tarcze o 100%. Niektóre elementy pokładowe, np. systemy obronne w postaci flar lub wieżyczek antyrakietowych wymagają do działania przynajmniej 1 PIP w SYS.

Bank Silników (ENG) - odpowiada za działanie wszystkich silników statku (głównych, pionowych, poziomych i wstecznych), a jego energia w głównej mierze służy do używania dopalacza oraz poprawy zwinności statku. Jeśli nie przyznano mu żadnego PIP, nie regeneruje w ogóle swoich zasobów energii. Przy 1 PIP regeneruje 1 pkt energii na turę. Przy 2 PIP regeneruje 2 pkt energii na turę. Przy 3 PIP regeneruje 4 pkt energii na turę. Wpływ przyznanych PIP na zwrotność statku zależy od tego, jakie silniki w nim zamontowano i zasad przy nich opisanych.

Bank Broni (WEP) - odpowiada za działanie uzbrojenia statku i to jak długo może ono prowadzić ogień ciągły. Jeśli nie przyznano mu żadnego PIP, nie regeneruje w ogóle swoich zasobów energii. Przy 1 PIP regeneruje 1 pkt energii na turę. Przy 2 PIP regeneruje 2 pkt energii na turę. Przy 3 PIP regeneruje 4 pkt energii na turę. Niektóre rodzaje broni wymagają przyznania przynajmniej 1 PIP do WEP, np. automatyczne wieżyczki.

Broń typu FIX - przymocowana na sztywno do statku, strzelająca według trajektorii lotu, czyli zależna całkowicie od pilota. Cechuje się najmniejszą masą i najmniejszym poborem energii.

Broń typu AUTO - broń zależna od pilota lub nawigatora, posiadająca własne systemy celownicze i niewielką mobilność (90 stopni przed kokpitem). W trybie automatycznym sama wybiera cel i go namierza, pozostawiając naciskanie spustu pilotowi lub nawigatorowi. Ze względu na sposób namierzania celu na podstawie wydzielanego ciepła, jest bezużyteczna wobec celów posiadających zapas flar. W trybie ręcznym, nawigator lub inna osoba (o ile statek posiada miejsce strzelca pokładowego) mogą samodzielnie strzelać w cele. W skrajnym przypadku, broń może działać w trybie identycznym jak te typu FIX. Ten typ broni cechuje się umiarkowaną masą i zużyciem mocy.

Broń typu TURRET - wieżyczki, posiadające kąt ostrzału 360 stopni, które samodzielnie wybierają cele i otwierają ogień według zaprogramowanego algorytmu. W razie wyłączenia oprogramowania, spełniają dokładnie te same funkcje co broń typu AUTO. TURRET cechuje się największą masą i największym zużyciem mocy.

Dopalacz - służy do zwiększania dystansu oraz wykonywania niektórych manewrów. Zużywa energię Banku Silnika [ENG].

Sensory - służą do skanowania otoczenia w poszukiwaniu statków, innych obiektów, zbierania i przesyłania danych, a także jako pełnią rolę systemów celowniczych dla broni typu AUTO i TURRET. Do działania wymagają przynajmniej 1 PIP w SYS.

Temperatura - każda czynność statku wydziela temperaturę, która umożliwia odróżnienie go od zwykłej asteroidy przez sensory innych osób / statków. Im niższa temperatura, tym trudniej jest wykryć statek. Ukryć statek można zawsze tylko czasowo i odbywa się to na 2 sposoby:
- wyłączenie wszystkich systemów oprócz systemu podtrzymywania życia, które posiada ograniczony czas działania. Statek wówczas praktycznie zamarza i bezwładnie frunie w ostatnio wybranym kierunku;
- zamknięcie przesłon i uniemożliwienie wydostawania się ciepła, przez co kwestią czasu jest, kiedy załoga się ugotuje. Proces ten można opóźniać przez zainstalowanie jednorazowych radiatorów i wyrzucanie ich w celu schłodzenia statku (takie radiatory są widoczne na obcych sensorach, jednak statek zachowuje pełną mobilność).
W obu przypadkach tarcze ulegają wyłączeniu i po restarcie generatora tarcz muszą się od nowa naładować.

Wytrzymałość i zniszczenia - statki mogą zostać zniszczone na następujące sposoby:
- Wytrzymałość - rozległe uszkodzenia kadłuba nie są w stanie utrzymać go w całości
- Uszkodzenie elektrowni - doprowadzenie elektrowni do stanu, w którym następuje jej awaryjne wyłączenie. Wszystkie systemy i silniki okrętu przestają działać, za wyjątkiem systemu podtrzymywania życia (który ma ograniczony czas działania).
- Zniszczenie elektrowni - zniszczona elektrownia po kilku chwilach wybucha rozrywając statek na strzępy
Zniszczeniu mogą ulec również poszczególne elementy statku, takie jak: silniki, kokpit, drzwi ładowni, broń, generator tarcz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Yelonek dnia Śro 17:04, 30 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:34, 30 Mar 2016    Temat postu:

Pozycje statków

Wyróżnia się następujące pozycje statków względem siebie:
- z tyłu [T]
- z przodu [F]
- z boku [L] [P]
- nad [^]
- pod [v]

Umiejscowienie ma znaczenie o tyle, iż ze względu na umiejscowienie i rodzaj broni - jedna strona może mieć przewagę nad drugą uniemożliwiając jej prowadzenie ognia. Dopiero gdy któraś ze stron nie może odpowiadać ogniem, można wskazać stronę dominującą, która uzyskuje "Przewagę". Z reguły jest to statek, który dał radę wsiąść drugiemu na ogon [z tyłu + nad / pod]

Stan Przewagi daje pilotowi dodatkową kość do wszystkich testów pilotażu. Może on wówczas zaryzykować manewr by osiągnąć Stan Dominacji - z reguły polega to na ustawieniu się prostopadle nad lub pod celem na bardzo niewielkiej odległości, niekoniecznie poza zasięgiem jego rażenia. Manewr ten zapewnia niemal 100% celności i zniszczenie przeciwnika w jak najkrótszym czasie. Dominujący okręt zapewnia swojemu pilotowi dodatkową kość do testów pilotażu, zaś wszystkie kości biorące udział w rzucie na celność trafień z tego statku wymagają wyniku o 1 mniejszego do uzyskania sukcesu.

Manewry

Zwiększenie odległości - wymaga użycia dopalacza. Zwiększa odległość między statkami o tyle, ile przewidziano w opisie statku.

Zmniejszenie odległości - sytuacyjnie w pościgu wymaga użycia dopalacza. Zmniejsza odległość między statkami o tyle, ile przewidziano w opisie statku.

Niewielka odległość - odległość o wartości 4 i mniej. Wszystkie nieudane rzuty na celność na tej odległości mogą zostać raz przerzucone. Tylko na tej odległości może nastąpić Zmiana Pozycji.

Manewry unikowe - można ich użyć raz na turę PRZED rundą przeciwnika. Pilot dokonuje rzutu Zmysłów i Pilotażu ustalając w sposób stopień trudności trafienia.

Zmiana pozycji - test sporny obu pilotów. Jeśli wygrał obrońca, pozycja zostaje niezmieniona. Zmiana pozycji może nastąpić tylko na Niewielkiej Odległości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:51, 30 Mar 2016    Temat postu:

karta statku

Kod:

[b]Model:[/b]

[b]Szybkość  (0PIP):[/b] 50%, 100%
[b]Szybkość  (1PIP):[/b] 50%, 100%
[b]Szybkość  (2PIP):[/b] 50%, 100%
[b]Szybkość  (3PIP):[/b] 50%, 100%

[b]Manewrowość: (0PIP):[/b] 50%, 100%
[b]Manewrowość: (1PIP):[/b] 50%, 100%
[b]Manewrowość: (2PIP):[/b] 50%, 100%
[b]Manewrowość: (3PIP):[/b] 50%, 100%

[b]Dopalacz:[/b]

[b]Pancerz:[/b]
[b]Stan kadłuba:[/b]
[b]Tarcze:[/b]

[b]Energia:[/b]
[b]Ciepło:[/b]

[u][b]PIP / BANK[/u][/b] ile pip - stan banku / max banku
[b]SYS:[/b]
[b]ENG:[/b]
[b]WEP:[/b]

[b]Cargo: (X Ton)[/b] X/X

[b]Zasięg FSD:[/b] X Ly


[b]Zewnętrzne gniazdo użytecznościowe:[/b]
[b]Zewnętrzne gniazdo bojowe klasa 1:[/b]
[b]Rodzaj pancerza:[/b]
[b]Reaktor:[/b]
[b]Dystrybutor:[/b]
[b]Silnik:[/b]
[b]FSD:[/b]
[b]System podtrzymywania życia:[/b]
[b]Sensor:[/b]

[b]Wewnętrzny komponent:[/b]
[b]Wewnętrzny komponent:[/b]
[b]Wewnętrzny komponent:[/b]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Yelonek dnia Śro 17:57, 30 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Sesje zawieszone / Shipwreck Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Arthur Theme
Regulamin