Earth 2092 Earth 2092
Forum systemu w klimatach postapokaliptycznych
Earth 2092
FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ProfilProfil  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  GalerieGalerie  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ZalogujZaloguj 

pomysł - zajrzeć!

 
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Sesje zawieszone / Polityka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 16:44, 01 Maj 2010    Temat postu: pomysł - zajrzeć!

Wpadłem na pomysł zrobienia mini-gry pbf angażującej wątki polityczne, ekonomiczne i militarne. Każdy z graczy prowadziłby by własne państwo [tworzone jak karta postaci], a w formie rund robiłby deklaracje co się dzieje i oprócz dążenia do bycia najmocniejszym państwem, musieliby się zmagać z wewnętrznymi problemami. Jeden z graczy, prowadzący państwo w pełni neutralne, robiłby za mg.

Drobny zarys:

Polityka - deklaracje nt. polityki państwa [odpowiednio opisane regułami, dające plusy do konkretnych dziedzin i upośledzające inne], apele do społeczeństwa/propaganda [wspomagające z opcją np. teroryzmu], apele do innych krajów.

Ekonomia - budowa obiektów [też opisanych i z mozliwością ulepszania na kolejne poziomy]

Wojsko - tworzenie jednostek, wojna [robiona skrótowo, rzutami z modyfikatorami i deklaracjami], wywiad, terroryzm. Policję też tu wliczamy.

Każdy z graczy miałby osobne forum widoczne tylko dla niego i MG [prowadzącego państwo neutralne], deklaracje prowadziłoby się we wspólnym wątku z możliwością zatajenia niektórych danych w zależnosci od cech państwa. Gra kończy się w momencie osiągnięcia przez któregoś z graczy jakiegoś limitu punktów, w który wlicza się reputacja państwa, budżet, siła militarna itd.

Ktoś by się pisał przy pomocy? To nie jest specjalnie dużo roboty, raczej nazwa deklaracji + funkcyjny opis bez jakichś epicko-lirycznych wstawek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Beowulf
Ordo Mechanicus



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 16:53, 01 Maj 2010    Temat postu:

Sigh, no to francuz w garść.

Prim- czwarta faza Szpiegostwo- tam upchać terroryzm i sabotaż.

Konieczna będzie odmienna kolejność faz

Najpierw należałoby zagrywać Szpiegostwo, potem Ekonomię, potem Wojsko, zaś na sam koniec Politykę.

Kolejna kwestie to setting oraz rozwój, zgaduje, ze państwa będą się rozwijać nie tylko kosztem pozostałych, więc trzeba ustalić czy gotówka/surowce będą rozwijać się naturalnie, czy będzie miał na to wpływ obszaru. Setting zasadniczo będzie konieczny do nazewnictwa/ mechaniki walki.

Następny pomysł z mojej strony to herosi, dający określone bonusy (patrz seria HoI). Jeżeli setting będzie modern/post apo, to będzie chodziło o osobistości. Jeżeli będziemy rozgryzać fantasy- haj budą herosi.

Następnie- bez planszy, tak? Może być śmiesznie, gdy każdy będzie graniczyć z każdym.

I na koniec- Moze kilka warunków zwycięstwa? Wyeliminować konkurencje lub przetrwać zewnętrzne zagrożenie? Sugeruje by przygotować kilka opcji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Beowulf dnia Sob 16:55, 01 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 17:36, 01 Maj 2010    Temat postu:

Cytat:
Prim- czwarta faza Szpiegostwo- tam upchać terroryzm i sabotaż.


Could be.

Cytat:
Najpierw należałoby zagrywać Szpiegostwo, potem Ekonomię, potem Wojsko, zaś na sam koniec Politykę.


Myslalem o tym, ale też o drugiej rzeczy - rozgrywanie faz kolejno będzie trwać w nieskonczonosc. Dla PBF moze lepiej jakby to były działy do rozegrania, a nie fazy - czyli wszystko na raz.

Cytat:
Następny pomysł z mojej strony to herosi, dający określone bonusy (patrz seria HoI). Jeżeli setting będzie modern/post apo, to będzie chodziło o osobistości. Jeżeli będziemy rozgryzać fantasy- haj budą herosi.


Też o tym myślałem. Realia bardziej modern, przez co osobistosci bylyby zmienne i zależne od ustroju [myslalem czy to dac]. Premier, prezydent, dyktator, generał armii itp. Dający plusy do określonych akcji.

Cytat:
Następnie- bez planszy, tak? Może być śmiesznie, gdy każdy będzie graniczyć z każdym.


Chyba jednak z planszą. Właśnie do określenia granic, położenia surowców, deklaracji budowy miasta, przesuniecia wojsk.

Cytat:
I na koniec- Moze kilka warunków zwycięstwa? Wyeliminować konkurencje lub przetrwać zewnętrzne zagrożenie? Sugeruje by przygotować kilka opcji.


To co wymieniłeś to drogi do zwycięstwa. Z nich są punkty. Np. zbrojnie można wykończyć konkurencję. Od polityki tylko zależne czy napady będą sensowne, czy będzie się tracić reputacje [też wliczaną do punktów]. Jeden z graczy może w ogóle nie brać pod uwagę wojska, a skupić się na handlu i rozwoju.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Lamsen
(>0_o)>



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z piekła rodem
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:06, 02 Maj 2010    Temat postu:

albo robisz cos w stylu ogame albo hirosow albo red dragona wreszcie. moj pomysl:

- 1 tura na 24h, uplyw bez wzgledu na deklaracje
- po 1 deklaracj iakcji w nastepujacych dzialach o kolejnosci:
* szpiegowanie
* sabotaz
* wydobycie
* badania
* trening
* eksploracja
* ekspansja
* budynki specjalne
* dyplomacja (podfazy:)
* handel
* ześrodkowanie wojsk
* budowa
* ataki
* obliczenie strat i zysków
* przesuniecie terytoriow
* podliczenie punktow (kto ma wiecej punktow - jakis drawback, pozniejsza kolejnosc, mniejszy bonus surowcow?)

na poczatku - losowanie rodzaju terytoriow, zdolnosci specjalnych (np jeden ma bonus do wojska, inny badan itd), celu za wykonanie ktorego beda dodatkowe nagrody


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lamsen dnia Nie 18:07, 02 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:59, 02 Maj 2010    Temat postu:

olałeś polityke, a chciałem dać opcje zwyciestwa bez walki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Lamsen
(>0_o)>



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z piekła rodem
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:00, 02 Maj 2010    Temat postu:

sam dorzuc? ;o

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:53, 02 Maj 2010    Temat postu:

tbh, po 2 dniach rozkminy stwierdzam że pomysł mnie przerósł trochę. jak ktos ma samozaparcie to oddaję bez copyrightu ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Beowulf
Ordo Mechanicus



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:47, 04 Maj 2010    Temat postu:

No cóż, ja po dwóch dnia rozkminy chyba się zajmę tą sierotką.

Setting- zostawię sobie na później.

Podstawy Mechaniki:

Podstawową jednostką funkcyjną jest kostka. Stanowi ona punkt, konieczny do spełnia wymogów społecznych i przeprowadzania akcji. W trakcie swojej tury gracz może przydzielić kości w każdej z faz do możliwych akcji. Im więcej kości przydzieli, tym większa szansa powodzenia.

Testy to zasadniczo sumowanie oczek, które wypadają na k10. im więcej kości przyznasz, tym większą ilością k10 rzucasz. W wypadku testów przeciwstawnych, obaj gracze rzucają i wygrywa ten, który uzbierał więcej oczek.

Każda tura (poza pierwszymi dwoma) składa się z czterech faz, rozgrywanych w oddzielnych postach. na zakończenie tury gracz ma 24 godziny (PBF) lub 15 minut (jeżeli wszyscy grają razem).

Pierwsza faza to Szpiegostwo
Dostępne akcje to: Sabotaż, Terroryzm, Zabójstwo, Kradzież planów, Korupcja, Wywiad, Kontrwywiad.

Sabotaż: Akcja mająca na celu uszkodzenie infrastruktury lub wojska przeciwnika. Cel deklarowany jest przed rozpoczęciem akcji. Może zostać nią zniszczona jedna jednostka wojskowa, dwa budynki, lub k5 kości surowców.

Terrroryzm: akcja mająca na celu zasianie niepokoju w społeczeństwie. Udana generuje k10 razy dwa punktów niezadowolenia.

Zabójstwo: Udane eliminuje bohatera, jednak broniący się przed zabójstwem zawsze dostaje dodatkowe 10 oczek.

Kradzież planów: Udane pozwala ukraść dwa razy k10 (oddzielne rzuty) punktów rozwoju technologii posiadanej przez przeciwnika.

Korupcja: Udana eliminuje jeden z bonusów bohatera.

Wywiad: Udany zmusza przeciwnika do jawnego rozgrywania fazy Wojny i Szpiegostwa.

Kontrwywiad: ilość kości jakie będą używane do obrony przed KAŻDĄ akcją przeciwnika.

Następna Faza: Ekonomia
Uwaga trwają prace:

najwazniejsze są Punkty Populacji. Są one równoważne z ilością osób w państwie. Każdy Punkt Populacji musi otrzyma 3 jednostki żywności. Jeden kompleks mieszkalny i na każde 4 Punkty Populacji trzeba wybudować jakiś ośrodek rozrywki, lub kultury.

W fazie ekonomi trwają trzy akcje: Wydobycie, Produkcja i Rozwój. Gracz najpierw liczy ile ma kości Funduszy (jedna na każde cztery Punkty Populacji, plus modyfikator ustroju). Należy je przydzielić do akcji:

Wydobycie- Każda kość funduszy generuje k2 (Plus technologia) Kości Surowców. Gracz może wybrać surowce, o ile jest w stanie je wydobyć (spełnia warunki technologiczne i terytorialne), oprócz tego dane złoże pozwalają na wydobycie określonej ilości kości. Każda kość surowców generuje k10x100+200 danego surowca. Surowiec wydobyty w ciągu tej akcji, może zostać użyty w Produkcji.

Produkcja: Każda kość Funduszy pozwala na wybudowanie jednego budynku, lub produkcje jednej jednostki wojskowej, budowanie i produkcja oczywiście zużywa surowce.

Rozwój: Każde trzy kości funduszy przeznaczone na Rozwój dają na stałe jedną kostkę Technologii. Każda badana technologia wymaga określonej liczby oczek do uzbierania, aby zostać w pełni rozwinięta.

Faza Wojny
Tu trwają prace
Jest to jedyna faza, gdzie gracz nie przeznacza kości.
Każda jednostka wojskowa ma cztery statystyki i maksymalnie jedną zasadę specjalną. Atak, Obronę, Żywotność i Morale

Tą fazę należy zagrywać tylko jeżeli gracze planują działania zbrojne. Zamiast kości, do działań przeznaczane są jednostki, które generują kości ataku lub obrony. Po bitwie każda ze stron rzuca 2k10, są to obrażenia, które trzeba przydzielić na poszczególne jednostki, odbierając im żywotność. Jednostka na każde stracone 1/4 żywotności, traci po jednej kości ataku i obrony. jeżeli zywotność spadnie do zera- jednostka zostaje wybita. Każde dwa oczka przewagi którejś ze stron generuje dodatkowe k10 punktów obrażeń.

Gracz który przegra, musi rzucić k10. Jeżeli rzut jest wyższy niż morale jednostka idzie w rozsypkę (zostaje unicestwiona).
Wygrany atak, zmusza jedną jednostkę obrońcy do przerzutu udanego testu Morale. Jednostkę tą wybiera obrońca.
Jeżeli Obrońca wygra bitwę ma prawo zredukować o k10 punkty obrażeń.


Faza Polityki


Najpierw Gracz sumuje Poziom Niezadowolenia. Jest to suma głodnych punktów Populacji, bezdomnych punktów Populacji i zaniedbanych punktów Populacji oraz ilość porażek wojskowych. Na każde 10 punktów Niezadowolenia jednostki wojskowe otrzymują -1 do morale. Każde 3 niezadowolonych punktów populacji w państwach o ustrojach Demokracja lub Republika generuje -1 punkt Funduszy. W Monarchii wzrost poziomu niezadowolenia jest dzielony przez dwa. W Dyktaturze nie ma znaczenia, tak długo jak na każde 5 Punktów Niezadowolenia przypada jedna Jednostka Wojskowa, jednak brak choć jednej skutkuje pełnym objawieniem się problemu.

Jeżeli ilość punktów niezadowolenia osiągnie 50, należy rzucić k8 i ustalić wynik zamieszek.
1- Krwawe zamieszki- Tracisz k5 niezadowlonych Punktów populacji i 2 zadowolone punkty populacji
2-Strajk w sektorze wydobywczym- W następnej fazie Ekonomii nie generujesz surowców, w tym jedzenia, chyba ze przeznaczysz tam nowe kości funduszy.
3-Strajk w sektorze produkcyjnym- Tracisz akcję Produkcji w następnej fazie Ekonomii.
4-Zamieszki na uczelniach- tracisz k2 Kości Technologii.
5- Strajk generalny- Pomijasz swoją fazę Ekonomii.
6- Bunt wojskowy- Rzuć morale dla każdej jednostki wojski. Nieudane testy przerzuć. Każda jednostka, która obleje test, rozpoczyna walkę.
7-Wojna Domowa- Rzuć morale dal każdej jednostki. każdy oblany test, sprawia iż jednostka Cię atakuje. Każdy Punkt Populacji generuje dodatkową kość ataku i obrony.
8-Rebelia- Rzuć k10 na każdego twojego bohatera, jeżeli wynik będzie wynosił 5 i niżej, staje się on rebeliantem i prowadzi Wojska przeciwko Tobie. Oprócz tego dochodzi do Wojny Domowej.

Po jednej z wyżej wymienionych akcji, poziom niezadowolenia spada o 25. Dyktatorzy dodają dwa do wyniku rzutu.

W trakcie fazy polityki Gracz ma do dyspozycji ilość kości określoną przez ustrój. Może je przeznaczyć na:

Propagandę: Każda kość redukuje o k5 poziom niezadowolenia.

Politykę zagraniczną: Każde państwo zaczyna mając go na poziomie 15, Republika ma go na poziomie 20, każda przeznaczona kość zwiększa go o jeden. Każde 5 punktów niezadowolenia Zmniejsza go o 1. (Tu nie pomaga dyktatura.) Można go poprawić także wygranymi wojnami, dynamiczny rozwojem i zerowym poziomem Niezadowolenia. Osiągniecie Wizerunku równego X oznacza wygraną.

Negocjacje:Pozwalają na składanie ofert dla innych graczy i państw neutralnych

Zmiana ustroju: Suma rzutu musi wynosić co najmniej 15, gracz w następnej turze ma poziom niezadowolenia równy 10

Prowokacja: pozwala dla gracza ,,wymusić" wojnę. Niesprowokowana agresja zwiększa o 15 poziom niezadowolenia.
Każda przeznaczona kość przeciwstawiana jest Wizerunkowi narodu, jeżeli rzut jest wyższy, wojna została wymuszona.


Tyle słowem wstępu. Trochę zmienię typy surowców, aby nie przekombinować i wprowadzę losowość wymogów społeczeństwa.
Nie wiem czy setting: modern Mi nie leży, a polityka będzie wymagała jeszcze paru psikusów.

Tyle na razie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Beowulf dnia Śro 15:29, 05 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 1:46, 05 Maj 2010    Temat postu:

dude, youre awesome

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Sesje zawieszone / Polityka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Arthur Theme
Regulamin