|
|
|
|
Beowulf
Ordo Mechanicus
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Wto 22:47, 04 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
No cóż, ja po dwóch dnia rozkminy chyba się zajmę tą sierotką.
Setting- zostawię sobie na później.
Podstawy Mechaniki:
Podstawową jednostką funkcyjną jest kostka. Stanowi ona punkt, konieczny do spełnia wymogów społecznych i przeprowadzania akcji. W trakcie swojej tury gracz może przydzielić kości w każdej z faz do możliwych akcji. Im więcej kości przydzieli, tym większa szansa powodzenia.
Testy to zasadniczo sumowanie oczek, które wypadają na k10. im więcej kości przyznasz, tym większą ilością k10 rzucasz. W wypadku testów przeciwstawnych, obaj gracze rzucają i wygrywa ten, który uzbierał więcej oczek.
Każda tura (poza pierwszymi dwoma) składa się z czterech faz, rozgrywanych w oddzielnych postach. na zakończenie tury gracz ma 24 godziny (PBF) lub 15 minut (jeżeli wszyscy grają razem).
Pierwsza faza to Szpiegostwo
Dostępne akcje to: Sabotaż, Terroryzm, Zabójstwo, Kradzież planów, Korupcja, Wywiad, Kontrwywiad.
Sabotaż: Akcja mająca na celu uszkodzenie infrastruktury lub wojska przeciwnika. Cel deklarowany jest przed rozpoczęciem akcji. Może zostać nią zniszczona jedna jednostka wojskowa, dwa budynki, lub k5 kości surowców.
Terrroryzm: akcja mająca na celu zasianie niepokoju w społeczeństwie. Udana generuje k10 razy dwa punktów niezadowolenia.
Zabójstwo: Udane eliminuje bohatera, jednak broniący się przed zabójstwem zawsze dostaje dodatkowe 10 oczek.
Kradzież planów: Udane pozwala ukraść dwa razy k10 (oddzielne rzuty) punktów rozwoju technologii posiadanej przez przeciwnika.
Korupcja: Udana eliminuje jeden z bonusów bohatera.
Wywiad: Udany zmusza przeciwnika do jawnego rozgrywania fazy Wojny i Szpiegostwa.
Kontrwywiad: ilość kości jakie będą używane do obrony przed KAŻDĄ akcją przeciwnika.
Następna Faza: Ekonomia
Uwaga trwają prace:
najwazniejsze są Punkty Populacji. Są one równoważne z ilością osób w państwie. Każdy Punkt Populacji musi otrzyma 3 jednostki żywności. Jeden kompleks mieszkalny i na każde 4 Punkty Populacji trzeba wybudować jakiś ośrodek rozrywki, lub kultury.
W fazie ekonomi trwają trzy akcje: Wydobycie, Produkcja i Rozwój. Gracz najpierw liczy ile ma kości Funduszy (jedna na każde cztery Punkty Populacji, plus modyfikator ustroju). Należy je przydzielić do akcji:
Wydobycie- Każda kość funduszy generuje k2 (Plus technologia) Kości Surowców. Gracz może wybrać surowce, o ile jest w stanie je wydobyć (spełnia warunki technologiczne i terytorialne), oprócz tego dane złoże pozwalają na wydobycie określonej ilości kości. Każda kość surowców generuje k10x100+200 danego surowca. Surowiec wydobyty w ciągu tej akcji, może zostać użyty w Produkcji.
Produkcja: Każda kość Funduszy pozwala na wybudowanie jednego budynku, lub produkcje jednej jednostki wojskowej, budowanie i produkcja oczywiście zużywa surowce.
Rozwój: Każde trzy kości funduszy przeznaczone na Rozwój dają na stałe jedną kostkę Technologii. Każda badana technologia wymaga określonej liczby oczek do uzbierania, aby zostać w pełni rozwinięta.
Faza Wojny
Tu trwają prace
Jest to jedyna faza, gdzie gracz nie przeznacza kości.
Każda jednostka wojskowa ma cztery statystyki i maksymalnie jedną zasadę specjalną. Atak, Obronę, Żywotność i Morale
Tą fazę należy zagrywać tylko jeżeli gracze planują działania zbrojne. Zamiast kości, do działań przeznaczane są jednostki, które generują kości ataku lub obrony. Po bitwie każda ze stron rzuca 2k10, są to obrażenia, które trzeba przydzielić na poszczególne jednostki, odbierając im żywotność. Jednostka na każde stracone 1/4 żywotności, traci po jednej kości ataku i obrony. jeżeli zywotność spadnie do zera- jednostka zostaje wybita. Każde dwa oczka przewagi którejś ze stron generuje dodatkowe k10 punktów obrażeń.
Gracz który przegra, musi rzucić k10. Jeżeli rzut jest wyższy niż morale jednostka idzie w rozsypkę (zostaje unicestwiona).
Wygrany atak, zmusza jedną jednostkę obrońcy do przerzutu udanego testu Morale. Jednostkę tą wybiera obrońca.
Jeżeli Obrońca wygra bitwę ma prawo zredukować o k10 punkty obrażeń.
Faza Polityki
Najpierw Gracz sumuje Poziom Niezadowolenia. Jest to suma głodnych punktów Populacji, bezdomnych punktów Populacji i zaniedbanych punktów Populacji oraz ilość porażek wojskowych. Na każde 10 punktów Niezadowolenia jednostki wojskowe otrzymują -1 do morale. Każde 3 niezadowolonych punktów populacji w państwach o ustrojach Demokracja lub Republika generuje -1 punkt Funduszy. W Monarchii wzrost poziomu niezadowolenia jest dzielony przez dwa. W Dyktaturze nie ma znaczenia, tak długo jak na każde 5 Punktów Niezadowolenia przypada jedna Jednostka Wojskowa, jednak brak choć jednej skutkuje pełnym objawieniem się problemu.
Jeżeli ilość punktów niezadowolenia osiągnie 50, należy rzucić k8 i ustalić wynik zamieszek.
1- Krwawe zamieszki- Tracisz k5 niezadowlonych Punktów populacji i 2 zadowolone punkty populacji
2-Strajk w sektorze wydobywczym- W następnej fazie Ekonomii nie generujesz surowców, w tym jedzenia, chyba ze przeznaczysz tam nowe kości funduszy.
3-Strajk w sektorze produkcyjnym- Tracisz akcję Produkcji w następnej fazie Ekonomii.
4-Zamieszki na uczelniach- tracisz k2 Kości Technologii.
5- Strajk generalny- Pomijasz swoją fazę Ekonomii.
6- Bunt wojskowy- Rzuć morale dla każdej jednostki wojski. Nieudane testy przerzuć. Każda jednostka, która obleje test, rozpoczyna walkę.
7-Wojna Domowa- Rzuć morale dal każdej jednostki. każdy oblany test, sprawia iż jednostka Cię atakuje. Każdy Punkt Populacji generuje dodatkową kość ataku i obrony.
8-Rebelia- Rzuć k10 na każdego twojego bohatera, jeżeli wynik będzie wynosił 5 i niżej, staje się on rebeliantem i prowadzi Wojska przeciwko Tobie. Oprócz tego dochodzi do Wojny Domowej.
Po jednej z wyżej wymienionych akcji, poziom niezadowolenia spada o 25. Dyktatorzy dodają dwa do wyniku rzutu.
W trakcie fazy polityki Gracz ma do dyspozycji ilość kości określoną przez ustrój. Może je przeznaczyć na:
Propagandę: Każda kość redukuje o k5 poziom niezadowolenia.
Politykę zagraniczną: Każde państwo zaczyna mając go na poziomie 15, Republika ma go na poziomie 20, każda przeznaczona kość zwiększa go o jeden. Każde 5 punktów niezadowolenia Zmniejsza go o 1. (Tu nie pomaga dyktatura.) Można go poprawić także wygranymi wojnami, dynamiczny rozwojem i zerowym poziomem Niezadowolenia. Osiągniecie Wizerunku równego X oznacza wygraną.
Negocjacje:Pozwalają na składanie ofert dla innych graczy i państw neutralnych
Zmiana ustroju: Suma rzutu musi wynosić co najmniej 15, gracz w następnej turze ma poziom niezadowolenia równy 10
Prowokacja: pozwala dla gracza ,,wymusić" wojnę. Niesprowokowana agresja zwiększa o 15 poziom niezadowolenia.
Każda przeznaczona kość przeciwstawiana jest Wizerunkowi narodu, jeżeli rzut jest wyższy, wojna została wymuszona.
Tyle słowem wstępu. Trochę zmienię typy surowców, aby nie przekombinować i wprowadzę losowość wymogów społeczeństwa.
Nie wiem czy setting: modern Mi nie leży, a polityka będzie wymagała jeszcze paru psikusów.
Tyle na razie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Beowulf dnia Śro 15:29, 05 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|