Earth 2092 Earth 2092
Forum systemu w klimatach postapokaliptycznych
Earth 2092
FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ProfilProfil  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  GalerieGalerie  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ZalogujZaloguj 

Szybkość istot żywych

 
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Nowe zasady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:04, 14 Lip 2007    Temat postu: Szybkość istot żywych

1. Wartości
Szybkość jest jedną z cech pochodnych, podobnie jak PA, którą oznacza się skrótem Sz. Jak już było wspomniane, jej wartość określa średnia Siły i Zręczności. Wynika z tego, że maksymalna wartość dla człowieka wynosi 100. Z racji, iż maksymalna prędkość osiągana przez sprinterów na świecie wynosi 40km/h, przyjmujemy iż jest to równowartość 100 Szybkości. Poniżej przedstawiona jest tabelka z wartościami dla ilości punktów cechy.

Tab. 1-50


Tab. 51-100


Podstawowym pytaniem może być ile jest w stanie postać przebiec za 1 PA. Niestey, nie uda się w tej sytuacji uciec matematyki. Najpierw należy zwrócić uwagę ile trwa runda. Autorzy przyjmują, iż można określić to między 3 a 5 sekundami i na korzyść gracza przyjmujemy tą 'dłuższą' wartość. Drugim krokiem jest jest założenie, iż sporo postaci ma 10 Punktów Akcji. Dzieląc odległośc przebytą w ciągu 5 sekund przez 10 PA otrzymamy wartość odpowiedzialną za ilość metrów możliwych do pokonania w ciągu 1 PA. Uwaga: sposób ten nobilituje osoby, które posiadają więcej niż 10 PA, lecz wydaje nam się to jak najbardziej sprawiedliwe.


2. Przelicznik tempa.
Jak wiadomo, nie zawsze nasza postać porusza się sprintem. Wynika to często z ukształtowania terenu, zmęczenia, próby pozostania w ciszy i wielu innych czynników. Wszystkie poniższe tabelki dotyczą poruszania się z maksymalną szybkością, lecz teraz chcielibyśmy przedstawić przelicznik dla sytuacji, gdy poruszamy się w innym tempie.



3. Szybkość a strzelanie
Duża Szybkośc jest również zaletą w walce, kiedy to mało wprawny strzelec będzie mieć tym większe kłopoty, im większa jest nasza prędkość. Wiadome jest jednak, iż trudnośc polega na trafieniu w cel poruszający się szybko na krótkich odcinkach. Im dłużej cel się porusza, niezależnie od przyspieszenia (nie dotyczy to pojazdów), tym mniejsza kara do US podczas ostrzeliwania go.



4. Skoki
Kolejną sytuacją wymagającą wykorzystania Szybkości są skoki w dal. Poniżej znajduje się tabela dotycząca modyfikacji do cechy w zależności od odległości na jaką dokonywany jest skok. Rekord świata w skokach w dal wynosi niewiele poniżej 9 metrów, jednak autorzy dla zachowania realizmu zezwalają na skoki na dystans do 8 metrów.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 9:46, 11 Wrz 2008    Temat postu:

zmienić tabelkę. zamiast km/h lepiej wpisać m/PA

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 13:41, 27 Lut 2009    Temat postu:

[!]
Zmniejszyć prędkość ludziów do jakichś ~25km/h przy speed 100.
Odpowiednio przeliczyć ile przebiegnie ktoś przy max speed oraz max liczbie PA [chyba 23]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:04, 27 Lut 2009    Temat postu:

Podstawowym pytaniem może być ile jest w stanie postać przebiec za 1 PA. Niestety, nie uda się w tej sytuacji uciec od matematyki. Najpierw należy zwrócić uwagę ile trwa runda. Autorzy przyjmują, iż można określić to między 3 a 5 sekundami i na korzyść gracza przyjmujemy tą 'dłuższą' wartość. W zależności od tego, jak długo postać biegnie w sekundach w stosunku do czasu rundy, taka część PA z puli jest zużywana. Jeśli postać biegnie sekundę z 5 sekundowej rundy (1/5), zużywa na to 1/5 swoich PA (jeśli miała 10 to zużyła 2; jeśli miała 20 to zużyła 4; itd.)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Nowe zasady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Arthur Theme
Regulamin